چهارشنبه 17 اسفند 1384

دادگاه مدير مسوول "تلاش" برگزار شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

شعبه‌ي 1083 دادگاه عمومي تهران صبح امروز به اتهامات مدير مسوول هفته‌نامه‌ي «تلاش» با حضور هيات منصفه رسيدگي كرد.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ابتداي اين جلسه نماينده‌ي مدعي‌العموم اتهامات سيد عباس مداح، مدير مسوول اين هفته‌نامه را طرح مطالب خلاف واقع، اشاعه‌ي فحشا و منكرات و انتشار مطالب و عكس‌هاي خلاف عفت عمومي و استفاده‌ي ابزاري از تصاوير زنان ذكر و در مورد اتهام اول، گفت: وي در يكي از شماره‌هاي اين نشريه در مطلبي تحت عنوان جوانان چه مي‌خواهند جملاتي را عليه اصل امر به معروف و نهي از منكر ارايه و آمران به معروف و ناهيان از منكر را خشونت‌طلب معرفي كرده است.

وي افزود: در مطلب ديگري نيز نوشته است چرا بايد عده‌اي غرض‌ورز باعث شوند كه خانواده‌ها از بيرون رفتن دختران و پسران‌شان نگران باشند و آورده برخي افراد در پارك‌ها پسران و دختران را گرفته و حتي موهاي آنها را قيچي مي‌كنند.

نماينده‌ي مدعي‌العموم، با اشاره به انتشار برخي از تصاوير بازيگران سينماي هند در اين هفته‌نامه، گفت: در شماره‌هاي مختلف هفته‌نامه‌ي «تلاش» به تبليغ سينماي هند و بازيگران و هنرپيشه‌هاي آن پرداخته شده و تصاويري نيز از آنها به چاپ رسيده است و چون اين قبيل هنرپيشه‌ها قالبا نيمه عريان هستند چاپ تصوير آنها اشاعه‌ي فحشا و منكرات محسوب مي‌شود.

وي ادامه داد: در برخي از شماره‌هاي اين هفته‌نامه نيز مصاحبه‌اي با تعدادي از هنرپيشه‌هاي زن ايراني شده و تصاويري از آنها بدون رعايت حجاب اسلامي چاپ شده است كه اين استفاده‌ي ابزاري از تصاوير زنان محسوب مي‌شود. لذا از دادگاه تقاضاي مجازات براي ايشان را دارم.

براساس اين گزارش، در ادامه‌ي دادگاه، مدير مسوول هفته‌نامه‌ي تلاش باعذرخواهي به دليل عدم حضورش در جلسه‌ي قبلي دادگاه در دفاع از خود، خاطرنشان كرد: هفته‌نامه‌ي تلاش مدت سيزده سال است كه منتشر مي‌شود و موضوع آن فرهنگي، هنري و ورزشي است و همواره سعي شده در جهت ارزش‌هاي فرهنگي نظام باشد.

وي تاكيد كرد: در سال 79 مطلبي در اين نشريه چاپ شد كه نويسنده‌ي آن را از هفته‌نامه اخراج كرديم. علت چاپ آن مطلب نيز بيماري و عدم حضور اين جانب در نشريه بود. با شاكيان آن مطلب نيز در همان سال 79 صحبت شد و از بابت آن مطلب عذرخواهي كرديم.

مداح، با بيان اينكه ده سال است كه در نظام جمهوري اسلامي مشاغل مديريتي داشته‌ام و به نظام معقتد هستم، خاطرنشان كرد: از آنجا كه هفته‌نامه‌ي «تلاش» فرهنگي، ورزشي و هنري است وجه ورزشي - هنري آن باعث مي‌شود كه از هنرمندان دعوت شود و طي اين سيزده سال اولين بار است كه اين هفته‌نامه بابت چاپ اين تصاوير مورد بازخواست قرار مي‌گيرد. هر چند شايد بازخواست آن به حق باشد.

مدير مسوول هفته‌نامه‌ي «تلاش»، با اشاره به شكايت ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر از نشريه بابت چاپ تصويري، گفت: بعد از شكايت اين نهاد به ستاد مراجعه و از آنها عذرخواهي كرديم و آنها نيز گفتند چنانچه نماينده‌ي مدعي‌العموم از شكايت خود صرف‌نظر كند ما نيز رضايت مي‌دهيم. عكس‌هايي كه در اين نشريه نيز چاپ شد و مورد شكايت قرار گرفت در اندازه‌اي بود كه نمي‌تواند مصداق استفاده‌ي ابزاري باشد.

به گزارش ايسنا، قاضي حسينيان در ادامه متن نامه‌ي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر را در مورد نشريه‌ي تلاش قرائت كرد و از مدير مسوول اين نشريه خواست چنانچه چند شماره از آن را به همراه دارد به هيات منصفه ارايه كند كه مدير مسوول نشريه اعلام كرد تا چند لحظه‌ي بعد چندين شماره از نشريه‌ي خود را تقديم دادگاه خواهد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مدعي‌العموم در آخرين اظهارات خود، اظهار داشت: بخش عمده‌ي شكايت ما مربوط به اين مطلب نشريه مي‌شود كه گفته شده آمرين به معروف و ناهيان از منكر طي آن سال‌ها ناامني ايجاد كرده‌اند و اينكه آنها را خشونت‌طلب معرفي كرده‌اند.

مديرمسوول هفته‌نامه‌ي «تلاش»، در دفاع از اين اتهام خاطرنشان كرد: ما نيز اين مطلب را تاييد نكرديم و حتي كسي كه اين مطلب را نوشته بود اخراج كرده و بابت چاپ آن نيز عذرخواهي كرديم.

در پايان رسيدگي به اين پرونده نيز قاضي حسينيان رسيدگي را اعلام كرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادگاه مدير مسوول "تلاش" برگزار شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016