شنبه 27 اسفند 1384

حسين شريعتمداري: به هيچ وجه نبايد به مذاكره با آمريكا روبياوريم، فارس

خبرگزاري فارس: مدير مسئول روزنامه كيهان تاكيد كرد: هدف آمريكا از پيشنهاد مذاكره، نااميد كردن و از كار انداختن نهضت‌هاي اسلامي است؛ بنابراين ما به هيچ وجه نبايد به مذاكره با واشنگتن بپردازيم؛چراكه با ورود به اين مذاكره نه فقط چيزي به‌دست نمي‌آوريم، بلكه بسياري از داشته‌ها و دستاوردهاي اصيل خود را از دست خواهيم داد.


حسين شريعتمداري در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس با بيان اين‌كه «آمريكايي‌ها مذاكره را براي رفع مشكلات في‌مابين يا زمينه‌سازي براي يك رابطه منطقي و سالم تلقي نمي‌كنند»، تصريح كرد: آن‌ها «مذاكره» را فقط براي «مذاكره» مي‌خواهند و مقصودشان اين است كه با كشيدن ما به پاي ميز مذاكره اقتدار و پرستيژ 27 ساله ما را بشكنند.
وي افزود:آمريكايي‌ها بارها به صراحت اعلام كرده‌اند كه خاستگاه اصلي حركت‌هاي نهضت‌هاي اسلامي در جهان اسلام، جمهوري اسلامي ايران است و از انقلاب اسلامي ريشه مي‌گيرد. آلوين تافلر،نظريه پرداز آمريكايي با صراحت مي‌گويد كاري كه امام خميني كرد، صرفاً بيداري و برانگيختگي در جهان اسلام نبود، بلكه او «جهان دين‌باوران» را برانگيخت و ما بايد در آينده شاهد امواجي باشيم كه اين توفان به‌پا خواهد كرد.
مدير مسئول روزنامه كيهان يادآور شد:همچنين اوليور كوهن يكي از استراتژيست‌هاي معروف آمريكايي موسسه هريتيج در گزارشي اعلام مي‌كند كه برخلاف دكترين «پايان تاريخ» فوكوياما امروز شاهديم كه در آغاز هزاره سوم، به‌جاي آغاز فراگير قطبي به نام ليبرال دموكراسي، قطب قدرتمندي به نام اسلام متولد شده و از انقلاب اسلامي ريشه گرفته است.
اين كارشناس مسائل سياسي با اشاره به پيروزي حماس در فلسطين، پيروزي اسلام‌گرايان در عراق و موفقيت حزب‌الله در لبنان خاطرشان كرد: اين پيروزي‌ها و موفقيت بسياري از حركت‌هاي اسلامي از انقلاب اسلامي ريشه گرفته است؛بنابراين آمريكا در پي اين است كه با كشيدن پاي ما به ميز مذاكره ادعايي، به اين نهضت‌ها اين پيام را بفرستد كه الگوي اصلي و پرچمدار حركت شما بعد از 27 سال مقاومت ناچار شده در مقابل ما سر تسليم فرود آورد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود:هدف آمريكا از پيشنهاد مذاكره، نااميد كردن و از كار انداختن حركت‌ها و نهضت‌هاي اسلامي است؛ بنابراين ما به هيچ وجه نبايد به مذاكره بپردازيم و با ورود به اين مذاكره نه فقط چيزي به‌دست نمي‌آوريم، بلكه بسياري از داشته‌ها و دستاوردهاي اصيل خود را از دست خواهيم داد. اين تصور كلي از اين مذاكره است و تفاوتي نمي‌كند كه اين مذاكره درباره مسائل عراق باشد و يا در رابطه با موضوعات ديگر صورت گيرد.
شريعتمداري در پايان خاطرنشان كرد: آمريكايي‌ها فقط مي‌خواهند كه ما با آن‌ها پاي ميز مذاكره بنشينيم و از همين الان نيز نشان دادند كه در اولين قدم‌ها و در ابتداي اين راه و در حالي كه هنوز اتفاقي نيفتاده، در پي بهره‌گيري از اين ماجرا هستند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسين شريعتمداري: به هيچ وجه نبايد به مذاكره با آمريكا روبياوريم، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016