جمعه 26 اسفند 1384

اعتراض به محكوميت چند عضو انجمن اسلامي دانشگاه مازندران، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

بر اساس حكم بدوي كميته‌ي انضباطي دانشگاه مازندران، يك عضو انجمن اسلامي دانشجويان اين دانشگاه به تعليق از تحصيل به مدت يك ترم و هفت عضو ديگر به توبيخ كتبي با درج در پرونده محكوم شدند.

«سياوش خداشناس» دبير اين تشكل دانشجويي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي ايسنا، با اعلام اين خبر، ضمن انتقاد به احكام صادره از سوي كميته‌ي انضباطي، گفت: در جلسه‌ي ابتدايي رسيدگي به اتهامات از دانشجويان براي دفاع از خود به كميته‌ي انضباطي دعوت شد و احكام صادر شده به دست دانشجويان رسيد. اما پس از دو روز كميته‌ي انضباطي بدون دعوت از دانشجويان براي دفاع از خود احكام صادر شده را يك درجه افزايش داد.

وي افزود: دانشگاه اعضاي فعال انجمن را به دلايل عجيب به كميته‌ي انضباطي مي‌خواند و براي آنها احكام انضباطي صادر مي‌كند كه نتوانند در دوره‌ي بعد كانديداي انجمن اسلامي شوند و هيات نظارت آنها را به دليل داشتن پرونده در كميته‌ي انظباطي ردصلاحيت كند.

هم‌چنين خداشناس گفت: دانشگاه انجمن اسلامي دانشجويان دانشكده‌ي فني اين دانشگاه را به بهانه‌هايي چون صدور بيانيه و برخي عملكردهاي اعضاي انجمن به مدت پنج ماه تعليق كرده است و اعلام كرده در مورد تعليق دائم آن بايد عملكرد آينده‌ي آنها را ببيند.

اين فعال دانشجويي ابراز عقيده كرد: دانشگاه براي ممانعت از فعاليت‌هاي انجمن و صدور حكم براي دانشجويان عضو بهانه‌هاي جالبي مي‌آورد، مثلا مي‌گويد چرا مقابل دفتر انجمن سيگار كشيده‌ايد؟! چرا برنامه‌هاي انجمن را در ساعت نماز و اذان برگزار مي‌كنيد و ...

خداشناس ادامه داد: دانشگاه مانع از فعاليت‌هاي انجمن اسلامي دانشجويان و هم‌چنان علي‌رغم اصلاح‌هاي مكرر اساسنامه هم‌چنان ايراداتي بسيار جزئي و عجيب بر آن مي‌گيرد، تا جايي كه ايراداتي به فونت اساسنامه يا ويرگول و ... وارد كرده است. چرا بايد انجمن به دليل فونت اساسنامه تعليق باشد؟ هزينه‌ي اين زمان از دست رفته را كه مي‌پردازد؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پيش از اين دكتر «بابائيان» رياست دانشگاه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي ايسنا، گفته بود: 95 درصد مشكلات انجمن تاكنون حل شده است و انجمن تعليق نيست و از لحاظ اساسنامه مشكلي ندارد. بابائيان بررسي اساسنامه‌ي دفترتحكيم را به منظور آنچه كه عدم مغايرت با اساسنامه‌ي انجمن دانشگاه خوانده بود، مساله‌ي قابل پيگيري دانسته بود.

هم‌چنين رياست اين دانشگاه درباره‌ي تعامل با انجمن اسلامي دانشجويان اين دانشگاه گفته بود: سياست ما انسداد انجمن اسلامي نيست و ما هيچ اقدامي بر عليه آنها انجام نداديم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتراض به محكوميت چند عضو انجمن اسلامي دانشگاه مازندران، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016