چهارشنبه 24 اسفند 1384

گزارش کیهان از تجمع دانشگاه شریف با استناد به شنود مکالمات دانشجویان، ادوارنيوز

ادوار نیوز : روزنامه کیهان در شماره امروز (چهارشنبه) خود در مطلبی تحت عنوان "با هوشياري دانشجويان شريف توطئه بعدي در دانشگاه شريف برملا شد" با استناد به گفتگوهای تلفنی اعضای انجمن اسلامی این دانشگاه و اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت آورد : « به گزارش كيهان بنابر تصميماتي كه مرتباً به صورت تلفني به مسئولان اين تشكل اعلام مي شد، جو متشنج دانشگاه قرار بود تا بعدازظهر ديروز (شب چهارشنبه سوري) ادامه يابد و سپس با حضور اعضاي تحكيم وحدت ديگر دانشگاه ها و عوامل تحريك شده خارجي، نهايتاً ساختمان رياست دانشگاه شريف به آتش كشيده شود و با شعار «چهارشنبه سوري شريف» اين مسئله به خوابگاه هاي دانشجويي همجوار با ساختمان رياست دانشگاه منتقل شود تا ماجرايي مشابه حوادث كوي دانشگاه به وجود آيد!»

روزنامه کیهان که گویا اعضای هیات تحریریه آن به طور گسترده امکان شنود تلفن های همراه دانشجویان را دارا هستند همچنین در بخشی دیگر از گزارش می آورد : «اعضاي طيف تندروي دفتر تحكيم وحدت صبح ديروز در جلسه خصوصي خود تصميم گرفتند كه در مخالفت با تدفين شهدا در دانشگاه، ابتدا تجمع آرامي را در مقابل ساختمان امور فوق برنامه دانشگاه برگزار كنند و پس از جمع شدن دانشجويان و سر دادن شعار به بهانه ايجاد درگيري با اعضاي بسيج دانشجويي، جو را به تشنج بكشانند. »

همچنین کیهان در بخش دیگری از گزارش خود به تجمع روز گذشته که طی آن اعضای انجمن اسلامی با اقامه نماز جماعت نسبت به تدفین اجباری شهدا در مسجد دانشگاه اعتراض کرده بودند اشاره کرده و می افزاید : « اطلاعيه ها و دعوتنامه هاي تحكيم وحدت براي حضور در تجمع ديروز به تعداد فراوان در اكثر خيابان ها و كلاس ها و خوابگاه هاي دانشجويي به چشم مي خورد.

به گزارش خبرنگار ما، تجمع اعتراض آميز نهايتا ساعت 13ديروز با حضور 15نفر از اعضاي دفتر تحكيم وحدت آغاز شد و تحكيمي ها اعلام كردند كه قصد برپايي نماز جماعت در محل تجمع (يونيون) دارند. كه اين مسئله موجي از اعتراض(!) در تجمع كنندگان ايجاد كرد. برخي از اعضا به طور درگوشي نحوه خواندن نماز عصر را آموزش مي دادند و يكي از آنها به سه نفر از دختران بدحجابي كه با پوشش بسيار نامناسبي در بوفه دانشگاه مشغول خوردن ساندويچ بودند، مي گفت: « شما فقط بياييد بايستيد توي صف نماز و هركار بقيه كردند بكنيد!»

سرویس علمی – آموزشی کیهان در بخش دیگری از شنود مکالمات تلفنی دانشجویان به یک مکالمه دیگر اشاره می کند و چنین گزارش می دهد : « يكي از اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي پس از اين ماجرا در گفت وگوي تلفني با يكي از خط دهندگان اصلي توطئه در دانشگاه با فحاشي به دانشجويان دانشگاه شريف از بي لياقتي آنان براي راه انداختن جنبش جديد دانشجويي! گله مي كرد و مي گفت: «ما دستشويي هاي دانشگاه را هم نتوانستيم فتح كنيم تا چه برسد به دانشگاه و ساختمان رياست!»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کیهان همچنین در ستون اظهارات تلفنی مخاطبان خود مطلبی در همین زمینه به نقل از یکی از خوانندگان خود خوستار ورود وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی جهت برخورد با دانشجویان که آنها را اراذل اوباش خطاب می کرد شد در این اظهار نظر آمده است : « آقا! اين چه افتضاحي است كه به نام دانشجو در دانشگاه صنعتي شريف به راه انداخته اند؟ پس وزارت اطلاعات و وزارت علوم و... به چه دردي مي خورند؟ بايد اراذل و اوباشي كه به پيكر شهداء اهانت كرده و دانشگاه را به آشوب كشيده اند، محاكمه و به سختي مجازات شوند. همين اراذل و اوباش مانع درس خواندن بچه هاي ما مي شوند. مگر اين ها اگر هم بعضي هاشان دانشجو باشند، با زورگيرها و كيف قاپ ها و چاقوكش ها چه فرقي دارند؟... از قول من به وزارت اطلاعات و وزارت علوم و... بگوئيد آقا! خجالت بكشيد، چرا دست روی دست گذاشته ايد. »

Copyright: gooya.com 2016