یکشنبه 14 اسفند 1384

قريب به ۲ هزار تماشاگر زن از محل مسابقات جام جهاني ژيمناستيك اخراج شدند! ايرانيوز

در ميان تماشاگران اخراج شده، كادر اجرايي مسابقات نيز ديده مي‌شد. مدير روابط عمومي فدراسيون، مدير امور فرهنگي مسابقات جام جهاني، مسؤولان هماهنگي تيم‌هاي حاضر درمسابقات و 7 مترجم تيم‌هاي خارجي نيز درميان تماشاگران زن بودند كه از سالن مسابقات اخراج شدند و همين نكته شايعه مربوط به اختلاف شديد مسؤولان مجموعه آزادي تهران و فدراسيون ژيمناستيك را تقويت مي‌كرد.


در يك اتفاق نه چندان نادر در ورزش ايران، شب گذشته كليه بانوان حاضر در سالن برگزاري رقابتهاي جام جهاني ژيمناستيك به دستور مسؤولان حراست از محل مسابقات اخراج شدند!
به گزارش ايرانيوز، شب گذشته و لحظاتي پيش از شروع رقابت‌هاي فينال اين مسابقات، در حاليكه در حدود 2 هزار تماشاگر زن در سالن 12 هزار نفري آزادي حاضر بودند، با دستور حراست مجموعه، اين نفرات از سالن اخراج شدند.
البته اين گونه برخودرها با بانوان، در چند ماه اخير موضوعي عادي بدل شده بود اما اخراج كادر فدراسيون ژيمناستيك و خبرنگاران نيز از نكاتي بود كه اعترض حاضرين را در پي داشت.
يكي از مسؤولان حراست حاضر در مجموعه در پاسخ به اعتراض افراد حاضر در پشت دربهاي سالن 12 هزار نفري مي‌گفت: نه بستن درهاي ورودي با تصميم ما بود و نه در حال حاضر بازكردن آن. پيشنهاد مي‌كنم خودتان را خسته نكنيد چون به هيچ عنوان اجازه ورود بانوان، امشب صادر نخواهد شد.
اين اظهارات، آن هم از سوي يكي از مسؤولان حراست مجموعه آزادي، در حالي عنوان شد كه مسؤولان برگزاري مسابقات، حراست را مسؤول اصلي اين مشكلات مي‌دانستند.
نايب رييس فدراسيون ژيمناستيك در اين رابطه مي‌گويد: هنوز به طور واضح، مشخص نيست كه چه گروهي و با دستور چه ارگاني باعث بروز اين مشكلات شده‌اند. ما بيرون كردن تماشاگران زن حاضر در سالن از سوي مسؤولان برگزار كننده را به شدت تكذيب مي‌كنيم. متاسفام كه اين گونه برخوردها و حاشيه‌ها، حاصل زحمات 3 ساله ما را هدر داد.
اين در حالي است كه در ميان تماشاگران اخراج شده، كادر اجرايي مسابقات نيز ديده مي‌شد. مدير روابط عمومي فدراسيون، مدير امور فرهنگي مسابقات جام جهاني، مسؤولان هماهنگي تيم‌هاي حاضر درمسابقات و 7 مترجم تيم‌هاي خارجي نيز درميان تماشاگران زن بودند كه از سالن مسابقات اخراج شدند و همين نكته شايعه مربوط به اختلاف شديد مسؤولان مجموعه آزادي تهران و فدراسيون ژيمناستيك را تقويت مي‌كرد.
حسن ضياء آذري، مدير مجموعه آزادي تهران، با تاييد ضمني اختلاف مالي با فدراسيون ژيمناستيك، گفت: شب گذشته با خبر شدم كه حراست مجموعه به دستور مديريت حراست سازمان تربيت بدني، از ورود بانوان به ورزشگاه جلوگيري كرده است اما اين مطلب كه با دستور من همچنين برخوردي با تماشاگران شده است را تكذيب مي‌كنم. مشكلات مالي پيش آمده ميان فدراسيون ژيمناستيك و مجموعه را به هيچ عنوان به مردم سرايت نمي‌دهيم. اين گونه اختلاف نظر ها را مي‌توان در داخل هم حل كرد!
اما در اين ميان يكي از مسئولان ارشد فدراسيون ژيمناستيك، برخورد با تماشاگران را به دستور مستقيم ضياء آذري عنوان كرد.وي گفت: در تماسي كه مهندس قنبري، معاون فني ورزشي مجموعه انقلاب، با فدراسيون داشت. عنوان كرد كه به دليل برپايي نمايشگاه در سالن مسابقات بايستي از سوي فدراسيون سهم قابل توجهي به ورزشگاه آزادي واگذار شود. فدراسيون هم به اين درخواست جواب منفي داد چرا كه اين نمايشگاه هيچ بارمالي براي مجموعه نداشت.
اين مقام مسؤول افزود: همان زمان معاون مجموعه آزادي محترمانه به ما گفت كه عواقب مشكلات احتمالي از قبيل آب و برق بر عهده خودتان است! زيرا ورزشگاه آزادي توان اين مشكلات مالي را نخواهد داشت!شايد برخورد با تماشاگران، عواقب مشكلات احتمالي بود.
اين اظهارات در حالي عنوان شد كه مدير مجموعه آزادي با انتقاد از اين گونه اظهار نظرها، گفت: همان كساني كه گمان مي‌كنند به دليل مشكلات مالي، دستور مي‌دهيم تا بانوان را از ورزشگاه بيرون كنند، مسبب تمام اين حاشيه‌ها هستند، عدم مديريت صحيح در فدراسيون باعث مي‌شود تا هر گروهي مسؤوليت كار را بر عهده بگيرد. ما دراين ماجرا هيچ نقشي نداشتيم و تنها اجرا كننده دستور سازمان تربيت بدني بوديم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پيگيري‌هاي ايرانيوز براي دريافت پاسخ مشخص از مسئولان سازمان ورزش نتيجه اي نداشت . هيچ كدام از مسئولان حراست اين سازمان در تماي هاي متعدد خبرنگاران ايرانيوز در دسترس نبودند !
نايب رييس فدراسيو ژيمناستيك در خصوص نحوه قرار داد با مسؤولان ورزشگاه آزادي مي‌گويد: كل هزينه اجاره سالن 20 ميليون تومان بود كه با توجه به مشكلات عديده‌ي مالي فدراسيون قرار شد تا اين مبلغ از بودجه‌ي سازماني ما كسر و از طريق سازمان تربيت بدني به مجموعه آزادي اعطا شود. اگر مسؤولان مجموعه آزادي مشكل مالي احساس مي‌كنند بايد با سازمان ورزش حل كنند نه با فدراسيون.
و بالاخره اظهارات دوباره مدير مجموعه ورزشي آزادي تهران: گمان نمي‌كنم بيرون كردن بانوان از ورزشگاه آن قدر بزرگ و حاد باشد كه رسانه‌ها با اين حساسيت به آن نگاه مي‌كنند. بهتر است رسانه ها زمان كاري خودشان را معطوف به اخبار مهم‌تري كنند.

Copyright: gooya.com 2016