یکشنبه 2 بهمن 1384

کنگره آمریکا برقراری مجازاتهای اقتصادی و سیاسی علیه حکومت ایران را خواستار شد، راديو فردا

اعضاي كنگره آمريكا در قطعنامه اي از دولت جرج بوش خواستند در كار با جامعه بین المللی، مجازات هاي اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک علیه ایران اعمال کند. پیشنهاد دهنده اصلی قطعنامه، سناتور ایوان بیاه دموکرات از ایالت ایندیانا و عضو کمیته اطلاعاتی و نیروهای مسلح سنای آمریکا است. در قطعنامه از شورای امنیت سازمان ملل خواسته شد سفر مقامات حکومت اسلامی ایران را به دیگر کشورها محدود کند، مبادله دیپلماتیک کشورها با ایران را به حداقل برساند و از حضور ایران در عرصه های جهانی از جمله شرکت تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی جلو گیری نماید. سناتور هیلری کلینتن از ایالت نیویورک گفت: به باور من ما لحظه حساس در برخورد با ایران را از دست دادیم زیرا کاخ سفید تهدیدها را کمتر از آنچه هست جلوه داد.
امير آرمين (rm) صدا | (wma) صدا [ 4:46 mins ]


کنگره آمریکا با آهنگی فزاینده خواهان اعمال مجازاتها علیه جمهوري اسلامي بر سر برنامه هسته ای ايران می شود. اعضای بلندپایه کنگره با پیشنهاد قطعنامه ای از جامعه بین المللی مي خواهند با اعمال مجازاتهائی علیه ایران حکومت اسلامی را زیر فشار بگذارند تا دست از برنامه هسته ای بحث برانگیزش بردارد.
امیر آرمین (راديو فردا): درقطعنامه از دولت بوش خواسته شده در کار با جامعه بین المللی شماری مجازات اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک علیه ایران اعمال کند. پیشنهاد دهنده اصلی قطعنامه سناتور ایوان بیاه، دموکرات از ایالت ایندیانا است که عضو کمیته اطلاعاتی و نیروهای مسلح سنای آمریکا است.

قطع واردات بنزین و نفت تصفیه شده به ایران، تحریم بین المللی فروش ساز و برگ نظامی به حکومت اسلامی، قطع کمکهای آمریکا به دولتهائی که در بخش انرژی ایران سرمایه گذاری می کنند، و پس گرفتن پشتیبانی واشنگتن از عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی از جمله موردها یتحریم پیشنهادی سناتور بیاه است.

در قطعنامه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته شده سفر مقام های حکومت اسلامی به دیگر کشورها را محدود کند، مبادله دیپلماتیک کشورها با ایران را به حد اقل برساند و از حضور ایران در عرصه های جهانی از جمله شرکت تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی و بازیکنان ایران در بازیهای المپیک جلو گیری نماید.

صداي سناتور بیاه: ایران در صف مقدم پشتیبانی از تروریسم جهانی است.ایران یک تهدید است. باید با انها برخورد شود. باج دهی کارگر نمی افتد. سخنان زیبا هم همین طور. ماباید از دیپلماسی، مجازات های اقتصادی و سایر ابزارها استفاده کنیم تا ناچار به توسل به اقدام نظامی نشویم. زمان عمل همین حالا است. ما آمریکايي ها از سالها پیش این تهدید را نادیده گرفته ایم.

ا . آ: سناتور بیاه که نامزد احتمالی ریاست جمهوری آمریکا در سال 2008 است، با دولت بوش همداستان است که اقدام نظامی علیه ایران منتفی نیست اما این باید به عنوان آخرین اقدام به کار گرفته شود. سناتور هیلری کلینتن از ایالت نیویورک و بانوی اول آمریکا در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون نیز از اعمال مجازاتها علیه ایران پشتیبانی می کند. وی دولت بوش را متهم می کند که تهدید از ناحیه ایران را کوچک وانمود می کند و انتقاد دارد که چرا مساله ای به اهمیت بحران هسته ای ایران را به سه کشور اروپائی وانهاده است.

صداي سناتور هيلري كلينتن: به باور من ما لحظه حساس در برخورد با ایران را از دست دادیم زیرا کاخ سفید تهدیدها را کمتر از آنچه هست جلوه داد و مذاكرات را به دیگران وانهاد. من قبول ندارم در برابر تهدیدهائی از قماش تهدیدهای کره شمالی و ایران باید مساله را به دیگران واگذاشت و خود به تماشا ایستاد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ا . آ: کاخ سفید با رد انتقاد های سناتور کلینتون می گوید پایان دادن به تهدیدی که از ناحیه ایران وجود دارد اولویت شماره 1 دولت بوش است. تصمیم ایران به از سرگیری غنی سازی اورانیوم با هدف انجام پژوهش ها ی علمی، به گفتگوهای دو سال و نیمه ایران با 3 کشور اروپائی پایان داد و اکنون دولت بوش تلاش دارد پرونده را به شورای امنیت بفرستد. سناتور مک کین از حزب جمهوریخواه که از اعمال مجازاتها علیه ایران پشتیبانی می کند، ابراز امیدواری كرد که جهان مجازات کردن ایران را جدی بگیرد.

صداي سناتور مک کین: ما اکنون برای مجازاتها باید به سازمان ملل متحد برویم .اگر روسیه و چین بنا به دلیلهای نفرت آور نمی خواهند به ما بپیوندندما خودمان باید با اراده کامل به پیش برویم. تنها یک چیز بدتر از دست یازیدن آمریکا به اقدام نظامی است وآن همانا ایران مجهز به جنگ افزارهای هسته ای است.

ا . آ: روسیه و چین با مجازات ایران مخالفندهرچند از سر گیری غنی سازی اورانیوم از جانب ایران را مورد انتقاد قرار داده اند.

Copyright: gooya.com 2016