پنجشنبه 4 اسفند 1384

چرا نه؟ سعدین

Saadin666@Yahoo.com

در هنگام وقوع بحران کاریکاتور با نظر به اینکه جمهوری اسلامی به شدت از تحریک عواطف اسلامی در جهت اشاعه تبلیغات و جهت دهی افکار عمومی داخلی منتفع شده بود گمانم بر این رفت که شاید عامل و بازیگر اصلی این واقعه خود رژیم باشد ولی پس از چندی وآرام شدن نسبی فضا این فرض را محال یافتم چرا که چنین برنامه ریزی و نفوذی را از حوزه توانایی رژیم بعید دیدم و همچنین سبب صرف انتفاع رژیم از این بحران را منطقی بر اتهام ندیدم ضمن آنکه گستره اقدامات ضد غربیشان در حمله به سفارتخانه ها خود لطمه ای دیگر به وجهه شان زد که نا گزیر به توجیه و فرافکنی شان کرد.
اما
پس از موضوع کاریکاتورها و بهره برداری های رژیم از فضای بوجود آمده با متاثر کردن افکار عمومی از طریق رسانه ها وسپس تخدیر مردم و کشاندن کشاندن عده ای اندک اضافه بر نیروهای سازماندهی شده شان به راهپیمایی 22 بهمن – که حتی آنرا چنان غرور انگیز وانمودند که تعبیر به رفراندمش کردند – فضای متشنج افکار عمومی تا حدودی سامان گرفت و رو به تعقل نهاد تا جایی که رفته رفته تفسیرهای بی سرو ته و توضیحات حاشیه ای از توجیه جنگ و تحریم را بر نمی تابید که ناگهان عده ای مزدور متعصب سیاهدل اقدام به بمبگذاری دیواره های فرسوده حرم امامان شیعه نمودند و خروش خشم شیعیان را علیه اشغالگران بالاخص آمریکا و اسرائیل را باعث شدند.
جالب آنکه مزدوران سیاهدل در اقدام به شدت تروریستی و موهنشان (!) تنها دیوار و گنبد حرمها را تخریب کردند و شدت عظمت تقدس و حرمت ائمه و اهل بیت مانع از جسارت کوردلان به ضریح و قبر شده است .
این مزدوران تروریست و سنگ دل نه تنها گنبد نیاز به تعمیر را زمانی فرو ریختند که زائری در حرم نباشد تا مبادا بی گناهی در زیر آوار جان سپارد بلکه با این عمل مانع از ریزش قریب الوقوع سقف و دیوار فرسوده حرم ها بر سر زوار شدند . حرمهایی که پس از مرمت مرقد علی و حسین به حکم نوبت موعد تعمیرو مرمتشان بود و شگفت آور است دانستن اینکه این سقف و دیوار تنها به کمک داربست فلزی هنوز سرپا بود.
و البته کوردلان مزدور پاسخ محکمی هم از جهان تشیع گرفتند آنگاه که خامنه ای در پیغامی به اقدام دهشتناکشان در ابتدا موکدا به عزم راسخ جهت تعمیر و بازسازی حرم ها به گونه ای در شان ائمه و فاخرتر از گذشته اشاره کرد تا مشت محکمی به دهان مزدوران آمریکا و اسرائیل و تمام مخالفان ساخت بمب هسته ای توسط ایران زده باشد.
پوشش خبری بمب گذاری ها به حدی گسترده و سریع بود که زمانی که برای چندمین گزارشگران متعدد صدا و سیمای جمهوری اسلامی اقدام به مخابره خبر نمودند اعلام شد که مردم عراق هنوز شایعه را باور ندارند در حالی که مردم ایران ساعاتی پیش و از دقایق ابتدایی متوجه و ناظر اقدام موهن بودندو لحظه به لحظه جزیی ترین نکته نیز به سمع و نظرشان می رسید و گویی خبرنگاران پیش از وقوع حادثه در آنجا مستقر بودند و یا حداقل آماده استقرار بودند.
به سرعت پیامهای تسلیت به جهان تشیع و پیغمبر اسلام و امام زمان و نائب بر حقش صادر شد وهمچنین لعن و نفرین نثار آمریکا و اسرائیل وانگلیس که مسئولیت و البته دخالتشان در این اقدام به وضوح دیده شده بود!
سازماندهی بهره برداری از این بحران بوجود آورده شده به حدی سریع بود که در همان ساعات ابتدایی شماره حساب هایی جهت کمک به بازسازی حرمین به اطلاع ملت برآشفته از اقدام خصم رسید.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خامنه ای در همان پیغام کذایی متذکر شد که این اقدام تا مدت مدیدی در ذهن مردم بماند.
10 دقیقه ابتدایی هر بخش خبری مختص گزارشات تخریب شده است .
حد اقل سه گزارشگر مختلف واحد مرکزی خبر مستقیما روی آنتن رفتند و اخبار حزن آلود را به اطلاع مردم شریف رسانده اند . گوشه تصویر شبکه های سیما را روبان سیاه پوشاند است و مجریان به ملت شیعه تسلیت می گویند .
روزهای آینده نیز قابل پیشبینی است :
- خبرنگاران سیمای جمهوری اسلامی همانگونه که قول داده بودند کشته ای را از زیر آوار بیرون خواهند کشید
- اعتراضات عراقی ا سبب کشته و زخمی شدن چندب از آنها خواهد شد و مطمئنا به روحیه لطیف گزارشگران و علما و مسئولین ایرانی به شدت لطمه خواهد خورد .
- اثبات خواهد شد که انرژی هسته ای حتما حق مسلم ما خواهد بود .
- و البته چه خوب می شود اگر این اعتراض ها و آشوبها حد اقل تا 16 اسفند ادامه پیدا کند
جداً قابل پرسش است چرا نه ؟ چرا رژیم ایران در ایجاد این بحران نباید دخیل باشد؟ چرا نه؟

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'چرا نه؟ سعدین' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016