سه شنبه 9 اسفند 1384

توهين بي سابقه يكي از شركت كنندگان در نشست انصارحزب الله به خاتمي، ايرانيوز

قديري ابيانه در جمع انصار حزب الله: اگر هزار هزار كشته بدهيم و صد نفر از اين اهانت كنندگان را بكشيم، بايد اين كار انجام شود


در حال حاضر آمريكا محور جهان است/ جهان اسلام هم رو به محور شدن است / اشغال عراق بخشي از استراتژي اشغال تمام منابع نفتي خاورميانه است/ تجزيه ايران استراتژي قطعي آمريكاست / سعي ‌كنيم پرونده به شوراي امنيت نرود / برنامه آنها حمله است، اما مي‌ترسند / ما بايد دفاع كنيم و دفاع كردن غير از تندي است / انفجار سامرا را كار آمريكا، انگليس و اسرائيل مي‌دانيم
-------------------------------

جلسه هفتگي سخنراني و پرسش و پاسخ انصار حزب‌الله با حضور دكتر محمدحسن قديري بيانه نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي، يكشنبه شب برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري ايرانيوز، دكتر محمدحسن قديري ابيانه نماينده سابق مجلس، در اين نشست ضمن اظهار تأسف از وقايع سامرا اظهار داشت: تحولات بزرگي در جهان در حال رخ دادن است و اگر بخواهيم ارزيابي صحيحي از اين حركتها و اتفاقها داشته باشيم، بايد شناخت صحيحي از واقعيت‌هاي موجود داشته باشيم.
وي افزود: بايد در علم استراتژيك يا مديريت استراتژيك، نقاط ضعف و قوت را در مورد مسائل شناخت و فرصتها و تهديدات را در تدبير مسائل خارجي به كار گرفت. همچنين در دو اصل مديريت و استراتژيك بايد نقطه موجود را به خوبي شناخت و اهداف مطلوب و شدني را بر اساس واقعيت‌ها در آينده تحصيل كرد.
دكتر حسن قديري ابيانه در خصوص ابعاد مسائل بين‌المللي اظهار داشت: با ارزيابي كه از وقايع جهان داشتم، يك سال قبل از حمله آمريكا به عراق، بارها در مصاحبه‌ها، نوشته‌ها و سخنراني‌ها گفتم كه آمريكا حتماً به عراق حمله مي‌كند و هيچ چيز مانع وقوع اين جنگ نمي‌شود.
وي افزود: در حال حاضر آمريكا محور جهان است و اروپايي‌ها هم معتقدند به لحاظ موقعيت‌هاي اقتصادي، سياسي، صنعتي و علمي مي‌توانند محور دنيا باشند. عليرغم اينكه آمريكا و اروپا نمي‌خواهند جهان اسلام شكل بگيرد، اما در بحث محوريت جهان، رقيب يكديگرند. البته چنين رقابتي تنها ميان آمريكا و اروپا نيست، بلكه ميان ساير كشورهاي اروپايي هم هست. ما در جهاني زندگي مي‌كنيم كه به سمت چند قطبي شدن در حال حركت است و محوريت غرب هم از آمريكا به اروپا منتقل مي‌شود و جهان اسلام هم رو به محور شدن است.
دكتر قديري ابيانه ادامه داد: آمريكا در موضع افول قدرت خود قرار گرفته است و مي‌خواهد موقعيت خودش را حفظ كند و ارتقاء دهد. استراتژي آمريكا در جلوگيري از اين افول آن است كه با توجه به وابستگي اقتصادي همه كشورهاي رو به پيشرفت به نفت، منابع نفتي را تصاحب كند در حالي كه همه مي دانيم اكثر نفت جهان در همين خليج فارس و خاورميانه است. در اين صورت اروپا، چين، هند و ساير كشورها مجبورند از آمريكا پيروي كنند. جهان تك قطبي آمريكا هم افول نمي‌كند.
سفير سابق ايران درايتاليا اظهار داشت: اشغال عراق بخشي از استراتژي اشغال تمام منابع نفتي خاورميانه است. استراتژيست‌ها معتقدند: تمدن اسلامي رو به شكل‌گيري است و ايران محور تمدن اسلامي است. آنها جهان اسلام را رو به محور شدن مي‌خوانند و تجزيه ايران و تجزيه همه كشورهاي اسلامي نفت‌خيز، جزو استراتژي‌هاي قطعي آمريكاست.
وي ادامه داد: يك ژنرال آمريكايي رابط پنتاگون و كنگره آمريكا در جلسه محرمانه در كميسيون امنيت ملي گفت: ايراني‌ها با تركيب دو سلاح خودشان را حفظ مي‌كنند؛ يكي سلاح‌هاي هسته‌اي و ديگر تعصب مذهبي و اين تعصب مذهبي جوانان و مردم ايران براي آمريكا خطرناك‌تر از آن است كه ايران سلاح هسته‌اي داشته باشد.
ابيانه تدكيد كرد: علت تلاش آنها براي تضعيف ولايت اين است كه انسجام تصميم‌گيري مديريت و حكومت را از ما بگيرند. به همين دليل حضرت امام (ره) هم بارها فرموده اند پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيبي نرسد. برنامه آنها حمله است، اما مي‌ترسند. همبستگي امسال در ابعاد مختلف ظهور و بروز پيدا كرد. بوش يك هفته قبل از مردم دعوت كرد عليه حكومت قيام كنند، اما در راهپيمايي 22 بهمن پاسخش را گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: ما به دنبال جنگ و رويارويي با دشمن نيستيم، سعي مي‌كنيم پرونده به شوراي امنيت نرود ولي راهش اتخاذ موضع ذلت نيست. من به اين فرمايش امام (ره) اعتقاد دارم كه قرن، قرن اسلام است. عليرغم اين توطئه‌هاي اخير اگر هزار هزار كشته بدهيم و صد نفر از اين اهانت كنندگان را بكشيم، بايد اين كار انجام شود. من انفجار سامرا را كار آمريكا، انگليس و اسرائيل مي‌دانم. البته تا به حال هر كاري كه كردند به ضرر خودشان تمام شده است.
وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا خطر فراماسونري كم رنگ شده است و كمتر به آن توجه مي‌شود اظهار داشت: فراماسونري در ايران ضربه خورده و تقريباً از بين رفته و در ايران محلي از اعراب ندارد، اما در تركيه و اروپا بسيار فعال است.
قديري ابيانيه سفير سابق ايران در ايتاليا در خصوص اين سؤال كه آيا روشهاي ديپلماسي تهاجمي دولت موجب تحريك دشمن نمي‌شود، اظهار داشت: ما بايد دفاع كنيم و دفاع كردن غير از تندي است. البته ما به دنبال تنش زدايي نيستيم اما از موضع عزت عمل مي كنيم.
لازم به ذكر است كه در جريان نشست پرسش و پاسخ اين هفته انصار حزب الله و در موضوع بررسي عملكرد دولت پيشين يكي از حضار كلمه بسيار ناروايي در خصوص رييس جمهور سابق ايران(حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد خاتمي) به كار برد كه ابتدا با تذكر قديري ابيانه و سپس با اعتراض جدي يكي ديگر از مستمعين و مسوولان برگزاري اين نشست هاي فكري مواجه شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'توهين بي سابقه يكي از شركت كنندگان در نشست انصارحزب الله به خاتمي، ايرانيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016