پنجشنبه 27 بهمن 1384

اعتراض انجمن قلم نروژ به دستگيري الهام افروتن

الهام افروتن نويسنده جواني است که با تشبيه کردن خميني به ويروس ايدز و نگارش يک مطلب طنز گونه در مورد نحوه مقابله با ايدز حکومتي، دستگير و زير شکنجه شديد قرار گرفته است. گفته ميشود که او که جوان ۱۹ ساله اي است تاب تحمل شکنجه هاي وحشيانه را نداشته و به اغما رفته و يا زير شکنجه هاي مزدوران حکومتي به قتل رسيده است.

روز به روز سرنوشت الهام افروتن، نويسنده جوان در ايران، مورد توجه بيشتري قرار ميگيرد و اعتراض نهادهاي بين المللي به جمهوري اسلامي ايران شدت ميگيرد.
ديروز سه شنبه ۱۴ فوريه، انجمن قلم نروژ با ارسال يک نامه اعتراضي به احمدي نژاد و مقامات حکومت اسلامي به دستگيري و شکنجه الهام افروتن و شش نفر از همکاران روزنامه " تمدن هرمزگان" اعتراض کرده و خواهان آزادي فوري اين چند نفر شده است.
در نامه اي به امضا کارل مورتن ايررسون رئيس انجمن قلم نروژ ، دستگيري الهام افروتن و شش نفر از همکاران اين روزنامه بشدت محکوم شده است و از آزادي بيان و آزادي نويسندگان دفاع شده است.

کميته بين المللي عليه اعدام اين اقدام انجمن قلم نروژ را ستوده و از همه نهادهاي مدافع حقوق انساني دعوت ميکند فورا به اين رفتار وحشيانه جمهوري اسلامي ايران اعتراض کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

طبق اخباري که به دست ما رسيده است، جمهوري اسلامي ايران در صدد است که الهام افروتن را بي سر و صدا به قتل رسانده و بنظر خود، از همه منتقدين ومعترضين و نويسندگان مترقي زهر چشم گرفته و بويژه نسل جوان را که بي مهابا مقامات حکومت و مقدسات اين حکومت فاشيست را به سخره ميگيرد، ساکت کند.
فراخوان ما به همه نهادهاي مدافع حقوق انساني اينست که فورا و بهرطريق ممکن به دستگيري و شکنجه الهام افروتن و شش نفر از همکاران او اعتراض کرده و خواهان آزادي فوري آنها شوند.

کميته بين المللي عليه اعدام
۱۵ فوريه ۲۰۰۶
minaahadi@aol.com
http://www.adpi.net/

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتراض انجمن قلم نروژ به دستگيري الهام افروتن' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016