چهارشنبه 5 بهمن 1384

سه عضو انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه لرستان به دو ترم محروميت از تحصيل محكوم شدند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

كميته انضباطي دانشگاه لرستان سه تن از اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان اين دانشگاه را به دو ترم محروميت از تحصيل محكوم كرد.
آرش خاندل، عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه لرستان با اعلام اين مطلب به خبرنگار "ايلنا"، دليل صدور اين حكم را تحريك به تجمع دانشجويان و برگزاري انتخابات غيرقانوني عنوان كرد و گفت: دليل صدور اين حكم را به صورت كتبي به ما اعلام نكرده‌‏اند و فقط مسوولان دانشگاه در جلسه كميته انضباطي آن را به صورت شفاهي بيان كردند.
وي تصريح كرد: چندي پيش انتخابات انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه لرستان برگزار شد كه پنج تن از اعضاي انجمن به عنوان اعضاي شوراي مركزي انتخاب شدند، ولي پس از چندي به بهانه غيرقانوني بودن اين انتخابات، براي سه تن از اعضاي شوراي مركزي حكم دو ترم محروميت از تحصيل صادر شد.
خاندل، جلسه كميته انضباطي دانشگاه را در چارچوب قانون نداست و اظهار داشت: بر اساس قانون، رييس جلسه كميته انضباطي بايد مسوول معاون دانشجويي باشد ولي رياست اين جلسه بر عهده رييس دانشگاه بود و روند جلسه نيز به گونه‌‏اي بود كه به شكايت از انجمن اسلامي توجه چنداني نشد و بيشتر رييس دانشگاه از ما سوال مي‌‏كرد.
وي اظهار داشت: به محض صدور اين حكم، قفل درب انجمن شكسته شد و مسوولان دانشگاه قفل جديدي به درب انجمن نصب كردند و تابلوي انجمن اسلامي را كنده و آن را تعطيل كردند.
عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه لرستان افزود: آنها اگر قصد دارند انجمن را تعطيل كنند، بايد اين مساله را در يك نامه اعلام كنند.
خاندل عدم حد نصاب اعضاي انجمن، نداشتن هيات امنا و عدم تطبيق اساسنامه انجمن با آيين‌‏نامه شوراي عالي انقلاب فرهنگي را از دلايل تعطيل كردن انجمن اسلامي دانشجويان لرستان عنوان كرد و گفت: اين در حالي است كه تعداد اعضاي انجمن اسلامي سه برابر حد نصاب است، همچنين انجمن از اسفند ماه سال پيش اساسنامه جديد خود را به هيات نظارت دانشگاه ارايه كرده است ولي هنوز پاسخي از سوي هيات نظارت داده نشده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه لرستان گفت: پس از صدور حكم من و دو تن ديگر از اعضاي انجمن، ما از ورود به دانشگاه منع شديم و پس از اينكه در ترم گذشته از ورود ما به دانشگاه جلوگيري شد، چندي پيش در نامه‌‏اي به ما اعلام كردند كه حكم محروميت از تحصيل از ترم آينده آغاز خواهد شد و اين به معني آن است كه حكم دو ترم محروميت از تحصيل به سه ترم تبديل شده است.
خاندل افزود: روز گذشته نيز از ورود ما به خوابگاه جلوگيري شد و مسوولان خوابگاه به ما اعلام كردند كه تنها چند ساعت فرصت داريم تا وسايلمان را جمع كنيم، آنها قصد دارند تا ما با عدم حضورمان در دانشگاه اين مساله را پيگيري نكنيم.
وي ادامه داد: ما اين مساله را از طريق وزارت علوم، تحقيقات و فناوري پيگيري كرده‌‏ايم ولي هنوز به طور مشخص هيچ پاسخي از سوي مسوولان وزارتخانه دريافت نكرده‌‏ايم.

Copyright: gooya.com 2016