یکشنبه 2 بهمن 1384

لاريجاني: از مذاکره با کشورهای مختلف استقبال می کنیم، مهر

- زبان تهدید و درشت گویی را برای کشور و امنیت بین الملل مناسب نمی دانیم


دکتر علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر باز بودن باب مذاکره جمهوری اسلامی با کشورهای دنیا در خصوص موضوع هسته ای ایران تصریح کرد: فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران در چارچوب مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی "مهر"، دکتر لاریجانی که عصر امروز در حاشیه جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و مسئولان شورای عالی امنیت ملی با خبرنگاران سخن می گفت، افزود: جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت های دیپلماسی برای روشنگری در خصوص فعالیت هسته ای صلح آمیز خود استفاده خواهد کرد و تاکنون نیز گامهایی در این زمینه برداشته شده است.

وی ادامه داد: ما از مذاکره با کشورهای مختلف استقبال می کنیم تا ابهامات احتمالی آنها رفع شود.

لاریجانی در عین حال در خصوص تحقیقات هسته ای کشورمان توضیح داد که این کار، بخش کوچکی از فناوری هسته ای ایران است که حق مسلم دانشمندان ایرانی می باشد و هیچ تخلفی از معاهده NPT و مقررات عرف جهان در این خصوص صورت نگرفته است.

خبرنگاری از لاریجانی سئوال کرد مواضع آقای البرادعی بعد از دیدار اخیر شما با وی نرم تر شده، آیا توافق جدیدی در روند مذاکرات صورت گرفته است که وی پاسخ داد: ما با آژانس همکاری و مذاکرات متنوعی داریم و بارها صحبت کرده ایم اکنون نیز بازرسان آنها در تهران حضور داشته و بر بخش های مختلف کار، نظارت دارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: ایران چیزی برای پنهان کردن ندارد، اما گاهی برخی موضوعات پدید می آید که باید رایزنی و گفت وگو کرد که این کار صورت می گیرد و تصور ما این است که رابطه ایران و آژانس رابطه بسیار خوبی است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اعلام آمادگی ایران بر رفع ابهامات آزانس در زمینه فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی گفت: زبان تهدید و درشت گویی را برای کشور و امنیت بین الملل مناسب نمی دانیم و حل معضلات بین المللی از راه گفت وگو و تعامل را سازنده می دانیم.

دکتر لاریجانی در پایان به سایر کشورهای دنیا نیز توصیه کرد برای حل موضوع هسته ای کشورمان در مسیر گفت وگو و تعامل با جمهوری اسلامی گام بردارند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لاريجاني: از مذاکره با کشورهای مختلف استقبال می کنیم، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016