سه شنبه 29 فروردین 1385

سخنگوي قوه قضاييه: براي برخورد با بدحجابي به حكم قضايي نيازي نيست، ايسنا

*كارشناسان وابسته به ايكائو سقوط هواپيماي سي‌١٣٠ را بررسي مي‌كنند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي


سخنگوي قوه قضاييه تصريح كرد كه طرح دادستان تهران براي تشكيل پليس قضايي با لايحه‌ي تشكيل پليس قضايي كه هم‌اكنون در مجلس است، مغايرتي ندارد.


به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)‌، جمال كريمي‌راد در اولين نشست مطبوعاتي سال1385، درباره طرح دادستاني در زمينه تشكيل پليس قضايي گفت: شان نزول اين طرح به نشست مسوولان نيروي انتظامي با مسوولان قوه قضاييه باز مي‌گردد كه در آن نشست فرمانده نيروي انتظامي اعلام كردند كه آمادگي دارند به صورت آزمايشي قسمتي از نيروي انتظامي را در اختيار پليس قضايي قرار دهند كه با نظارت دادستان مشغول به كار شوند؛ اين ماموران از نظر آموزش و مديريت قضايي زير نظر دادستان بوده ولي در كل زير نظر نيروي انتظامي هستند و اين طرح با لايحه پليس قضايي كه در مجلس در حال بررسي است مغايرتي ندارد.


وي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره‌ي اعلام نيروي انتظامي مبني بر برخورد با بي‌حجابي يادآور شد: منظور بي‌حجابي نيست بلكه بدحجابي است؛ بد حجابي يا بي‌حجابي در جامعه جرم مشهود است و ضابطان مي‌توانند در جرايم مشهود برخورد كنند و اگر پرونده‌اي در اين رابطه تشكيل شد، به دستگاه قضايي فرستاده مي‌شود اما براي برخورد با بدحجابي به حكم قضايي نيازي نيست.


كريمي‌راد اظهار داشت: طبق تبصره ماده 638 قانون مجازات اسلامي، زناني كه بدون حجاب شرعي در معابر و انزار عمومي ظاهر شوند، به حبس از 10 روز تا 2 ماه يا به 50 هزار تا 500 هزار ريال جزاي نقدي مجازات مي‌شوند كه چون مجازات حبس كمتر از سه ماه به مجازات نقدي تبديل مي‌شود، در اين راستا تنها جزاي نقدي اعمال خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنگوي قوه قضاييه درباره آخرين اقدامات انجام شده درباره‌ي سقوط هواپيماي سي130 اعلام كرد: آخرين اقدامات از سوي بازپرس براي كارشناسي مجدد توسط كارشناسان وابسته به ايكائو بوده است كه در اين رابطه اقدامات در حال بررسي است البته ديه كل اين افراد داده شده و تعدادي از خانواده‌ها دريافت كردند و بقيه نيز آماده است تا دريافت كنند.


وي گفت: درمورد خانه‌هايي كه در اين حادثه دچار آسيب شده بود، برآورد خسارت شد و خسارت وارده به آنها پرداخت شده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنگوي قوه قضاييه: براي برخورد با بدحجابي به حكم قضايي نيازي نيست، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016