چهارشنبه 24 اسفند 1384

اطلاعيه‌ي انجمن اسلامي دانشگاه شريف پيرامون وقايع اخير اين دانشگاه، ادوارنيوز

ادوار نيوز : دانشجويان معترض به دفن شهدا در دانشگاه شريف ظهر روز سه شنبه با برگزاري نماز جماعت در برابر ساختمان فوق برنامه اين دانشگاه اعلام داشتند كه مي خواهند با اين اعتراض مدني و ديني و در كمال آرامش نسبت به افراد و گروه هايي كه مسجد دانشگاه را ملك شخصي خود مي دانند و مي خواهد آن را به نام خود ثبت كنند اعتراض كنند .

در اين مراسم همچنين اطلاعيه اي از سوي روابط عمومي انجمن اسلامي اين دانشگاه قرائت شد كه متن كامل آن به شرح زير است :

اطلاعيه‌ي روابط عمومي انجمن اسلامي پيرامون وقايع اخير دانشگاه

حدود يك ماه پيش طرح تدفين شهدا به صورت غيرقانوني توسط مهندس ميرزايي وارد دستور جلسه‌ي شوراي فرهنگي دانشگاه شد. در آن جلسه با وجود مخالفت نماينده‌ي انجمن اسلامي و تعداد ديگري از اعضاي آن شورا، کليات طرح بدون رأي گيري به تصويب رسيد. پس از آن انجمن اسلامي دانشجويان از طرق مختلف سعي در شفاف سازي اين قضيه داشت اما با وجود پيگيري هاي انجمن و قرار قبلي براي صحبت مجدد پيرامون اين مصوبه هيچگونه اقدام جدي در اين باره صورت نگرفت. در هفته‌اي كه گذشت انجمن اسلامي با برگزاري نظرسنجي و مذاكره با گروههاي دانشجويي اعلام داشت كه با وجود مخالفت %82 دانشجويان و 20 گروه دانشجويي تقاضاي رفراندم براي تدفين شهدا را دارد. روز يكشنبه در پايان تجمع دانشجويان جناب آقاي دکتر وثوقي وحدت با امضاي قطعنامه‌ي صادرشده دانشجويان قول دادند كه براي اجراي طرح نظر دانشجويان پرسيده خواهد شد.

فرداي آن روز دانشجويان در كمال تعجب متوجه پيمان شكني مسئولان شدند و اعتراض آرام خود را در مسجد دانشگاه ادامه دادند. ما فكر مي‌كرديم كه فضاي مسجد حريم امني است كه هرگز مورد تجاوز قرار نمي‌گيرد. اما گويي حمله كنندگان به دانشجويان هيچ ارزش و احترامي را به رسميت نمي‌شناختند. اين تجمع توسط بخشي از بسيج دانشجويي و عناصر شبه نظامي خارج از دانشگاه به خشونت كشيده شد. پس از آن عده‌ي محدودي از دانشجويان خشمگين به تحريك يكي از كارمندان با حمله به دفتر رياست، دكتر سهراب پور را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ما ضمن محکوميت ضرب و شتم جناب آقاي دکتر سهراب پور، اعلام مي‌داريم كه اين‌گونه اقدامات توهين به دانشگاه محسوب مي‌شود و از سوي انجمن اسلامي و دانشجويان آگاه مورد تحريم جدي قرار خواهد گرفت.

ما با وجود تمام انتقادات اساسي كه به عملكرد دكتر سهراب پور و ساير مسئولان دانشگاه در اين قضيه داريم همچنان دكتر سهراب پور را به عنوان رئيس انتخابي و قانوني اين دانشگاه به رسميت مي‌شناسيم و از ايشان دفاع خواهيم نمود.

همچنين مؤكداً بي‌‌حرمتي به شهيدان را محكوم مي‌كنيم و مسئوليت آن را متوجه گروههاي فشار خارج دانشگاه و بخشي از بسيج دانشجويي مي‌دانيم كه غيرمسئولانه و عليرغم مخالفت نماينده‌ي ولي فقيه در دانشگاه اقدام به اجراي اين طرح نمودند. در پايان حق اعتراض به هرگونه برخورد با دانشجوياني که به صورت مدني مخالفت خود را بيان داشته اند، براي خود محفوظ مي‌داريم. ما پس از پايان تعطيلات نوروزي از طريق اقدامات مدني و مسالمت جويانه حقوق تضييع شده ي دانشجويان را پيگيري خواهيم نمود. اما با توجه به التهاب فضاي دانشگاه و امكان سوء استفاده از اين قضايا در شرايط فعلي سكوت اختيار مي‌كنيم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اطلاعيه‌ي انجمن اسلامي دانشگاه شريف پيرامون وقايع اخير اين دانشگاه، ادوارنيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016