پنجشنبه 24 فروردین 1385

البرادعی پس از ديدار با علی لاريجانی: ايران فعاليت‌هاي هسته‌اي خود را تا زمان ارائه گزارش متوقف کند، ايرنا

البرادعي ديدارش با لاريجاني را سازنده خواند تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۱/۲۴‬
سياسي. هسته‌اي. البرادعي.

"محمد البرادعي" دبير كل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بعدازظهر پنجشنبه پس از ديدار با "علي لاريجاني" دبير شوراي امنيت ملي، اين گفت و گو را سازنده خواند.

البرادعي گفت: من از ايران تقاضا كردم كه مسائل باقي مانده را در مدت باقي مانده حل كند و فعاليت‌هاي هسته‌اي خود را تا زمان ارائه گزارش براي يك مدت مشخص متوقف كند.

دكتر لاريجاني در ادامه مذاكرات اعلام كرده است كه ايران به تعهدات خود پايبند است و در عرض دو هفته باقي مانده مواضع خود را اعلام مي‌كند.

"محمد البرادعي" مدير كل آژانس بين‌المللي اتمي پس از ديدار با "علي لاريجاني" دبير شوراي امنيت ملي در جمع خبرنگاران گفت، در اين مذاكرات خواستار اعتمادسازي ايران نيز شده است.

البرادعي در پاسخ به سوالي درباره اينكه با ارسال پرونده ايران به شوراي امنيت ، آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تضعيف شده است، گفت: اصلا" اينطور نيست چرا كه شوراي امنيت بررسي اين پرونده را بازهم به آژانس واگذار كرده است و از همكاران من خواسته كه نظر مشورتي خود را در اين زمينه بدهند."
وي درباره تامين سوخت نيروگاه بوشهر گفت: تامين سوخت نيروگاه بوشهر هم مورد تاييد آژانس است ، اما در ابتدا بايد مشكلات باقيمانده رفع گردد.

البرادعي در بخشي ديگر از پرسش و پاسخ با خبرنگاران ، با ااشاره به اينكه موضوع فعاليت هسته‌اي ايران يك موضوع احساسي نيست كه بتوان براي آن تصميم گرفت، افزود: ما حق ايران را براي داشتن فناوري صلح آميزهسته‌اي تاييد مي‌كنيم و طبيعت صلح آميز بودن آن را به رسميت مي‌شناسيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي همچنين در پاسخ به سوالي درباره صلح آميز بودن فناوري غني‌سازي اورانيوم در ايران گفت: بازرسان آژانس در حال بررسي اين موضوع هستند.

"البرادعي" افزود: ما زمان زيادي براي ادامه مذاكرات با ايران داريم و ايران هم بايد تلاش كند نگراني جامعه جهاني كاهش يابد.

البرادعي دراين گفت و گوي كوتاه با خبرنگاران ، بارها تاكيد كرد، به جزييات مذاكرات با آقاي "علي لاريجاني" اشاره نمي‌كنم.

Copyright: gooya.com 2016