شنبه 8 بهمن 1384

عدالت برای آرش سيگارچي، گزارشگران بدون مرز

آرش سيگارچي روزنامه نگار و وبلاگ نويس که پيش از اين آخرين ماه های سال ۱٣٨٣ را در زندان بسر برده بود، پنجشنبه ٦ بهمن ماه مجددا دستگير و روانه زندان شد. چند روز پيش از دستگيری آرش سيگارچي توسط دادگاه تجديد نظر استان گيلان به جرم " توهین به رهبری و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی" به سه سال زندان محکوم شده بود.

گزارشگران بدون مرز موج جديد سرکوب عليه وبلاگ نويسان و دستگيری خودسرانه ی آرش سيگارچي را محکوم مي کند. ما خواهان آزادی فوری اين روزنامه نگار و وبلاگ نويس جوان هستيم. گزارشگران بدون مرز از ديوان عالي کشور مي خواهد که پرونده آرش سيگارچي را بررسي و احکام غير قانوني صادر شده عليه وی را لغو کند.

آرش سيگارچي سردبير سابق روزنامه ی گيلان امروز و وبلاگ نويس پنجره ی التهاب است. وی در ٢٨ دی ماه ۱٣٨٣ توسط وزارت اطلاعات دستگير شد در ٤ اسفند ماه دادگاه انقلاب اسلامي استان گيلان وی را به ۱٤ سال زندان محکوم کرد. آرش سيگارچي در ٢٧ اسفند ماه ۱٣٨٣ با وثيقه ۱ میلیارد ریالی آزاد شد. دادگاه تجديد نظر در ۱٩ خرداد ماه تشکيل شد اما در هفته گذشته حکم تقليل محکوميت آرش سيگارچي از ۱٤ سال به ٣ سال را به وی ابلاغ کردند. پنجشنبه ٦ بهمن ماه هنگامي که آرش سيگارچي برای دريافت حکم و اعتراض نسبت به آن در ديوان عالي کشور به دادگستری رشت مراجعه کرده بود، در همان محل دستگير و روانه زندان شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آرش سيگارچي روزنامه نگاری جدی و مسئول است که همواره از روزنامه نگاران در بند شجاعانه دفاع کرده است. وی در سال گذشته زماني که تعدادی از روزنامه نگاران و وب نگاران در پرونده معرف به "وبلاگ نويسان" دستگير شدند، با شهامت در باره ی بدرفتاری و شکنجه آنها در وبلاگ اش روشنگری کرد و ازهمکاران زنداني خود حمايت کرد.
آرش سيگارچي از جمله وب نگاراني بود که از سوی گزارشگران بدون مرز دعوت شد تا مطلبي برای جزوه ی "وبلاگ نويسان و وب نگاران معترض" که در شهريور ماه گذشته منتشر شد، تهيه کند. اين روزنامه نگار جوان. در بخشي از مقاله خود نوشته است : " روزنامه نگاری اينترنتي کمک موثری برای کثرت گرايي در انديشه است" وی در بخش ديگری تاکيد کرده است که : رهبران ايران دير يا زود مجبور خواهند شد تا آزادی گردشگری اطلاعات را پذيرفته و به آزادی بيان احترام نهند."

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عدالت برای آرش سيگارچي، گزارشگران بدون مرز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016