یکشنبه 23 بهمن 1384

دریغ است ایران، که ویران شود، نهضت مقاومت ملی ايران

نهضت مقاومت ملی ايران
بنیانگذار دکتر شاپور بختیار
National Movement of the Iranian Resistance
NAMIR
founded by Chapour Bachtiar

چند روز قبل از 22 بهمن امسال شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تصویب نمود که پرونده اتمی ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد گزارش شود. بر خلاف ادعای سران جمهوری اسلامی که عدم اجماع در این شورا را شکست آمریکا و اروپا تلقی میکنند، توافق کشورهای غرب، روسیه و چین و همچنین کشور های بزرگی از بلوک بی طرفها نشانه یک اجماع بین المللی علیه سیاست های ماجراجویانه نظام حاکم بر ایران و شکست سیاست های آنان در محافل بین المللی است. شورای حکام با 27 رای موافق، 5 رای ممتنع و 3 رای مخالف کشور های کوبا، ونزولا و سوریه، مصوبه ای با ذکر قصور و نقض تعهدات ایران در توافق نامه ان. پی. تی و با توجه به سابقه ایران در پنهانکاری و بی اعتمادی به صلح آمیز بودن اهداف فعالیت هسته ای آن، فرصتی یکماهه به ایران داد تا امر غنی سازی اورانیوم را تعلیق نموده، به شفاف سازی لازم به منظور جلب اعتماد دست زند.

سران نظام برای جبران این شکست قصد داشتند با برگذاری تظاهراتی در 22 بهمن، گردآوری جمعیتی از طرفداران خویش و سپس اعلام آن بعنوان تظاهرات ملیونی مردم ایران، شکست خود در زمینه بین المللی را بپوشانند و مخالفت جامعه جهانی را با سیاستهای خود بعنوان مخالفت آنان با خواست های بحق مردم ایران جلوه دهند. عکس العمل آنان و بخصوص شخص احمدی نژاد انکار فاجعه ایست، که ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد، تحریم اقتصادی تا حمله نظامی به کشورمان را به دنبال خواهد داشت. احمدی نژاد اعلام میکند که: "غربی‌‏ها شيرهای پيری هستند كه پشمشان ريخته و فقط نعره می ‌‏زنند و هيچ غلطی هم نمی ‌‏توانند بكنند". وی علاوه بر این تصمیم مراجع بین المللی را به مسخره گرفته و آنان را تشویق میکند که: " اگر دلتان با این قطعنامه خوش می ‌شود و جشن می‌ گیرید، تا می‌ توانید از این قطعنامه‌ها صادر كنید". این شخص که گویا در دنیایی دور از تصور هرعقل سلیمی زندگی میکند، شاید نمی داند که همین "شیرهای پیر پشم ريخته" بودند که هم سنخ های او صدام حسین و میلوسویچ را با خواری تمام از اریکه قدرت به زیر کشیده، زندانی نموده، ملا عمرافغانی را نیز دربدر کرده اند. ملت ایران چنانچه احمدی نژاد و هم مسلکان او هم به چنین سرنوشتی دچار گردند تاسفی نخواهد خورد. اما دریغ است اگر مردم و کشور ما به سرنوشتی دچار شوند که عراق، افغانستان و یوگسلاوی در اثرعملکرد حکامی چون احمدی نژاد گرفتار آن شده و هنوز سال ها مجبور به تحمل هزینه های آن هستند.

مقامات جمهوری اسلامی در باره مقاصد خود در ارتباط با استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی از همان ابتدا به مردم ایران دروغ گفته اند. آنان به جای اینکه پاسخ دهند که چرا نیروگاه بوشهر که ملت ایران تا کنون بیش از یک ملیارد دلار بابت مخارج آن پرداخت کرده، بیش از سی سال از شروع آن می گذرد و تا کنون منبع درآمد خوبی برای کشورهای گوناگون بوده است، هنوز به کار نیافتاده است، با پرداختن در آمد های مردم ایران به افرادی چون قدیر خان پاکستانی می خواهند اورانیوم را به غلظتی یرسانند که بتواند مورد استفاده تسلیحاتی باشد. اکنون که پس از 20 سال مخفی کاری مچ جمهوری اسلامی در مقابل محافل جهانی باز شده، آنها دیگر اعتمادی به حرف و عمل این حاکمان ندارند و هراس دارند که «تیغ در کف زنگی مست» بیافتد.

احمدی نژاد می گوید: "فشارهایی كه امروز می ‌بینید از جانب غرب به ایران وارد می‌شود به خاطر این است كه آنها نمی توانند ببینند ملتی خارج از حوزه آنها به بالاترین سطح دانش دست یافته است". این را نماینده نظامی ادعا می کند که از آغاز تا به امروز مانع اصلی هرگونه پیشرفت صنعتی، اقتصادی، خلاقیت و فکر آزاد در مملکت ما و باعث آن بوده که مردم و جوانان هوشمند ایران نیروی خود را بجای کسب علم و دانش، در بیکاری، اعتياد و جنگ صرف کنند. از تاثیرات دیگر این سیاست های مخرب اینکه امروز واحد های تولیدی کشور قادر به تولید مستقل ابتدائی ترین نیازهای صنعتی نیز نمیباشند. اغلب آنهائی هم که هنوز باقی مانده اند، با ورشکستگی دست و پنجه نرم کرده، قادر به پرداخت مزد کارکنان خود نیستند. نتیجه آنکه زحمتکشان و کارکنان کشور در خطر بیکاری باز هم بیشتری قرار گرفته اند. علی رغم داشتن منابع عظیم نفت، هنوز بيش از سی و پنج درصد سوخت کشور وارداتی است، چون مسئولین قادر به تامین قطعات مورد نیاز جهت افزايش ظرفيت توليد پالايشگاه ‌ها نیستند. سرمایه های ملی که بایستی در خدمت پیشرفت علم، تکنولوژی، تربیت جوانان و متخصصین قرار گیرند یا به جیب آقازاده ها سرازیر می گردند و یا توسط سایر انحصار طلبان در امور تجاری و واحد های اقتصادی خارج کشور سرمایه گذاری میشوند.

سران نظام برای حفظ حکومت خویش و پوشاندن ناتوانی های خود در اداره کشور از آغاز قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته و به ماجراجویی پرداخته اند و امروز جهان درست به دلیل همین ماجراجویی ها به آنان و نه به مردم ایران، بد گمان است. رئیس جمهور انتصابی ولی فقیه نیز در چنین شرایطی با سخنانی چون لزوم پاک نمودن نقشه کشوری که عضو سازمان ملل است از جغرافیای جهان، وانکار کشتار میلیون انسانها بدست نازی ها بدگمانی آنان را تقویت می کند. احمدی نژاد و سایر سران نظام می دانند که قادر به اداره کشور و رفع نیازهای مردم نیستند. آنها ترس از این دارند که نارضائی های مردم دیر یا زود به حرکتهای اعتراضی وسیع منجرگردد و حاکمیت آنان را به مخاطره اندازد. پس برای حفظ حکومت خود دو باره بهمان حربه کهنه و همیشگی خود متوسل شده در پی آنند تا شرایطی بوجود آورند که نیروهای خارجی (اسرِِاِئیل و آمریکا) به ایران حمله کنند. چنین حمله ای احتمالا به نفع سران نظام است چون آنها میتوانند توسط آن به بهانه دفاع از مذهب و وطن عده ای از افراد ساده لوح را فریب داده و با کمک "توده های بپا خاسته جهان اسلام" (بخوانید تروریستهای اسلامی) "استکبار، صهیونیسم و منافقین اروپائی" آنان را شکست دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

27 سال است که جمهوری اسلامی و تاثیرات خانمانسوز آن را در همه زمینه ها با تمام وجود لمس کرده ایم. ما زمانی قادر به حل مشکلات عمده کشور خواهیم شد که با اقدامات مشترک اکثریت قاطع مردم، به وجود این رژيم منحوس پایان داده، دموکراسی و حاکمیت ملی را در کشور مستقر سازیم. این امر که سران جمهوری اسلامی بار دیگر کشور ما را به سمت فاجعه ای با نتایج نا معلوم سوق میدهند وظیفه بسیار سنگینی بر دوش فعالین سیاسی ایران می گذارد که غفلت از آن میتواند به تجزیه و ویرانی کشور منجر گردد. در چنین شرایطی وظیفه ملی تمام نیروها و فعالین سیاسی است که مشترکا خواهان کناره گیری حاکمیت کنونی شوند. نیروهای دموکرات ایران وظیفه دارند هرچه زودتر به تشکیل جبهه دموکراسی خواهی بپردازند تا با پشتیبانی مردم ایران، در داخل با نیروهای رادیکال مقابله نمایند و در خارج سخن گوی واقعی مردم باشند. جبهه نامبرده لازم است به مردم جهان اعلام نماید که به شرط روی کار آمدن یک حکومت دموکراتیک در ایران، این حکومت با در نظر گرفتن منافع ملی ایران برنامه قابل قبولی برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای به محافل جهانی عرضه خواهد نمود. با ترسیم چنین دورنمایی نیروها و فعالین اپوزیسیون دموکرات میتوانند مطمئن باشند که مردم با استفاده از کلیه روشهای مسالمت آمیز مبارزه، از آنان پشتیبانی کرده، از ویرانی بیشتر کشور جلوگیری خواهند نمود.

ایران هرگز نخواهد مرد
نهضت مقاومت ملی ايران
شنبه 22 بهمن 1384 برابر 11 فوریه 2006
http://www.namir.org
http://www.melliun.org/nehzatm.htm

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دریغ است ایران، که ویران شود، نهضت مقاومت ملی ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016