یکشنبه 7 اسفند 1384

اطلاعيه كانون مدافعان حقوق بشر در خصوص توقيف متهمان سياسي و مطبوعاتي، اعدام متهم سياسي، دستگيري اهل تصوف و...، تبريز نيوز

پيمان پاك مهر.روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
Tel:00989144157400


تبريز نيوز:سرويس حقوق بشر:"كانون مدافعان حقوق بشر"،در تازه ترين اطلاعيه خود به افزايش احضار ، تعقيب و توقيف متهمان سياسي و مطبوعاتي ، اعدام يك متهم سياسي ، تخريب حسينيه متعلق به مرحوم "شريعت" و دستگيري اهل تصوف در قم و تروريسم كور حاكم بر عراق پرداخته است.

متن كامل اين اطلاعيه در زير آمده است:

هم وطنان عزيز؛

"روند احضار و تعقيب و توقيف متهمان سياسي و مطبوعاتي در حال حاضر رو به تزايد گذاشته ،‌اين نوع متهمان عموما توسط مراجع غير صالح قضايي ،‌احضار و بر خلاف اصول 22-23-24-32-35-36-37و168 قانون اساسي و ماده 2 قانون مجازات اسلامي و مواد 112و 119 قانون دادرسي كيفري و بند هاي 1-2-3-4-5-6-8-9و 11 قانون احترام به آزادي و حفظ حقوق شهروندي تحت تعقيب و محاكمه قرار مي گيرند.

صدور حكم اعدام كه مدت هاي مديد براي متهمان سياسي متوقف گرديده بوده حداقل در مورد يك نفر"حجت زماني"، صادر و به مرحله اجرا گذاشته شده است .

همچنين تخريب حسينيه متعلق به مرحوم" شريعت " و عدم تدبير و درايت مسيولين شهرستان قم در حل و فصل قضايا در دستگيري خلاف قانون اهل تصوف موجب كمال تاسف مي باشد.

"كانون مدافعان حقوق بشر"، در شرايط حساس كنوني مسيولين كشور بخصوص مقامات برجسته قضايي را به اجراي دقيق قانون و رعايت حقوق شهروندي و مفاد اعلاميه جهاني حقوق بشر فراخوانده و آزادي بلا قيد و شرط متهماني را كه بر مباني فوق و از طريق دادرسي منصفانه و عادلانه محاكمه و يا محكوم نگرديده اند را آرزو مي نمايد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حوادث تاسف بار تروريسم كور حاكم بر عراق همچنان جان مردم و مقدسات آن ها را هدف گرفته است.اين عمليات ضد انساني از جانب هر كس و با هر نيتي كه انجام پذيرد هيچ توجيه منطقي ، اخلاقي و انساني ندارد.

"كانون مدافعان حقوق بشر" ، ضمن محكوميت حوادث اخير عراق ،‌طرفين در گير در حوادث را به خويشتن داري دعوت نموده و از آن ها مي خواهد به راي مردم احترام گذاشته و با وحدت اقشار و احزاب مختلف عراق ،‌امنيت را به اين كشور و منطقه اعاده نمايند."

Copyright: gooya.com 2016