جمعه 30 دی 1384

خزعلي: اينها مصباح يزدي را نمي‌شناسند، آقاي مصباح از ۱۶ سال قبل خيلي چيزها را پيش‌بيني كرده بودند، انتخاب

خبرگزاري انتخاب : مصباح يزدي فردي است كه مي‌توان به جرات از او به عنوان مطهري و صدر دوم ياد كرد. با جريان‌هاي انحرافي آشناست و شاگرداني مبارز دارد و تنها چيزي كه براي او مطرح نيست، بازي‌هاي سياسي است. متاسفانه برخي افراد كه سابقه انقلابي هم داشته‌اند در حال حاضر اصول تفكرات حضرت امام (ره) را زير سوال مي‌برند، ولي ايشان نسبت به امام و انقلاب، بسيار دلسوز و با اهتمام هستند.


خبرگزاري انتخاب : آيت‌الله ابوالقاسم خزعلي كه چند سالي است به همراه عضويت در مجلس خبرگان رهبري در كنار عده‌اي از مسوولان رده بالاي نظام، دبير كلي بنياد بين‌المللي غدير را بر عهده دارد، همزمان با عيد غدير خم در گفت‌وگويي كوتاه با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران با توصيه نسبت به توجه به عيد غدير از جهت قرار دادن آن در رديف بزرگترين عيد مردم ايران، هوشياري نسبت به انتخابات خبرگان از جهت جلوگيري از ورود جريان‌هاي انحرافي به اين مجلس مورد تاكيد قرار داد و گفت: گاهي ممكن است فردي باسواد باشد، اما در خط مخالف با ولايت فقيه حركت ‌كند؛ از اين رو فقهاي محترم شوراي نگهبان بايد با دقت، افراد شايسته‌ را انتخاب كنند.

آيت‌الله خزعلي در گفت‌وگو با ايسنا، با يادآوري ويژگي‌هاي نمايندگان مجلس خبرگان رهبري لزوم خبره بودن آنها را مورد تاكيد قرار داد و افزود: نمايندگان مجلس خبرگان بايد رهبر را انتخاب كنند. رهبري كه جانشين امام راحل با آن صفات درخشان است و سه نيرو بايد زير نظر او باشند. رهبري كه بايد شبهات را از فقه و دين دور كند و نگذارد به دين هجوم آورند. رهبري كه قاطع و عدل پرور است و بايد در مقابل استكبار جهاني محكم بايستد.

وي افزود: بر اين اساس نمايندگان مجلس خبرگان در درجه‌ي اول بايد در فقه قوي باشند و در مرحله‌ي بعد افرادي كامل محسوب شوند تا افراد و گروه‌هاي سياسي نتوانند آنها را به اين طرف و آن طرف ببرند؛ آنها به جاي حركت بر پايه‌ي هوا و هوس، بايد با چراغ عقل و دين حركت كنند.

وي تصريح كرد: بر اين مبنا شوراي نگهبان كه مسووليت تشخيص صلاحيت نمايندگان مجلس خبرگان را بر عهده‌ دارد نبايد تنها به مساله‌ي اجتهاد و عدالت بپردازد؛ زيرا گاهي ممكن است فرد عادل يا مجتهد باشد؛ اما در خط مخالف با ولايت فقيه حركت ‌كند، از اين رو فقهاي محترم شوراي نگهبان بايد با دقت افراد شايسته‌ را انتخاب كنند. چرا كه ولايت فقيه مهم‌ترين اصل قانون اساسي است كه مردم به آن راي داده‌اند.

خزعلي با تاكيد بر اين‌كه نماينده‌ي مجلس خبرگان بايد فردي پخته باشد تا تحت تاثير جريان‌هاي سياسي قرار نگيرد گفت: در اين شرايط عده اي درصدد تضعيف ولايت فقيه از طريق مجلس خبرگان هستند و فقهاي شوراي نگهبان بايد در بررسي صلاحيت نمايندگان مجلس خبرگان دقت كنند.

وي تاكيد كرد: در انتخابات خبرگان مردم بايد با آگاهي عمل كنند و به تبليغات اين گروه و آن گروه توجه نكنند. اصل اسلام را مد نظر قرار دهند زيرا برخي جريان‌ها كه ممكن است به ولايت فقيه اعتقاد نداشته باشند، مي‌خواهند از اين طريق كسب قدرت كنند.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري هم‌چنين درباره‌ي اظهاراتي كه اين روزها درباره‌ي تلاش مصباح يزدي براي واردكردن تعدادي از شاگردانش به مجلس خبرگان رهبري مطرح مي‌شود نيز اظهار داشت: اين افراد مصباح يزدي را نمي‌شناسند. ايشان مردي جليل و دانشمند است. چيز‌هايي را كه ديگران بعد از هفت هشت سال به آن رسيدند، مصباح 16 سال قبل پيش‌بيني كرده بود و همواره نيز اين‌گونه بوده كه مردان تيزبين كه عيب‌ها را مي‌شناسند، دشمناني داشته‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ادامه داد: مصباح يزدي فردي است كه مي‌توان به جرات از او به عنوان مطهري و صدر دوم ياد كرد. با جريان‌هاي انحرافي آشناست و شاگرداني مبارز دارد و تنها چيزي كه براي او مطرح نيست، بازي‌هاي سياسي است. متاسفانه برخي افراد كه سابقه انقلابي هم داشته‌اند در حال حاضر اصول تفكرات حضرت امام (ره) را زير سوال مي‌برند، ولي ايشان نسبت به امام و انقلاب، بسيار دلسوز و با اهتمام هستند.

دبير بنياد بين‌المللي غدير هم‌چنين در تبين فعاليت‌هاي اين بنياد، تشكيل آن‌را مبتني بر مباني كلام رسول‌الله (ص) كه فرموده بودند ما چهار عيد داريم و عيد غدير بزرگترين عيد است، خواند و گفت: مردم غدير را دوست دارند اما اين عيد آن طور كه شايسته است مورد تكريم قرار نگرفت لذا بنياد غدير شكل گرفت تا به مساله‌ي غدير توجه بيشتري شود.

خزعلي ادامه داد:‌ بنياد غدير تاسيس شد تا در هر 12 ماه از مردي كه مهربان‌ترين و دلسوزترين براي ضعفا بود، ياد شود و در حال حاضر نيز همه‌ي نهادهاي مردمي و دولتي اين امر را پذيرفته‌اند. بنياد غدير در 27 استان نماينده دارد و در سه كشور لبنان، سوريه و عراق نيز فعال است.

وي هم‌چنين در توضيح اظهارات اخيرش مبني بر بزرگداشت عيد غدير خم به عنوان بزرگ‌ترين عيد الهي اظهار داشت: در مساله‌ي غدير، خود مردم به تدريج نسبت به آن آگاه مي‌شوند و در آينده جايگاه خود را مانند عيد فطر خواهد داشت، ان شاءالله.

Copyright: gooya.com 2016