یکشنبه 9 بهمن 1384

۷۰۰ راننده شرکت واحد به زندان اوین منتقل شدند: مصاحبه با یک راننده احضار شده به دادگاه، راديو فردا

در پیامد هجوم سحرگاه شنبه ماموران امنیتی جمهوری اسلامی و پلیس تهران به مناطق شرکت واحد و مضروب و مصدوم کردن کارگران و رانندگان به منظور سرکوب اعتصاب آنها، صدها راننده دستگیر شدند و پلیس با مراجعه به منازل زنان و بچه های آنان را نیز به زندان برد. یعقوب سلیمی ، که ممسر و دو فرزندش به همراه همسران چند تن دیگر از فعالان سندیکا به زندان منتقل شدند، صبح یکشنبه در مصاحبه با رادیوفردا شمار دستگیر شدگان را 700 نفر اعلام می کند و می گوید رانندگان در زندان اوین تحت بازداشت قرار دارند و همسران آنها در مقر سازمان امنیت در وزرا. وی می گوید دو فرزند دو ساله و 10 ساله او شب گذشته آزاد شدند و آثار زخم و جراحت بر چهره خود داشتند. وی که هنگام بازگو کردن ماجرا به گریه می افتد، می گوید قرار است خانواده بازداشت شدگان در اعتراض به دستگیری آنها در برابر سازمان ملل یا در برابر دادگاه انقلاب اسلامی تجمع کنند. وی می گوید به شعبه 14 این دادگاه احضار شده است.
فريدون زرنگار


فریدون زرنگار (رادیوفردا): اعتصاب کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه روز شنبه توسط پلیس، ماموران امنیتی و لباس شخصیها سرکوب شد. بعد از هجوم ماموران امنیتی به کارگران در بامداد روز شنبه و بازداشت صدهاتن از کارگران و اعضای خانواده آنان، شمار دیگر از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد قرار است امروز به دادگاه انقلاب بروند. یعقوب سلیمی، از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد، که جز احضار شدگان به دادگاه است، در مصاحبه با رادیوفردا در باره آخرین تحولات اعتصاب کارگران شرکت واحد گفت:
یعقوب سلیمی (عضو سندیکای کارگران شرکت واحد): آخرین خبر این است که 700 تن از رانندگان فعلا دستگیر هستند در زندان اوین هستند به اضافه شماری از خانم‌های همکاران. یکی از آنها خانم خودم است، خانم سلیمی، یکی دیگر هم خانم حیات غیبی است. و الان هم که قرار شده تعدادی احضاریه داریم به دادگاه انقلاب (اسلامی)، شعبه 14، و قرار است برویم پیش آقای راسخ متین، صحبت دارد با ما. الان هم پیگیری کردیم در وزرا که خانم‌های ما در وزرا بودند و گفتند برده‌اند آنها را به سازمان امنیت. و هماهنگی‌ای هم که شده است با همکاران قرار شده است خانواده‌های این 700 نفر یا درب سازمان ملل یا درب دادگاه‌ انقلاب (اسلامی) جمع بشوند. دارند با آنها هماهنگی می‌کنند. از هر خانواده حداقل سه نفر هم باشد، بدنیست. من یک پیام هم دارم به خانواده‌های دستگیرشدگان، که لااقل برای ناحقی که در حق خانواده‌‌ها شده، خواهشی که دارم این است که اگر بتوانند، جمع بشوند جلوی در سازمان ملل یا جلوی در دادگاه انقلاب.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ف.ز.: گفته شد که دیروز چند تا از بچه‌ها هم به همراه مادرانشان به زندان برده شدند؟ آیا این بچه‌ها را آزاد کردند یا آنها هم هنوز با مادرانشان در زندان هستند؟

یعقوب سلیمی: بچه خودم بوده. مثل اینکه آنجا فشار زیادی روی مادرانشان آورده بودند، اینها تحت تاثیر قرار گرفته بودند، و روی روحیه آنها تاثیر گذاشته شده بود. حالا چطور شده... آزادشان کردند. بچه‌ام دیشب آمده بود خانه، بچه کوچک من دوسالش است. صورتش زخم بود. ازش پرسیدم... (به گریه می‌افتد) هیچوقت تا حالا من در زندگی‌ام گریه نکرده‌ام ولی بچه دوساله را با گاز اشک آور زدند و صورتش را زخم کردند، گریه‌ام می‌اندازد.

Copyright: gooya.com 2016