سه شنبه 23 اسفند 1384

گشایش سایت "امید ، یادبودی در دفاع از حقوق بشر"، بنياد عبدالرحمن برومند

www.abfiran.org
omid@abfiran.org


بنیاد عبدالرحمن برومند مفتخر است که گشایش سایت "امید، یاد بودی در دفاع از حقوق بشر" را به اطلاع عموم برساند.

طرح "امید، یادبودی در دفاع از حقوق بشر" پایگاه داده هایی (دیتا بیس) در تارنما (اینترنت) است و به یاد قربانیان نقض حقوق بشردر ایران.این طرح که در مرحله اوٌل به نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافته است، در مراحل بعدی جمع آوری اسناد و مدارک مربوط به نقض حقوق بشر در ایران پس از دهم دسامبر ۱۹۴۸ را نیز در دستور خود خواهد گذاشت.

وجود نام قربانیان در پایگاه داده های امید به معنای موافقت یا مخالفت با عقاید و مشی سیاسی آنها نیست. ثبت اسامی در امید بدون توجه به افکار، نظرات و اعمال ایشان صورت می گیرد. این افراد همگی در روندی که منجر به اعدام یا ترور آنان شده است از برخی یا تمامی حقوق بشر محروم مانده اند. یگانه هدف امید، دفاع بی طرفانه ازحقوق بشر است.

"امید" شامل فهرست قربانیان به دو زبان انگلیسی و فارسی می باشد. این پایگاه دارای یک موتور جستجواست که به بازدید کنندگان امکان می دهد تا جستجوی خود را بر اساس نام، جنس، ملیت و یا مذهب، تاریخ یا محل اعدام، اتهامات وارده و نحوه اجرای حکم دنبال کنند. هرقربانی دارای پرونده جداگانه ایست که در آن چگونگی نقض حقوق بشر در مورد وی به اطلاع عموم می رسد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

انگیزه بنیاد عبدالرحمن برومند درایجاد "امید " از طرفی تجلیل از خاطره قربانیان است و از طرف دیگر اقدامی است در راه احقاق حق مردم ایران و جامعه بین الملل برای شناخت حقیقت. هدف "امید " پاسخگویی به بی عدالتی، پریشانی و حس نفرتی است که پی آمد طبیعی نقض مستمر حقوق بشر است. ستمدیدگان نیازمند آنند که جامعه آنچه را که بر آنها رفته است تصدیق نماید و مسئولیت آن را به عهده بگیرد. آرامش عمومی و ثبات دموکراسی آینده ایران تأمین نخواهد شد مگر جامعه واقعیت نقض حقوق بشر را که قربانیان متحمل شده اند بپذیرد و صدمات ناشی از آزار و خشونت سیاسی را اذعان نماید. به رسمیت شناختن این امر گذار از مرحله تعیین کننده ای برای برپائی دموکراسی است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گشایش سایت "امید ، یادبودی در دفاع از حقوق بشر"، بنياد عبدالرحمن برومند' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016