پنجشنبه 4 اسفند 1384

مادر الهام افروتن: مطمئنم دخترم به زودی آزاد می شود، کانون زنان

كانون زنان ايراني- نازنین خسروانی : پس از آنكه الهام افروتن ، روزنامه نگار بازداشت شده نشريه تمدن هرمزگان روزگذشته (دوشنبه اول اسفند) در بازديد يكي از خبرنگاران از بند زنان زندان اوين، در سلولي كه مسئول زندان آن را متعلق به افروتن اعلام كرد، حضور نداشته و دليل غيبت او حضور در دادگاه اعلام شد، تلاش کردم در تماس با مادر وي ، آخرين وضعيت اين روزنامه نگار را جويا شوم.

مادر افروتن که اضطراب در صدایش آشکار بود ،به من گفت: "الهام از زندان اوين روزي يكبار با ما تماس مي گيرد و از حال او با خبريم."

خانواده افروتن، ظاهرا شايعه خودكشي فرزندشان را از طريق تماس تلفني خبرنگاران راديوهاي خارج از كشور شنيده بود. توضيحات مادر وي در اين خصوص برایم مبهم بود .

وي گفت: " راديوهاي خارجی خانواده ما را به شدت نگران كردند. ما اين موضوع را با ستاد خبري وزارت اطلاعات بندر عباس و تهران درميان گذاشتيم، آنها هم تلفن ما را تحت كنترل قرار دادند ".

مادر افروتن كه به شدت محتاطانه گفتگو مي كرد، تاكيد كرد :" خبر خودكشي الهام در تاريخ 24 فوريه منتشر شد ، پس از آن الهام 25 فوريه با ما تماس گرفت و ما را از سلامت خود مطمئن كرد".
من از گوشی تلفن همزمان صداهایی را می شنیدم که به او می گفتند:"جوابش را نده،تلفن را قطع کن"شاید دیگر اعضای خانواده اش بودند که می ترسیدند نکند این مصاحبه ها وضع الهام را بدتر کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در پاسخ به اين سوالم كه آيا اجازه ملاقات با دخترشان را دارند ياخير؟گفت: " پدر الهام ديروز او را ديده است".

مادر افروتن حضور دخترش در دادگاه روز گذشته را تاييد كرد و درباره وضعيت پرونده وي اظهار داشت: " متهم اصلي مشخص شده و هيچ نگراني در خصوص وضعيت پرونده الهام نداريم. مطمئنم كه به زودي آزاد مي شود چون او هيچ مشكلي ندارد."

وي توضيح بيشتري در اين مورد نداد و پس از قطع تلفن به تماس هاي بعدي من پاسخي نداد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مادر الهام افروتن: مطمئنم دخترم به زودی آزاد می شود، کانون زنان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016