پنجشنبه 25 اسفند 1384

طرح استراتژيك كاخ سفيد و تداوم سياست حمله پيشگيرانه، صداي آلمان

”ما در صورت لزوم استفاده از زور را منتفى نمى‌دانيم“


براى آمريكا اقدام نظامى عليه ايران همچنان يكى از گزينه‌ها باقى مى‌ماند. ايالات متحده با وجود موقعيت بى‌ثبات و پرتنش در عراق، گزينه نظامى را عليه ايران در رابطه با مناقشه بر سر برنامه اتمى جمهورى اسلامى منتفى نمى‌داند.

در يك طرح استراتژيك كاخ سفيد در رابطه با امنيت ملى آمريكا از جمله آمده است: ”ما در صورت لزوم (...) استفاده از زور را منتفى نمى‌دانيم تا بدينوسيله مانع از حمله‌اى شويم كه حتا اطمينانى از زمان و مكان آن حمله خصمانه وجود نداشته باشد“.

خبرگزارى فرانس پرس از سندى ۴۹ صفحه‌اى گزارش مى‌دهد كه قرار بوده امروز (پنج‌شنبه ۱۶ مارس) منتشر شود. با وجود اين، دولت آمريكا كماكان همكاريهاى بين‌المللى براى رفع بحران كنونى را در اولويت قرار مى‌دهد. در طرح استراتژيك كاخ سفيد همچنين تاكيد شده كه بايستى «در درجه اول با دوستان و متحدان قديمى و نزديك» و نيز مخالفان جنگ عراق همكارى صورت گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين در حالى‌ست در طرح استراتژيك پيشين، سخن از حمله پيشگيرانه به دولتهايى در ميان بود كه كه تهديدى براى آمريكا محسوب مى‌شدند. در همين رابطه در سند جديد چنين آمده است: «اهميت پيشگيرى در استراتژى امنيتى ملى ما كماكان بر جاى خود باقى‌ست“.

گفتنى‌ست كه ايالات متحده آمريكا جمهورى اسلامى ايران را متهم مى‌كند كه در لواى استفاده صلح‌آميز از فناورى هسته‌اى، در تلاش براى ساخت بمب اتمى‌ست.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'طرح استراتژيك كاخ سفيد و تداوم سياست حمله پيشگيرانه، صداي آلمان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016