چهارشنبه 24 اسفند 1384

مديركل حراست وزارت علوم: محركان حوادث دانشگاه شريف شناسايي شدند، ايسنا

- تحريك برخي عوامل و تخليه‌ي هيجانات آني عامل حادثه بود

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

مدير كل حراست وزارت علوم از شناسايي عاملان محرك حوادث اخير دانشگاه صنعتي شريف خبر داد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايسنا، دكتر «‌اصغر زارعي»، امروز در نشستي مطبوعاتي با ابراز تاسف از حوادث اخير دانشگاه شريف، اظهار كرد: عوامل محرك كه اين جريان را هدايت كرده‌اند شناسايي شده‌اند و كساني كه در جريان اين حادثه بودند به شناسايي عاملان اقدام كردند.

وي گفت: مراجع مربوط در دانشگاه‌ها طي يكي دو روز آينده در اين باره وارد عمل مي‌شوند.

زارعي ادامه داد: تا بعدازظهر روز گذشته هيچ فردي جلب نشده بود و گزارشي نيز از نيروي انتظامي نداشتيم زيرا سعي ما اين بود كه از كشيده شدن ماجرا به خارج از دانشگاه جلوگيري كنيم.

مديركل حراست وزارت علوم با اظهار تاسف از بروز اتفاقات ناگوار در دانشگاه صنعتي شريف، گفت: متاسفيم كه اين حادثه در دانشگاهي اتفاق افتاد كه سرآمد دانشگاه‌هاست و بهترين فرزندان ملت به لحاظ نمرات در اين دانشگاه پذيرش مي‌شوند.

زارعي گفت: روز قبل از حادثه، اين مراسم در دانشگاه شهيد رجايي برگزار شد و تعداد انگشت شماري از دانشجويان به آن انتقاد كردند كه با بحث منطقي موضوع حل شد اما فكر نمي‌كرديم كه در دانشگاه شريف مساله اين طور شود، زيرا همه‌ي دانشجويان داراي تفكر و انديشه‌ي همگام با انقلاب هستند.

وي با بيان اينكه «برخي معتقدند بايد از روز قبل هماهنگي‌هاي بيشتري صورت مي‌گرفت»، ادامه داد: در زمان دكتر «معين»، رييس فعلي دانشگاه قصد انجام اين كار را داشت كه با آن مخالفت شد اما برنامه عقب افتاده بايد انجام مي‌شد و از سويي مسجد دانشگاه شريف نيز جزو صحن آن نيست و محل نماز و تردد مردم است.

زارعي، تخليه‌ي هيجانات آني را عامل اين حادثه دانست و گفت: خوشبختانه در روز بعد كساني كه در اين حادثه دخالت داشتند اظهار ناراحتي كردند و عنوان كردند كه قصد چنين كاري را نداشتند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اينكه «توهين به ساحت مقدس شهدا و رياست دانشگاه پديده‌ي قابل گذشتي نيست»، گفت: پيش از اين نيز در دانشگاه علم و صنعت اتفاق مشابهي افتاد كه همه‌ي اقشار آن را تقبيح كردند و اكنون هم همه‌ي اقشار اين حركت را محكوم مي‌كنند.

زارعي در ادامه، حركت در چارچوب قانون را مهمترين اصل دانست كه بايد در همه‌ي سطوح رعايت شود و تصريح كرد: كساني كه اين خطوط را پشت سر مي‌گذارند بايد هزينه‌ي آن را پرداخت كنند.

وي خاطرنشان كرد: حراست مرجع برخورد نيست و برخورد در مراجع تعريف شده صورت مي‌گيرد؛ بلكه وظيفه‌ي حراست نشان دادن مسير است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مديركل حراست وزارت علوم: محركان حوادث دانشگاه شريف شناسايي شدند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016