یکشنبه 7 اسفند 1384

نامه ۲۵۰ تن از فعالان سیاسی ایرانی خطاب به ملت ایران و سازمان ها و نهادهای مخالف جمهوری اسلامی درباره ارسال پرونده ايران به شورای امنيت

ما، به عنوان بخشی از جامعه ایران با گرایش‌ها و دیدگاه‌های سیاسی مختلف، مایلیم اعتقاد مشترك خود را در باره ارسال پرونده ایران به شورای امنیت ابراز كنیم و اقدامی عاجل را از سوی دول اروپایی و سازمان ملل و همچنین اپوزیسیون ایران خواستاریم .چراکه معتقدیم این روزها جمهوری اسلامی ایران در بحرانی نفس گیر گرفتار آمده است و بهترین هنگام برای عملی مشترک است .
بحران هسته ای که با نابخردی و بنا به اقرار عالیترین مقامات جمهوری اسلامی از مخفی کاری آنها در بیش از یک دهه حاصل شده است و امروزه بستری از بی اعتمادی جامعه بین الملل را پیرامون آن پدید آورده آنسان که امروز چه جمهوری اسلامی بخواهد و یا نخواهد به سلاح های هسته ای دست پیدا کند کسی قول و نقل آنها را نخواهد پذیرفت . پرونده هسته ای کشور به شورای امنیت ارجاع و تمامی افکار عمومی و بین المللی این روزها حول محور نقض قوانین بین المللی در مورد مسائل هسته ای از سوی ایران می چرخد . سازمانها و نهادهای بین المللی و همچنین اپوزیسیون ایران در داخل و یا خارج هر کدام بنا به بضاعت و یا آزادی عمل خود این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و بحث و گفتمان غالب این روزها این شده است که انرژی هسته ای حق مسلم ایران هست و یا خیر ؟ از سوی دیگر دیپلماتهای ایرانی نیز به تکاپو افتاده اند و رایزنی ها ی گستره ای را با کشورها و جوامع اروپایی و قدر قدرت در شورای امنیت آغاز کرده اند .
امروز نام ایران باز بر سر زبانها هست و همه و همه از مخالفان جمهوری اسلامی گرفته تا موافقان جمهوری اسلامی در حول یک محور بحث دارند و آن موضوع ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد است ، جمعی موافق و جمعی مخالف آن و این به زعم ما دامی است که خود جمهوری اسلامی گسترده است چرا که گویی اگر همین فردا مذاکرت پیدا و پنهان جمهوری اسلامی با اروپائیان و روسیه و چین و ... همچون گذشته کار ساز افتاد و مانع از ارسال پرونده به شورا شد دیگر هیچ تخلف و معضلی نیست در ایران و هیچ دلیلی بر ارجاع ایران به شورای امنیت نمی باشد !
اما اینچنین نیست ، پرونده ایران سالهاست که باید به شورای امنیت برود و البته نه بخاطر دسترسی و یا تلاش ایران به سلاح های اتمی و کشتار جمعی ، اگر سازمانهای بین المللی و کشورهای دنیا بیم آنرا دارند که با دسترسی ایران به اینگونه سلاح ها میتواند کشتار جمعی نماید و امنیت و سلامت نسل ها و انسانها و کشورها را به مخاطره اندازد باید گفت که جمهوری اسلامی سالهاست به این سلاح دسترسی پیدا کرده است !
همان سالهایی که در زندانهای خویش دست به یک نسل کشی و هولوکاست دیگری بر علیه مخالفان خویش زد و هزاران تن را در زندانها از دم تیغ گذراند ، همان سالها که هیچ مخالفی جرات ابراز بیان مخالفت خویش را حتی در خارج از مرزهای ایران نداشت چرا که به جوخه های مرگ نیروهای امنیتی سپرده می شد و امروز لیست بلند بالای ترورهای سیاسی جمهوری اسلامی در برون مرز گویای این امر است . جمهوری اسلامی سالهاست که به سلاح های کشتار جمعی دست یافته است ، از همان زمان که مخفیانه و امروز در کمال وقاحت علنی از تروریستهای بنیاد گرا در لبنان و فلسطین حمایت کرده، همانروزهایی که در شمال افغانستان آتش فتنه و جنگهای داخلی را دامن می زد ، همان ایامی که در بوسنی هرزه گوین پاسداران مسلح خویش را به جنگ صربها و کرواتها می فرستاد ، همان ایامی که کشتی حامل موشک را به اروپا می فرستاد ، و...
و این سلاح کشتار جمعی هیچ چیزی نیست جز « اندیشه تروریسم دولتی » که سخت بدان اعتقاد دارد و آنرا وظیفه ای رسمی و شرعی برای خود می داند .
کوتاه سخن که در همین ایامی که دنیا در دام بحث هسته ای ایران گرفتار آمده و همه چشمها و گوشها بسوی اوست و انرژی هسته ای را عمده معضل برای ایران می دانند جان زندانيان سياسی محکوم به اعدام نظير مجتبی رسول نيا در کردستان سعيد ماسوري، خالد هرداني، شهرام و فرهنگ پورمنصوري، غلامحسين کلبي، ولی الله فيض مهدوی و عليرضا کرمی خيرآبادی در رجايی شهر کرج و نيز هفت زندانی دربند در خوزستان در معرض خطر است. در همین ایام است که می رود تا نسل کشی دیگری درزندان رجايی شهر کرج رقم بخورد و به قتلگاه ديگری از زندانيان سياسی تبديل شود.
این روزها در صورت عدم اعتراض وسيع جهانی و غفلت سازمانها و افکار مخالف جمهوری اسلامی بيم آن ميرود، که جمهوری اسلامی در سايه بحران هسته ای و بحران کاريکاتورها، که اعتقاد داریم فقط و فقط برای همین موضوع خود حاکمیت به آن دامن می زند ، دست به تصفيه حساب با مخالفان سياسی خود زده و با اعدام زندانيان سياسی دربند و بی دفاع، اقدام به تکرار فاجعه ای نظير سال 67 در زندانها نماید .
نگاه يکسويه دول غربی و بخش وسيعی از مخالفان جمهوری اسلامی به فعاليتهای اتمی رژيم، و غفلت و عدم عکس العمل جدی و هماهنگ از سوی ایشان ، نسبت به اوج گرفتن سرکوب در ايران و همچنين در رابطه با صدور دستور سانسور و ارعاب اسلامی به اروپا و تمام رسانه های آزاد دنیا در حالیکه شاهد اعتراضات داخلي،در کردستان، خوزستان، قم و همچنین در تهران نظیر اعتصاب کارگران شرکت واحد واعتصاب غذای زندانيان سياسي،می باشیم ضربه جبران ناپذیری بی شک به مبارزات آزادیخواهان ایران در داخل و خارج از کشور خواهد زد . این روزها علی افصحی و الهام افروتن در حال قربانی شدن در پروژه دیگری برای تحدید و سانسور مطبوعاتی می باشند در حالیکه از سوی دیگر روزنامه نگار زنداني، اکبر گنجي، و ناصر زرافشان و عبدالفتاح سلطانی و کارگران زندانی نظير محمود اصانلو، حسن محمدي، کماکان در وضعيتی نامعلوم به سر ميبرند و هیچ خبری از صحت و سلامت آنها داده نمی شود ،حجت زمانی که 4 سال در زندان رجايی شهر کرج بود، ابتدا ناپديد و سپس خبر اعدام او پس از پانزده روز تاييد شد ، ياشار حکاک پور، دانشجوی زندانی در زنجان ناپديد شده است ، در کردستان حکم اعدام مجتبی رسول نيا جوان 22 ساله تاييد شده و او در قرنطينه در انتظار اعدام به سر ميبرد ، در قم اهل طريقت مورد سرکوب خونين قرار ميگيرند به حدی که علاوه بر چهار کشته، تعداد زيادی از آنها دستگير شده و در انتظار محاکمه اند ، در سرکوب خونين تظاهرات روزهای اخير در کردستان، حداقل 7 نفر کشته شده و تعداد زيادی دستگير شده اند ، در خوزستان هفت نفر، که به بهانه بمب گذاری های اخير در خوزستان دستگير شده بودند، به اعدام محکوم شده اند، که حکم دو نفر از آنها رسما اعلام شده است، که هر آن احتمال اجرای آن وجود دارد. عدم ملاقات زندانيان سياسی ايران با خانواده هايشان، و چندگانه گويی های تعمدی مسئولين حکومتی در رابطه با وضعيت آنها، نگرانيهای عمومی را تشديد کرده است. خانواده های زندانيان خوزستانی که در بيخبری از زندانی خود رنج ميبرند، اعلام کرده اند که از مجاری غیر رسمی شنیده اند که فرزندانشان اعدام شده اند. در هفته گذشته، دو تن در شيراز و دو تن در اهواز در ملا عام اعدام شدند.نازنين دختر جوان هبجده ساله اي، که در دفاع از خود و خواهر زاده اش در مقابل تجاوز، مرتکب قتل شده بود، در انتظار اعدام به سر ميبرد. و همچنین از خالد حردانی که وی نیز در حرکتی نه سیاسی که از سر جهالت و ناتوانی صرفا برای آینده بهتری برای خود و خانواده خود اقدام به ربایش هواپیما نموده بود هیچ خبری نیست و می گویند که اعدام وی نیز اجرا شده است و در روزهای آتی اعلام خواهد شد .
این وضعیت ایران و جمهوری اسلامی است و در این فرصت و گرانیگاه حساس برای همه آزادیخواهان ایرانی ما، امضا کنندگان اعتقاد داریم تا از این فرصت بوجود آمده استفاده نموده و از همه کشورهای اروپایی و صاحب حق رای در شورای امنیت و سازمان ملل متحد ، از همه مطبوعات و محافل تاثير گذار در کشورهای متعهد به حقوق بشر موثر بر سياست ايران، بخواهیم که تنها و تنها مسئله هسته ای ایران را در نظر نگیرند و در جهت لزوم طرح جدی مساله نقض گسترده حقوق بشر در ایران نیز توجه نمایند .
دولتهای اروپای و کشورهای دنیا آگاه باشند که اگر دسترسی ایران به سلاح های اتمی می تواند امنیت کشور های متبوع آنها را در خطر اندازد اکنون بیش از بیست و هفت سال است امنیت و آرامش همه ایرانیان در خطر است و جان و مال و ناموس آنها دستخوش تعرضی گسترده قرار گرفته است .
موضوع هسته ای ایران اگر چه باید مورد بررسی و کاوش جدی و دقیق قرار گیرد اما به زعم ما در درجه دوم باید باید بررسی شود چرا که هنوز در محل شک و شبهه است که ایران قصد ساخت سلاح های اتمی را دارد و یا ندارد اما آنچه که مسلم است و در بیش از بیست و هفت سال برای همه ثابت شده است تروریست بودن جمهوری اسلامی است که جای هیچ و شک تردیدی هم باقی نگذاشته است .

اسامی دانشجویان امضاء کننده داخل کشور
بهادر صالحی – دانشجوی دانشگاه خلیج فارس
بابک افشاری – دانشجوی دکترا، دانشگاه علوم پزشکی ایران
آرش آزاد – دانشجوی دانشگاه مشهد
مهشاد بنی اعتماد – دانشجوی دکترا، دانشگاه تربیت مدرس تهران
نازنین مشیری – دانشجوی دکترا، دانشگاه تربیت مدرس تهران
مژگان برزگر – دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی تهران
مسیحا ملک محمدی – دانشجوی دانشگاه تهران
مرتضی کامرانیان – دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف
کاظم نیستانی – دانشجوی دانشگاه تهران
محمد رضا باباوند – دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مهستی چیره – دانشجوی دانشگاه شهید باهنر کرمان
امیرعباس یعقوبی – دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی
رمضان فارسی - دانشجوی دانشگاه تهران
فریبا لامع – دانشجوی دانشگاه سهند
صمد بنیادی – دانشجوی دانشگاه بابلسر
تارا غلامی – دانشجوی دانشگاه شهید صدوقی یزد
غلامرضا صادقی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه علوم پزشکی ایران
شهاب سلامتیان – دانشجوی دانشگاه کیش
شاهد شاملو – دانشجوی دانشگاه علم و صنعت تهران
محسن میرهاشمی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه تهران
جواد کاظمی – دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی
هدا ضرابی – دانشجوی دانشگاه علم و صنعت تهران
علیرضا قادری – دانشجوی دانشگاه آزاد تهران
غلامعباس وردی نژاد – دانشجوی دکترا دانشگاه شیراز
تیمور شاه قلی – دانشجوی دانشگاه صنعتی سهند تبریز
مسلم ابراهیم زاده – دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی
نازنین محمدی نسب – دانشجوی دانشگاه یزد
نغمه فلاحت پیشه – دانشجوی دانشگاه کرمان
صمد ابراهیم نژاد – دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر
فریبا ظرفچی – دانشجوی دانشگاه آزاد تهران شمال
گلمراد بینیانی – دانشجوی دانشگاه بوشهر
زیبا تیموری – دانشجوی دانشگاه جامع
محمد حسین اسلامی – دانشجوی دانشگاه صنعتی علم و صنعت
ابراهیم بهادری – دانشجوی دانشگاه ارومیه
اتنا فیروزآبادی – دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان
نیما حسینی راد – دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی
چیستا جهانگیری – دانشجوی دکترا، دانشگاه پلی تکنیک تهران
خدیجه مظاهری- دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی (تهران مرکز)
امیرعباس لواسانی – دانشجوی دانشگاه علوم پزشگی شهید بهشتی
یلدا خدایاری – دانشجوی دکترا، دانشگاه تربیت مدرس تهران
احمدرضا نامدار - دانشجوی دانشگاه تهران
ناهید عبدالهی راد – دانشجوی دانشگاه علم و صنعت تهران
مسعود مجیری – دانشجوی دکترا، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
کاوه کرمانشاهی – دانشجو فعال فرهنگی
اسامی دانشجویان امضاء کننده خارج از کشور
غلامرضا متین پارسا – دانشجوی دانشگاه علوم اجتماعی مسکو
سامان دادمان – دانشجوی دانشگاه فرایه برلین
طاهره خرم – دانشجوی دکترا ، دانشگاه هومبولد برلین
محمد میرزابیگی – دانشجوی دانشگاه پونه هند
سارا موسوی خوئینی ها – دانشجوی دانشگاه پراگ
احمدرضا موتمن- دانشجوی دانشگاه لاوال كانادا
میثم ابراهیمی – دانشجوی دانشگاه بنتو بلاروس
راحله کشتگر – دانشجوی دکترا ، دانشگاه فنی برلین
شیرین صالحی – دانشجوی دانشگاه آنکارا
هاله بهرامی – دانشجوی دانشگاه نیویورک
امیرحسین نادران – دانشجوی دانشگاه بنگلور هندوستان
امیر آسمانی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه پاریس
امیر فرشاد ابراهیمی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه تکنیکی خاور میانه
بهرام گودرزی – دانشجوی دانشگاه قاضی ترکیه
محسن میرباقری – دانشجوی دانشگاه تکنیکی استانبول
نادرعابدزاده – دانشجوی دانشگاه دکوز ایلول
مجید رستمی – دانشجوی دانشگاه استانبول
مارال لیوانی – دانشجوی دانشگاه حاجت تپه
معصومه حسینی – دانشجوی دانشگاه سامسون ترکیه
هدیه رادمهر – دانشجوی دانشگاه قاضی ترکیه
نوید رستمی – دانشجوی کالج اسپرینگ هیل آمریکا
مهرداد روحانی – دانشجوی دانشگاه مریلند
ژاکلین رادمهر – دانشجوی دانشگاه فرایه برلین
نازی صبا – دانشجوی دانشگاه واترلو آمریکا
مراد میر باقری – دانشجوی دانشگاه تکنیکی استانبول
ملک پاشا بهادری – دانشجوی دانشگاه چانکایا ترکیه
سید بهرام موسوی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه پاریس
نغمه ابتکار – دانشجوی دکترا ، دانشگاه علوم سیاسی رم
بهادر کریمی – دانشجو دکترا ، دانشگاه ام. آی.تی آمریکا
سجاد نیکخواه – دانشجوی دانشگاه کلمبیا
آیدین قره اوغلو – دانشجوی دکترا ،دانشگاه فاتیح ترکیه
کامبیز شجاعی نژاد – دانشجوی دانشگاه کلمبیا
مهدی تاجیک – دانشجوی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
نازیلا فتحی – دانشجوی دکترا، دانشگاه واترلو کانادا
محمد میرشاهی – دانشجوی دانشگاه پونه هند
نسرین پورکریمی – دانشجوی کالج اسپرینگ هیل آمریکا
ایرج نگاران – دانشجوی دکترا، دانشگاه قاضی ترکیه
فرهاد صالحی – دانشجوی دانشگاه سایمون فریزر کانادا
مریم غلامی- دانشجوی دکترا، موسسه سلطنتی تکنولوژی سوئد
عبدالله حیاتی – دانشجوی دانشگاه اگه ترکیه
محمود ابراهیمی – دانشجوی دکترا، دانشگاه استانبول
رامین جهانگیر خانی – دانشجوی دانشگاه سامسون ترکیه
نازی آذرنیا – دانشجوی دانشگاه استنفورد
مصطفی اسلامی – دانشجوی دانشگاه هاروارد
آرام دیل مقانی – دانشجوی دانشگاه قاضی ترکیه
نسترن موسویان – دانشجوی موسسه علوم و تحقیقات خاک برزیل
سمیه رازگردانی – دانشجوی دانشگاه بیلکنت ترکیه
هاله ملاشریفی – دانشجوی دکترا، دانشگاه زمین شناسی توکیو
محبوبه گلمرادی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه پونه هند
محسن گل محمدی – دانشجوی دانشگاه هوا فضا استرالیا
آیدین اعتماد راد – دانشجوی دانشگاه پاریس
محبوبه واشقانی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه تکنیکی خاورمیانه
مریم رادش – دانشجوی دانشگاه هوادریا مالزی
بهرام پایا – دانشجوی موسسه تخصصی ماتسوشیتا توکیو
بابک صفاری نژاد – دانشجو دکترا ، دانشگاه هاروارد
محسن عطاران – دانشجوی دانشگاه آمریکن فورد شارجه
کامران سرابان – دانشجوی دانشگاه آک دنیز ترکیه
ماژان سهرابیان – دانشجوی دانشگاه صنعتی بروکسل
سهیلا منظوریان – استاد کالج ال سی ای لندن
پویا حیدرزاده – دانشجوی دانشگاه بنتو بلاروس
محسن چاووشیان – دانشجوی دانشگاه بیلکنت ترکیه
غلامرضا بختیار – دانشجوی دکترا ، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
مسعود پارسایی – دانشجوی دانشگاه بتن توکیو
ناهید برادران عطار – دانشجوی دانشگاه فنی برلین
مهرشاد دهقان – دانشجوی کالج سلطنتی لندن
محمود کاشانی راد – دانشجوی پسا دکترا ، دانشگاه بروکسل
ماژان قوکاسیان – دانشجوی دانشگاه سن خوزه
ساناز میراوغلو – دانشجوی دانشگاه سلجوق ترکیه
ساناز دریانی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه جراح پاشا ترکیه
مریم فولاد وند – دانشجوی دانشگاه تکنیکی خاورمیانه
مسعود ملیح – دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک مینسک
مهسا برزو – دانشجوی دکترا ، دانشگاه فنی برلین
فریبرز کاظمی – دانشجوی دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه
مهستی ابراهیمی – دانشجوی دانشگاه هاروارد
امیر شکورزاده – دانشجوی دانشگاه حاجت تپه ترکیه
عباس اردکانی – دانشجوی دانشگاه امریکن فورد شارجه
لیلا طاهری – دانشجوی دانشگاه سیوانکاشی توکیو
غلامعباس تیموری – دانشجوی دانشگاه سلجوق ترکیه
نیما بارز – دانشجوی دکترا دانشگاه باکو
سجاد ابراهیمی- دانشجوی دانشگاه علوم اجتماعی کووالامپور
جواد حمیدی – دانشجوی دانشگاه فرایه برلین
هایده برزگر – دانشجوی کالج ال سی ای لندن
ماندانا ضرابی – دانشجوی دکترا دانشگاه پونه هند
بنیامین فشمی – دانشجوی دکترا، دانشگاه جراح پاشا ترکیه
یاسر شاه ویسی – دانشجوی دانشگاه فنی برلین
امیر حسین شکوهی – دانشجوی دانشگاه یورک کانادا
مهتا صالحی – دانشجوی دانشگاه ام ای تی
حسن زاهدی – دانشجوی دانشگاه کلمبیا آمریکا
سحر موسوی نسب – دانشجوی دکترا ، دانشگاه جان هاپ کینگ
مهرشاد ابراهیمی – دانشجوی دانشگاه چانکایا ترکیه
اردلان کاردان – دانشجوی دانشگاه الکساندر هومبولد آلمان
مازیار نانبده – دانشجوی دکترا دانشگاه تکنیکی استانبول
صدف ابراهیمی – دانشجوی کالج ام بی ال انگلستان
برزو شکوهمند – دانشجوی دکترا ، دانشگاه مانهایم آلمان
ژیلا ابراهیمی – دانشجوی دانشگاه کینگزتین انگلستان
شهرام میرصادقی – دانشجوی دانشگاه پروونه فرانسه
نازیلا شکوف – دانشجوی دکترا ، انستیتوی علوم تربیتی انگلستان
سالار موسویان – دانشجوی دکترا ، مرکز مطالعات دادرسی اساسی فارو فرانسه
فریبا بایرامی – دانشجوی دانشگاه استراسبورگ فرانسه
قاسم میر جباری – دانشجوی دانشگاه استانبول
علیرضا ناصری – دانشجوی دانشگاه هاروارد
امیر عباس صالحی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه میشیگان امریکا
هایده بصیری – دانشجوی دانشگاه گیلد هال لندن
لیلا بارز – دانشجوی دکترا ، دانشگاه بین المللی ونیز
بایرام جمشیدی – دانشجوی دانشگاه کوچ ترکیه
ناهید اسلامیان – دانشجوی دانشگاه آلاسکا
بهاره منتجبی – دانشجوی دانشگاه نیاگارا
صبا نظر آهاری – دانشجوی دکترا ، دانشگاه راچستر آمریکا
خسرو صدیقی – دانشجوی دانشگاه لوییس ایتالیا
ابوالحسن معیری – دانشجوی دانشگاه مک گیل کانادا
سپیده خواجویی – دانشجوی دانشگاه کویینز کانادا
نادی ایوبی – دانشجوی دانشگاه ماساچوست آمریکا
لادن دادمان – دانشجوی دانشگاه واشنگتن
فرشاد نجم – دانشجوی دانشگاه فلوریدا

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پرویز کاظمیان – دانشجوی پسا دکترا ، دانشگاه یورک کانادا
ابوذر نصیری – دانشجوی دانشگاه گنوا ایتالیا
سارا رحما ندوست – دانشجوی دانشگاه کیل آلمان
علی شیخ عطار – دانشجوی دانشگاه انگرز فرانسه
پیمان آشتیانی – دانشجوی دانشگاه فرای بورگ آلمان
عبدالکریم صفاری نژاد – دانشجوی دانشگاه هایدلبرگ آلمان
مهدی لاریجانی – دانشجوی دکترا، دانشگاه ویکتوریا نیوزلند
افشین پاک مهر – دانشجوی دانشگاه صنعتی جنوب چین
محمود دستمالچی – دانشجوی دانشگاه خلیج ترکیه
آرش نیک جو – دانشجوی دانشگاه مرمره ترکیه
کمال لواسانی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه فنی مهندسی کاپه ای کیف
رضا خراسانی – دانشجوی دانشگاه اقتصادی لندن
برهان فولادوند – دانشجوی دانشگاه نانت فرانسه
عباس محمدی – دانشجوی دانشگاه تکنیکی کارادنیز ترکیه
امیر محمد صالحیان – دانشجوی دکترا ، دانشگاه انتلیس وگایانا فرانسه
ناصر یغمایی – دانشجوی کالج سلطنتی علوم ، فناوری پزشکی لندن
برزو کاظمی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه هوافضا خارکف اوکراین
احرار پاسبانیان – دانشجوی دانشگاه فرهنگی استانبول
صمد ابراهیمی – دانشجوی دانشگاه متروپولیتن لندن
جمشید آذر نیا – دانشجوی دانشگاه نانسی فرانسه
علی نیک خواه – دانشجوی دانشگاه موغلا ترکیه
محمد مهدی ناهیدی – دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک اوکراین
فرهاد نیری – دانشجوی دانشگاه ساوت بنک لندن
محتشم کاظمی دینان – دانشجوی دانشگاه امپریال بریتانیا
فرشاد عباسپور – دانشجوی دانشگاه کیل آلمان
نازی خلیلیان – دانشجوی دکترا ، دانشگاه انگرز فرانسه
احمد ارجمندی – دانشجوی دانشگاه هایدلبرگ آلمان
صبا قادرافشان – دانشجوی پسا دکترا ، دانشگاه ویکتوریا نیوزلند
فرح امیرارجمند – دانشجوی دانشگاه برکلی آمریکا
شیدا کامرانی – دانشجوی دکترا ، موسسه تکنولوژِی کالیفرنیا
برهان میمنت – دانشجوی دانشگاه استنفورد
سیامک اردلان – دانشجوی دانشگاه توکیو
طاهره لاجوردی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه پلی تکنیک فرانسه
سارا جباری برجسته – دانشجوی دانشگاه اکول سانترال فرانسه
زهره واله – دانشجوی دانشگاه اسمال راک فرانسه
زهرا واله دانشجوی دانشگاه اسمال راک فرانسه
ستاره نامدار – استادیار، دانشگاه یورک کانادا
اسامی دانش آموختگان
حمیدرضا ظریفی نیا – دانش آموخته دانشگاه تهران
محمد حسین جاویدی – دانش آموخته پزشکی دانشگاه شیراز
امیر عباس امیری – دانش آموخته دانشگاه کردستان
ناظم دیبا – دانش آموخته دانشگاه شهید بهشتی
دکتر امیر حسین شکوف – دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی همدان
پریسا نظامی – دانش آموخته دانشگاه شیراز
هادی باقری – دانش آموخته دانشگاه یزد
قادر دستان – دانش آموخته دانشگاه بابلسر
فرهاد برادران عطار – دانش آموخته دانشگاه فردوسی مشهد

اسامی فعالان سیاسی داخل کشور
داود کاویانی
احمد ذاکری – روزنامه نگار
محسن میرزا بیگی – وکیل دادگستری
ارمین ورامینی – فعال حقوق کودکان
طوبا نواب صفوی – مستند ساز
اکبر تاج الدینی
امین جهانگیری
بابک بخشی
بهار قهرمانیان – روزنامه نگار
حبیب الله کاظمی
محمد حسین بهنام – عضو سازمان مدافعین حقوق کودکان و زنان
حمید نصر – پزشک
دنیا طاهری نسب – عکاس خبری
رخشان عبدالوهابی – وکیل دادگستری . فعال حقوق زنان
سامان رضایی – فرزند شهید
شاهین شیروانی
عرفان حمزه زاده
علیرضا طاهری
فاطمه اوحدی – محقق اجتماعی
لادن تیموری – وبلاگ نویس
لاله تیموری – فعال حقوق کودکان
محمد تبریزی – عضو بنیاد مطالعات دنیای نو
بردیا آذر نیا
نازنین مدیر زاده

اسامی فعالان سیاسی خارج از کشور
مهرداد ماجدی ،آمریکا
دکتر مهرداد لوایی ، هلند
نیما ناصر آبادی ، آلمان
سوزی یاشار
حمیدرضا بحرانی ، عضواجرایی حزب سوسیالیست بلژیک
ناصرکرمی
نسرین بنایی
رامین مولایی ، فیلمساز ،آلمان
جواد هاشمی ، سوئد
هایده امیر ارسلان ، آمریکا
علی بختیاری ، نروژ
ثریا لواسانی ، کانادا
امیر شهسواری ، استرالیا
علی امینی
ویکتوریا آزاد ، سوئد
شهرام قهرمانی ، وبلاگ نویس ، ترکیه
داریوش مجلسی ، مترجم ، هلند
پویا دایانیم – کالیفرنیا
هادی یوسفی ، فعال حقوق بشر ، دانمارک
خشایار فولاد وند – آمریکا
علیرضا کربلایی – کانادا
حمیرا نیلی فعال حقوق زنان – نروژ
حسین احمدیان ؛عضو کانون پناهندگان ایرانی تورنتو
جعفر اسماعیل پور – بلژیک
حمیده امامی – آلمان
سعید امیر الهی . عضو حزب سبزهای دانمارک
امیر پهلوان – آمریکا
سارا تقی زاده – چک
علی عزتی
احمد نوری – فرانسه
کاظم جولایی – یونان
رضا قاضی – آمریکا
پریسا گلمرادی – کانادا
اسامی سازمانها و نهادهای سیاسی و اجتماعی
فدراسیون دانشجویان مدافع صلح و حقوق بشر
انجمن ملی دموکرات دانشجویان دانشگاه بابلسر
سازمان دانشجویان ملی آذری زبان – تبریز
کمیته تلاش برای همبستگی دانشجویان – ایران
اتحادیه دانشجویان ملی مذهبی دانشگاههای همدان
کانون دانشجویان ایرانی دموکرات – آنکارا
کمیته پشتیبانی از رفراندوم – فرانکفورت
جنبش متحد ایثارگران ایرانی درون مرز
شورای صنفی دانشجویان دانشگاه کیش
کمیته دفاع از حقوق پناهندگان – ترکیه
سازمان مدافعان راه آزادی – اصفهان
جبهه دانشجویی هیجده تیر – تبریز
ستاد برون مرزی جنبش متحد ایثارگران ایرانی

Copyright: gooya.com 2016