سه شنبه 15 فروردین 1385

آصفي: پرونده هسته‌اي ايران بين آژانس و شوراي امنيت معلق است، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۱/۱۵‬

"حميدرضا آصفي" سخنگوي وزارت امورخارجه گفت: در حال حاضر پروژه پرونده هسته‌اي ما بين آژانس و شوراي امنيت، در هوا معلق است و ميان اين دو نهاد نوسان دارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، وي در حاشيه جلسه علني روزسه شنبه مجلس و در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: ما از ابتدا گفته‌ايم اين كار بايد در آژانس حل وفصل شود و هيچ دليلي براي ارسال آن به مرجع ديگر وجود ندارد.

وي افزود: اين پرونده بايد به نهاد اصلي آن برگردد و هنوز هم براي اين كار دير نشده است .

آصفي اظهار داشت: علت تطويل گفت وگوها در شوراي امنيت در چند هفته گذشته نشان‌دهنده سياسي بودن موضوع است،اگر اين موضوع ،كارشناسي بود با يكي دوجلسه حل مي‌شد.

به گفته سخنگوي وزارت امورخارجه،اين كار سياسي و با فشار آمريكا و متحدينش بوده كه البته اطلاع داريم برخي كشورهامقاومت و مخالفت كردند و اين مخالفت و مقاومت آنها براي حق و حقوق كشورهاست .

آصفي تاكيد كرد: موضوع هسته‌اي ايران بايد به درون آژانس بيايد و از ظرفيت آژانس بين‌المللي انرژي اتمي استفاه شود.

سخنگوي وزارت امورخارجه گفت:شوراي امنيت سازمان ملل ظرفيت اين كار را ندارد،ضمن اين كه اين كار جايگاه شوراي امنيت را پايين مي‌آورد و نهاد آژانس را هم تضعيف مي‌كند.

معاون پارلماني و كنوني وزارت امور خارجه خاطرنشان كرد: در هفته آينده تيم آژانس به ايران مي‌آيد، البته چون ما پروتكل را اجرا نمي‌كنيم، بازديدهاي سرزده نخواهيم داشت و بازديدها بايد از قبل تنظيم شود،اين سفر بازرسان نيز از قبل تنظيم شده است .

آصفي اظهار داشت : ايران آماده گفت وگو با كشورهاي ديگر است و مابه عنوان عضو ان.پي.تي هم مي‌خواهيم از حقوق خود استفاده كنيم،هم تكليف هارا اجرا كنيم، اين نمي‌شود كه يك طرفه تكليف هاتحميل شود.

وي افزود: بايد كشورهاي عضو آژانس توجه داشته باشند كه تنها راه حل گفت وگو است،ايران تحت فشار و تهديد از استيفاي حقوق خود دست برنخواهد داشت.

آصفي در مورد رزمايش پيامبر اعظم و آزمايش سريع‌ترين موشك زير سطحي جهان و واكنش برخي كشورها به‌آن گفت:اين اقدام نمونه بارزي از شفاف بودن ايران است و اين كه ايران هيچ فعاليت محرمانه و مخفي در منطقه ندارد.

سخنگوي وزارت امورخارجه اضافه كرد: اگر كسي با اين ديد به ايران نگاه كند بايد از ايران قدرداني هم بكند، اگر ايران سوء‌نيتي داشت،اين كارها را نمي‌كرد.

وي افزود: اين موشك هادر خدمت توان دفاعي كشور است و هيچ مقاصد غير دفاعي دنبال نمي‌شود،اين هاهم بومي است و هم براي بالابردن توان دفاعي كشور است.

آصفي اظهار داشت:فكر مي‌كنيم جاي هيچ گونه نگراني نيست، كشورهاي مختلف هم به كنه نيات ماآگاه هستند،نگراني در منطقه از حضور نظامي آمريكا و وجود زرادخانه‌هاي رژيم صهيونيستي است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: ايران هيچ وقت در پي جنگ نبوده است ، اين را طي ساليان قبل و بعد از انقلاب به روشني نشان داد كه در جهت تامين امنيت منطقه‌اي و همكاري و همبستگي و همگرايي منطقه عمل كرده است .

وي در پاسخ به اين ادعا كه رزمايش پيامبر اعظم يك بلوف از سوي ايران بوده است، گفت :معمولا نمي‌توان به اطلاعات آمريكا اتكا كرد چون سابقه خوبي درباره قضاوت در اين زمينه وجود دارد و آن اطلاعات آمريكا راجع به ارتش صدام و سلاح‌هاي شيميايي در عراق و مشخص شدن كذب بودن آن است .

سخنگوي وزارت امور خارجه خاطرنشان كرد: پاول وزير امورخارجه وقت آمريكا هم گفت:اين اطلاعات غلط بوده است،الان آمريكا را بايد در اين راستا ببينيم .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آصفي: پرونده هسته‌اي ايران بين آژانس و شوراي امنيت معلق است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016