شنبه 19 فروردین 1385

عبدالفتاح سلطاني: كيفرخواست پرونده‌ام را مطالعه كردم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

عبدالفتاح سلطاني گفت: توهين به دادستان، توهين به ماموران وزارت اطلاعات، تبليغ عليه نظام، اقدام عليه امنيت و افشاي اسناد طبقه‌بندي شده اتهامات مطروحه عليه بنده در دو فقره كيفرخواست صادره است.

اين وكيل دادگستري به خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: امروز كه به همراه دكتر اسماعيل‌زاده به شعبه‌ي 26 دادگاه انقلاب مراجعه كرديم كه فقط بنده موفق به مطالعه‌ي كيفرخواست شدم و پرونده براي مطالعه در اختيار اسماعيل‌زاده به عنوان وكيلم قرار نگرفت.

وي ادامه داد: دو فقره كيفرخواست سه و يك صفحه‌اي براي بنده صادر شده است. در يكي از اين كيفرخواست‌ها، اتهام بنده توهين به دادستان و ماموران وزارت اطلاعات عنوان شده كه تاكنون مورد دوم را نشنيده و در طي تحقيقات به بنده تفهيم نشده بود.

سلطاني گفت: در كيفرخواست ديگر موارد اتهامي، تبليغ عليه نظام جمهوري اسلامي، اقدام عليه امنيت و افشاي اسناد طبقه‌بندي شده بيان شده است. اين در حالي است كه بنده تاكنون سند طبقه‌بندي نشده نديده‌ام و به اسناد طبقه‌بندي شده دسترسي نداشته‌ام.

وي افزود: براي بيان دفاعياتي كه قرار است عنوان شود بايد وكلاي بنده، پرونده را مطالعه كنند كه تا امروز موفق به اين كار نشده‌اند.

همچنين دكتر هادي سماعيل‌زاده نيز به ايسنا گفت: در مراجعه‌اي كه امروز به شعبه‌ي 26 دادگاه انقلاب براي مطالعه‌ي پرونده‌ي عبدالفتاح سلطاني داشتم به بنده گفته شد كه وكلاي ديگر در اولويت هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ادامه داد: مدير دفتر شعبه‌ي 26 به نقل از رييس شعبه به بنده گفتند كه وكلاي ديگر در اولويت هستند و عبدالفتاح سلطاني كيفرخواست چهار صفحه‌اي صادره را ملاحظه كرده است.

اين وكيل دادگستري گفت: از نظر آيين دادرسي اولويتي براي وكلا وجود ندارد، و درست نيست كه به وكيلي اجازه‌ي عملي مطالعه‌ي پرونده تا روز محاكمه داده نشود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عبدالفتاح سلطاني: كيفرخواست پرونده‌ام را مطالعه كردم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016