سه شنبه 22 فروردین 1385

جرج بوش شایعه حمله نظامی آمریکا به ایران را یک گمانه زنی غیر واقع بینانه خواند، راديو فردا

جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه شایعه حمله به ایران را یک گمانه زنی غیر واقع بینانه خواند و گفت: دولت وی کوشش دارد نگرانی ها را بر سر مساله اتمی ایران از طریق دیپلماسی حل کند. جرج بوش با اشاره غیرمستقیم به مقاله مجله نیویورکر گفت: من این مقاله را خوانده ام، مقاله ای که پر از حدس و گمان است، چنین چیزهایی اغلب در پایتخت کشور اتفاق می افتد. در عین حال رئیس جمهوری آمریکا به این مساله نیز اشاره کرد که وی به درستی ایران را در محور اهریمنی به همراه عراق و کره شمالی قرار داده است و خوشحال است که کشورهای دیگر نیز به تهدیدهای ایران اکنون به صورت جدی می نگرند. آقای بوش افزود: دکترین پیشگیری آن است که با همکاری یکدیگر از دسترسی ایران به بمب اتمی پیشگیری شود. من می دانم که در واشنگتن مساله پیشگیری معنای حمله نظامی را می دهد، اما این لزوما به معنای استفاده از نیروی نظامی نیست و این مورد مفهوم استفاده از دموکراسی را دارد.
پريچهر فرزام


جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه هنگامی که در مدرسه مطالعات پیشرفته بین المللی دانشگاه جانز هاپکینز سخن می گفت، شایعه حمله به ایران را یک گمانه زنی غیر واقع بینانه خواند و گفت: دولت وی کوشش دارد نگرانی ها را بر سر مساله اتمی ایران از طریق دیپلماسی حل کند.
پریچهر فرزام (رادیو فردا): رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در یکی دیگر از سخنرانی های خود درباره پیکار علیه ترور گفت: «برای متوقف کردن ایران از دستیابی به بمب اتمی، لزوما نباید از نیروی نظامی استفاده کرد». رئیس جمهوری آمریکا گزارش هایی را که از حمله نظامی علیه تهران سخن می گوید رد کرد و گفت: این گمانه زنی ها غیرواقع بینانه است. جرج بوش آنگاه با اشاره به مقاله ای که در یکی از مجلات آمریکا، نیویورکر به چاپ رسیده است گفت:

صدای جرج بوش: من این مقاله را در روزنامه خوانده ام، مقاله ای که پر از حدس و گمان است. آنچه که می خوانید سراسر پر از گمانه زنی است. چنین چیزهایی اغلب در پایتخت کشور اتفاق می افتد. ما نمی خواهیم ایرانی ها بمب اتمی داشته باشند. توانایی ساختن سلاح اتمی و اطلاعات مربوط به چگونگی ساختن بمب اتمی است. این هدف مشخص ما است. این که ایران نمی تواند دارای بمب اتمی باشد.

پ . ف: رئیس جمهوری آمریکا که در دانشکده مطالعات پیشرفته بین المللی دانشگاه جانز هاپکینز در واشنگتن در جمع دانشجویان و استادان سخن می گفت، به طور مستقیم به مقاله مجله نیویورکر پاسخی نداد، اما گفت: آنچه شما می خوانید سراسر گمانه زنی است. در عین حال رئیس جمهوری به این مساله نیز اشاره کرد که وی به درستی ایران را در محور اهریمنی به همراه عراق و کره شمالی قرار داده است و خوشحال است که کشورهای دیگر نیز به تهدیدهای ایران اکنون به صورت جدی می نگرند. روز دوشنبه جرج بوش در بخش دیگری از سخنان خود گفت:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

صدای جرج بوش: دکترین پیشگیری آن است که با همکاری یکدیگر از دسترسی ایران به بمب اتمی پیشگیری شود. من می دانم که در واشنگتن مساله پیشگیری معنای حمله نظامی را می دهد. اما این لزوما به معنای استفاده از نیروی نظامی نیست. این مورد مفهوم استفاده از دموکراسی را دارد.

پ . ف: رئیس جمهوری آمریکا در یکی از سخنرانی های خود درباره جنگ علیه ترور که در ماه گذشته ایراد شد، گفته بود البته تهدیدی که از سوی ایران دیده می شود و هدف اعلام شده آنان، نابودی متحد جدی ما اسرائیل است. رئیس جمهوری در آن سخنرانی افزود: من به روشنی گفته ام و باز می گویم که ما در صورت لزوم برای حفظ متحد خود اسرائیل از نیروی نظامی استفاده خواهیم کرد.

Copyright: gooya.com 2016