سه شنبه 5 اردیبهشت 1385

سخنی با برادرم جناب آقای سلیمی نمین، کاوه آهنگر

دیروز داشتم متن مصاحبه جناب آقای سجادی را با آقای سلیمی نمین وآقای زیباکلام می خواندم. نکاتی به نظرم آمد که به عنوان یک دانشجو و نسلی که موضوع دعوا و درگیری اساتید و سیاستمداران محترم می باشم لازم دانستم تذکر دهم. آقای نمین مشکلی که من به عنوان یک فرد جوان با شما و دوستان همفکر شما دارم ( صحبت خودم را می کنم نمی دانم آیا نظر دیگران هم همین است یا نه و دوست ندارم بدون هیچ دلیلی بگویم نماینده نسلی و یا صنفی هستم) که مانع از این می شود که شما را درک کنم اینست که شما همواره فکر می کنید من و امثال من مستمعین دست و پا بسته و بی عقل و هوشی ( بگویید گوسفند) هستیم که هر چه دیگران بگویند قبول می کنیم ، به همین دلیل هر مطلبی را نه تحلیلی جهت کاوش حقیقت که تبلیغات گروه ها و دشمنان خارجی و داخلی جهت کسب منافعشان و در نتیجه به زیان خود می پندارید. به همین دلیل به تهاجم فرهنگی معتقد هستید و فکر می کنید اگر هیچ روشنفکری و هیچ عالمی سخنی خلاف خواسته های شما نگوید، و همه ساکت بنشینند تا شما حرف خود را بزنید لابد همه به شما ایمان آورده وهمه مشکلات حل خواهدشد. قطعا ً آقای زیبا کلام و همقطاران ایشان حرفهایشان را در جامعه می زنند ، و شما و دوستانتان هم حرفهایتان را می زنید. ولی آقای نمین آنکسیکه در نهایت صحبتها و حرفها را تحلیل کرده درباره آنها قضاوت می کند،آنها را پذیرفته و یا رد می کند در نهایت ما هستیم و باور بفرمایید که ما گوسفند نیستیم که هر چیزی هر کسی ( از تفکرات متمایل به شرق گرفته تا غرب از سنتی گرفته تا مدرن، از لاییک گرفته تا مذهبی) گفت آنرا باور کنیم ، کما اینکه در این مناظره آقای زیبا کلام نتوانست به سؤالات تاریخی شما پاسخ گوید . و تا وقتی گروه همفکر شما به این دید خود نسبت به دیگران تغییر نداده و ارزشی برای عقل و فکر و مقام انسانی دیگران قایل نشود قطعا ً قادر به برقراری ارتباط با آنها هم نخواهند بود.
من از جمله کسانی هستم که فکر می کنم مشکل ما امروز اسراییل نیست و بایستی با این کشور به نوعی در گیریهایمان را حل کنیم. اما نه به این خاطر که اسراییل راست می گوید و یا ظلمی نمی کند. و نه به این خاطر که حرفهای آنها را راجع به هولوکاست باور کردم. رقم یهودیانی که در آلمان کشته شده اند چندان فرقی نمی کند، شش نفر، ششصد نفر،شش میلیون نفر و یا شصت میلیون نفر. هر روزه در جاهای مختلف صدها هزار نفر کشته می شوند در دارفور سودان ، در کامبوج، در چچن ( این نکته جالبی است که آقای نمین چرا به نسل کشی مسلمانان چچنی توسط روسها حساسیتی به خرج نمی دهند و گیر داده اند به اسراییل که بایستی توضیحات ایشان را شنید) در بوسنی و ... خوب کشتار یهودیان هم یکی از همین موارد بود. قطعا ً در این که یهودیها از این مسئله سوء استفاده کرده اند شکی نیست. ولی باز می گویم باید به دشمنی با آنها پایان داد به این دلیل که آنها قوی هستند و ما ضعیف. آنها به شدت در امریکا و در اروپا تأثیر گذار هستند وسیاستهای خارجی آنها را تعیین می کنند. تمام مراکز قدرت ، ثروت ، علم و تبلیغات در دست آنهاست. امروزه سیاستهای اروپا و امریکا اثرات مخرب زیادی بر روی اقتصاد ما گذاشته است. آقای نمین مشکل امروز من اقتصاد و اشتغال است. من از بیکاری صحبت می کنم . از هزاران زن و دختر و خواهر و مادرایرانی صحبت می کنم که به خاطر فقر مجبور به تن فروشی هستند از شوهرانی که مجبورند برای نان شب خود برای همسرانشان مشتری پیدا کنند ازپدرانی که چاره ای جزفروش دخترانشان ندارند و خانواده هایی که متلاشی می شوند.از کلیه هایی که فروخته می شوند، از روستاییانی که برای بدست آوردن خورشتی تا نان خشک خود را در آن ملایم کنند به عنوان مریض به مرکز حلال احمر می روند تا شربتی مجانی بدست آورند و شما و دوستانتان به جای اصلاح سیاستهای خود با کشتن ، زندانی کردن، شلاق زدن و اجبار می خواهید این مشکلات را حل کنید. آیا هیچ فلسطینی پیدا می شود که بر این مشکلات من بگرید؟ وقتی برادران من در جنگ در برابر صدام به خاک و خون کشیده می شدند و وقتی عراقیها به خواهر و مادرم در خوزستان رحم نمی کردند فلسطینیها به راحتی طرف برادر عرب خود را گرفتند، آیا هیچ فلسطینی تب کرد؟ اعراب تن پرور عیاشی که وقتی زمینهای خود را هکتار هکتار به یهودیان می فروختند تا خرج زن بارگیها و باده گساریهای خود کنند و لابد از این که این زمینها را به قیمت خوبی هم فروختند راضی بوده و به ساده لوحی آنها می خندیدند،آیا در آن شبهایی که در آغوش زیبارویان می خوابیدند فکر این روز را نمی کردند؟ خوب این نتیجه کارهای خودشان است و بایستی عواقبش را تحمل کنند چرا می خواهید جلوی عدالت رابگیرید؟ سؤال اینست که ما چرا بایستی تاوان عیاشیهای آنها را بدهیم؟امروزه یک صحبت دوستان شما بر ضد اسراییل قیمت سهام را در تهران چهار رقمی می کند و مطمئنم نمی توانید رابطه آنرا با اینکه چرا اعتیاد در کشورمان بیداد می کند تشخیص دهید.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

امروزه بایستی با اسراییل صلح کرد نه به این خاطر که کمکی بما بکنند، به این دلیل که فضایی آرام ایجاد شود تا بتوانیم فکر کنیم که چه مرهمی بر زخمهایمان می توانیم گماشت. فضایی که بتوان در آن قوی شد و ثروتمند و آقای نمین این فضاامروزه با درگیری با اسراییل بدست نمی آید. آقای نمین مشکل اینجاست که هیچ کوری نمی تواند دست گیر کور دیگر شود. اگر امریکا به اسراییل کمک می کند بزرگترین قدرت نظامی دنیاست بزرگترین اقتصاد دنیا را دارد و تأثیر گذارترین سیستمهای خبر رسانی را و بزرگترین مراکز پژوهشی عالم را . درآمد سرانه امریکاییها بیش از 40000 دلار درسال است . درک می کنید یعنی چه؟ آنرا مقایسه کنید با درآمد سرانه ایرانیها با تمام صادرات نفت و گاز شاید به 2000 دلار در سال برسد. و خواهش می کنم برای من از خدا و قرآن موعظه نکنید که اگر مسلمانی آسوده بخوابد در حالیکه برادر مسلمانش ... که همه اینها را از حفظم و دوستان شما هزاران بار در مدرسه و دانشگاه آنرا به من گفته اند اما آقای نمین چراغی که به خانه رواست به همسایه حرامست.قضیه به همین راحتی است. در دنیا قانون جنگل حاکم است . آنکه قوی تر است باقی می ماند و آقای نمین امروز دشمنی با اسراییل فرصتی برای قوی شدن به من نمی دهد. اگر روزی در دنیا به ایرانیها و یا مسلمانان احترام می گذاشتند به خاطر قدرت و ثروتشان بود و من امروز می خواهم دوباره این احترام را احیا کنم و تمام اینها با اسلامی که من در قرآن می بینم تضادی ندارد اما دشمنی با اسراییل این فرصت را به من نمی دهد.
آقای نمین شما می توانید حرف خود را بگویید ، آقای زیبا کلام هم می توانند نظر خودشان را بگویند اما این منم که قضاوت می کنم و شاید من هیچکدام آنها را قبول نکردم. اما در هر صورت مطمئن باشید من انسانم و نه گوسفند.

در اين رابطه:
[مصاحبه داريوش سجادی با صادق زيباکلام و عباس سليمی نمين پيرامون واقعه هلوکاست و نقش اسرائيل در خاورميانه، تلويزيون هما]

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنی با برادرم جناب آقای سلیمی نمین، کاوه آهنگر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016