پنجشنبه 24 فروردین 1385

رفسنجاني: گفتگوي موفقيت‌آميز باواشنگتن زمينه را براي مطرح شدن مسائل ديگر خواهد گشود، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۱/۲۳‬

آيت‌الله "علي‌اكبر هاشمي رفسنجاني" رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفتگوي اختصاصي با روزنامه "الحيات" چاپ لندن، خاطرنشان كرد: گفتگوهاي آتي تهران و واشنگتن در مورد عراق، در صورت كسب موفقيت، زمينه را براي مطرح شدن مسائل ديگر فراهم خواهد كرد.

اين روزنامه فرامنطقه‌اي در شماره روز پنجشنبه خود در اينترنت به نقل از رفسنجاني تاكيد كرد: گفتگوي مورد انتظار ايران و آمريكا فقط در ارتباط با موضوع عراق است.

وي خاطرنشان كرد: اگر آمريكا و ايران از مذاكرات آتي خرسند بيرون بيايند، اين امر آنها را تشويق خواهد كرد تا به مسائل ديگر بپردازند. در صورت دستيابي به موفقيت ممكن است راههاي جديدي براي مذاكره باز شود.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: تهران قصد ندارد راجع به پرونده هسته‌اي با آمريكاييها مذاكره كند و در اين خصوص موارد زيادي براي صرف نظر كردن از آنها ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رفسنجاني روابط تهران و دمشق را گرم و صميمي توصيف كرد و گفت " "همكاري دوجانبه ما در خصوص مسائل مربوط به فلسطين، لبنان و عراق ادامه دارد و فشار آمريكا بر ايران و سوريه باعث مي‌شود اين دو كشور سرنوشت مشتركي پيدا كنند و اين امر ما را بيش از پيش به يكديگر نزديك مي‌كند." به نوشته الحيات، رييس جمهور سابق ايران معتقد است كه عربستان مي‌تواند عامل خوبي براي كمك به كاهش بحران ميان ايران و آمريكا باشد.

وي گفت با توجه به تدبير پادشاه عربستان ما مطمئن هستيم كه وي مي‌تواند به حل و فصل همه مسائل منطقه كمك كند.

Copyright: gooya.com 2016