سه شنبه 15 فروردین 1385

حدادعادل: بيانيه شوراي امنيت سازمان ملل در مورد فعاليت‌‏هاي هسته‌‏اي ايران از نظر حقوقي موجه نيست، ايلنا

* شوراي امنيت به ابزاري براي اعمال تبعيض مبدل شده است

تهران- خبرگزاري كار ايران

رييس مجلس هفتم گفت: بيانيه شوراي امنيت سازمان ملل در مورد فعاليت‌‏هاي هسته‌‏اي ايران عادلانه نبود و از نظر حقوقي موجه نيست.
به گزارش خبرنگار پارلماني "ايلنا"، غلامعلي حدادعادل در صحبت‌‏هاي پيش از دستور خود افزود: شوراي امنيت سازمان ملل تحت تاثير قدرت هاي بزرگ قرار گرفته است و تاسف مي‌‏خوريم كه شوراي امنيت به جاي آنكه حافظ صلح و امنيت در جهان باشد به ابزاري براي اعمال تبعيض مبدل شده است.

وي افزود: جاي تاسف است كه شوراي امنيت در موضوعي بيانيه صادر كرده است كه وجاهت قانوني ندارد و بعدها اين بيانيه در محافل سياسي تجزيه وتحليل خواهد شد و اين شأن شوراي امنيت نيست كه كشوري را محكوم كند تا دست از تحقيقات صلح آميز هسته‌‏اي زير نظر آژانس بين المللي اتمي بردارد.
وي افزود: ملت ما خردمند و منطقي است و همان طور كه به استقلال خود اهميت مي دهد تشخيص مي دهد كه منطقي نيست ما عضو سازمان بين المللي شويم در حالي كه حاصل آن محروم شدن از حق استفاده از انرژي هسته‌‏اي صلح‌‏آميز باشد.
حدادعادل ادامه داد: آژانس و شوراي امنيت در قبال عضويت ماچه امتيازي به ما مي‌‏دهد؟ و يا در قبال مراعات ماچه حقي را براي ماقايل شده است؟
وي با اشاره به اينكه برخي كشورهاي غير عضو در NPT به بمب هسته‌‏اي دست يافته‌‏اند، گفت: مسلما نمايندگان ملت ايران زبان گوياي ملت هستند و براي استيفاي حق اين ملت همان مسيري را كه تاكنون براي دفاع از حق ملت طي كرده‌‏اند، خواهند پيمود.
رييس مجلس هفتم همچنين با اشاره به نام گذاري سال 85 به نام پيامبر اعظم و تبر يك سال جديد به ملت ايران و نمايندگان آنها در مجلس گفت: علت اين نام گذاري بر نمايندگان ملت پوشيده نيست و اميد است در سال جديد با تكريم پيامبر گرامي در جهان اسلام ايمان و وفاداري خود را به آن وجود مقدس تحكيم ببخشيم.
وي افزود: نام گذاري سال جديد به نام پيامبر اسلام فرصتي مي‌‏دهد تا ما با تمام ارزش هاي الهي و انساني اسلام تجديد عهد كنيم و عملا و عملا به اين گزارش‌‏ها نزديك شويم.
وي ادامه داد: همچنين براي آن كه اين نام گذاري صرفا به يك نام ختم نشود و سبب رشد و تعالي معنوي ما باشد پيشنهاد مي‌‏شود كميسيون فرهنگي مجلس با صرف وقت مناسب تصميماتي اتخاذ كند تا براي اداي حق پيامبر گرامي اسلام در سال 85 بتوان از آنها بهره گرفت.
حداد ادامه داد: اميدواريم در سال جديد دولت همان طور كه قول داده است در اجراي مصوبات لايحه بودجه جديد دقت لازم را داشته باشد و موافقنامه هاي لازم را هرچه زودتر رد و بدل كند تا بودجه هر چه زودتر در اختيار استانها قرار گيرد تا استانها به ويژه استانهاي سردسير فرصت سازندگي و بهره‌‏مندي از بودجه را داشته باشند.
حدادعادل همچنين با تسليت به بازماندگان زلزله اخير در استان لرستان گفت: اميد است با تلاش مسوولان و مجلس و همكاري بين قوا بتوان ترتيبي داد تا ميزان خسارات ناشي از زلزله را به حداقل رساند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي همچنين با اظهار تاسف از حادثه گروگان گيري و قتل و عامل توسط دشمنان در استان سيستان و بلوچستان گفت: سرنخ اين حوادث به دست دشمنان اسلام و ايران است كه قصد تفرقه افكني بين شيعه و سني و قوميت‌‏هاي مختلف در ايران را دارند.
حداد ادامه داد: اين حوادث صراحتا گوياي اين است كه آمريكاييها براي ايران برنامه دارند و قصد اختلاف انگيزي بين قوميت‌‏هاي مختلف ايران را دارند.
وي افزود: ملت ايران از اين توطئه‌‏ها آگاه است و مردم ايران با قوميت‌‏هاي مختلف طي سالها آموخته‌‏اند كه چطور دركنار هم زندگي صلح آميز داشته باشند و با خردمندي خود اجازه نمي‌‏دهند اين توطئه‌‏ها لطمه‌‏اي به آنها بزند.

Copyright: gooya.com 2016