جمعه 19 اسفند 1384

نامه مشترک اعضای خانواده های قربانيان قتل های زنجيره ای خطاب به کمیسیون حقوق بشر در پشتیانی از خواستهای تجمع اعتراضی در ژنو

خانم لویز آربور عزیز، کمیسیونر عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر

ما قربانیان نقض حقوق بشر در ایران، در نبودن حضور عزیزانمان سال های تلخ و دشواری را تجربه کرده ایم. اما در همهء این سالها در انتظار آشکار شدن حقیقت، عدالت و پاسخگوئی در خصوص نقض حقوق انسانی اعضای خانواده خود نیز بوده ایم. چرا که آن¬ها به دلیل فعالیت ها و عقاید روشنگرانهء خود به عنوان نویسنده، مترجم، خبرنگار و حقوقدان توسط رژیم ایران شکنجه شده، به قتل رسیده و زندانی شده اند.

ما مایل هستیم تا بوسیله این نامه حمایت خود را از "فعالین ایرانی حقوق بشر در اروپا و امریکای شمالی" اعلام کنیم. قرار است آنها به منظور اعتراض به نقض حقوق بشر در ایران در تاریخ 13 مارس، یک گردهمایی در مقابل دفتر اروپایی سازمان ملل در ژنو، برگزار کنند. ما نیز همصدا با آن ها از شما خواهش میکنیم تا از اختیارات خود برای محکومیت نقض حقوق بشر و تعیین مجدد یک نماینده ویژه برای نظارت دائمی بر وضع حقوق بشردر ایران، استفاده نمایید. ما بر این باوریم که باید هر چه زودتر، قبل از آنکه دیر شود، دست به کار شد.

با احترام

زویا زرافشان: دختر ناصر زرافشان ، وکیل قربانیان قتل های زنجیره ایی که به دلیل فعالیت¬های پیگیر خود اکنون در زندان اوین است.
سهراب مختاری: پسر محمد مختاری، نویسنده و شاعر ایرانی که در سال 1998 توسط مأمورین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به قتل رسید.
سیما پوینده: همسر محمد جعفر پوینده، مترجم ایرانی که در سال 1998 توسط مأمورین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به قتل رسید.
پرستو فروهر: دختر پروانه اسکندری و داریوش فروهر فعالین سیاسی که در 1998 توسط مأمورین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به قتل رسیدند.
استفان هاشمی: پسر زهرا کاظمی ، فتو ژورنالیست کانادایی ـ ایرانی که در سال 2003 توسط حکومت ایران شکنجه شده و به قتل رسید.
حسین زالزاده: برادر ابراهیم زالزاده نویسندهء و فعال سیاسی که در سال 1997 توسط مأمورین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به قتل رسید.
حسین دوانی: برادر پیروز دوانی نویسنده و فعال سیاسی که در سال 1998 توسط مأمورین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به قتل رسید.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016