دوشنبه 21 فروردین 1385

گزارشی از نشست نشريه "نامه" با حضور جمعي از شخصيت‌‏هاي سياسي، ايلنا

عزت‌‏الله سحابي:
سخن گفتن از دموكراسي و عدالت آسان اما عمل به آن سخت است
ابراهيم يزدي:
دموكراسي بدون تحمل امكان‌‏پذير نيست


تهران- خبرگزاري كار ايران

نشست نشريه نامه عصر روز گذشته با حضور جمعي از شخصيت‌‏هاي سياسي در محل دفتر اين نشريه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، در اين نشست عزت‌‏الله سحابي با اشاره به اينكه سخن گفتن از استقلال، دموكراسي و عدالت آسان اما عمل به آن سخت است،‌‏ گفت: استقرار دموكراسي و عدالت نيازمند تعامل و صبر است، اصل زندگي بشر نيز بر اين است كه انديشه‌‏هاي متفاوت بتواند در كنار هم به صورت مسالمت‌‏آميز زندگي كنند. زندگي كردن در يك قالب هيچ‌‏گاه امكان‌‏پذير نخواهد بود چنانكه قرآن نيز سفارش كرده است كه با صلح و سازش وارد مسائل شويد.

در ادامه اين مراسم، احمد صدرحاج سيدجوادي، وزير دادگستري دولت موقت با بيان اينكه دموكراسي راهي است كه ملت ايران براي رسيدن به آن بسيار هزينه كرده و هنوز به جايي نرسيده است، از روزنامه‌‏ها خواست تا در راه گشايش در راه آزادي بكوشند.
همچنين عبدالفتاح سلطاني، وكيل دادگستري با بيان اينكه همه نشريات بايد در مطالب خود به آموزش حقوق به زبان ساده براي اقشار پايين جامعه بپردازند، گفت: اگر اقشار پايين جامعه از مسائل حقوقي اطلاعات كامل داشته باشند، در برخورد با مسائل سياسي و اجتماعي بهتر مي‌‏توانند عمل كنند.
ابراهيم يزدي، دبير كل نهضت آزادي ايران نيز در اين نشست با بيان اينكه دموكراسي ياد گرفتني است، گفت: افراد داراي انديشه‌‏هاي متفاوتي هستند و نمي‌‏توان انتظار داشت كه همه مثل هم فكر كنند، در كنار پذيرش اين گوناگوني بايد تحمل و صبر نيز پيشه كرد چرا كه دموكراسي بدون تحمل امكان‌‏پذير نيست.

در ادامه اين مراسم، محمد ملكي ضمن انتقاد از بودجه آموزشي دانشگاه‌‏ها در سال 85، گفت: بودجه تحقيقاتي دانشگاهي ايران 75 ميليارد تومان كمتر از سال گذشته است.
ملكي وضع دانشگاه‌‏ها را نامطلوب ارزيابي كرد و ضمن انتقاد از اخراج برخي از اساتيد دانشگاه‌‏ها، گفت: دانشگاه در پيشبرد دموكراسي نقش مهمي دارد و در واقع پيش‌‏قراول تحولات در يك جامعه، دانشگاه است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سعيد حبيبي، عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت نيز با بيان اينكه امروز در سطح دانشگاه‌‏ها مساله پرونده هسته‌‏اي ايران در شوراي امنيت مطرح است، گفت: به عنوان عضوي از جريان دانشجويي معتقدم فعالان سياسي و روشنفكران ما بايد در اين مورد به اظهار نظر بپردازند چون آينده كشور ما در گرو اظهار نظر امروز آنهاست و از ديد ما مساله هسته‌‏اي مربوط به دولت احمدي‌‏نژاد نيست بلكه دولت‌‏هاي گذشته نيز در اين امر دخيل هستند.
در اين جلسه همچنين علي‌‏اكبر موسوي خوئيني و چند فعال سياسي ديگر به بيان ديدگاه‌‏هاي خود در مورد مسائل سياسي روز پرداختند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارشی از نشست نشريه "نامه" با حضور جمعي از شخصيت‌‏هاي سياسي، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016