چهارشنبه 6 اردیبهشت 1385

سردار صفوي: در صورت اقدام نظامي عليه ايران، كليه منافع‌شان مورد تهاجم قرار مي‌گيرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: سپاه پاسداران با قدرت و صلابت و هوشياري كامل آماده مقابله با دشمان فرا منطقه‌اي، منافقين و ضد انقلاب داخلي بوده و فرصت فتنه‌گري را به دشمنان نخواهد داد.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) سردار سرلشكر پاسدار سيد يحيي صفوي پس از بازديد از توان و آمادگي زرهي يگان‌هاي لشكر 7 زرهي حضرت وليعصر(عج) مستقر در منطقه شلمچه و اروند رود در جمع رزمندگان اين لشكر افزود: قريب به 18 سال از پايان جنگ و 25 سال از تاسيس لشكر 7 وليعصر (عج) مي‌گذرد و ما امروز بايد در راستاي دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامي، استقلال و تماميت ارضي جمهوري اسلامي ايران با درك صحيح از شرايط جديد، آمادگي‌هاي لازم را براي انجام رسالت سپاه در عرصه دفاعي و امنيتي پيدا كنيم.


وي با اشاره به شرايط فوق‌العاده حساس و پيچيده و سرنوشت‌ساز منطقه‌اي و داخلي گفت: خوزستان يك منطقه حياني براي ايران است. چراكه حدود هشتاد درصد انرژي نفت ايران در منطقه‌اي به وسعت ده هزار كيلومتر مربع از خوزستان تا شمال منطقه خليج فارس قرار گرفته است و حدود سي درصد از آب‌هاي ايران در اين منطقه جاري است.


فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود: وسعت زياد سرزمين و جمعيت چهار و نيم ميليوني اين استان كه چهل و چهار درصد آن‌ها در گروه سني زير بيست سال قرار مي‌گيرند، توجه بيشتر مسوولان دولت را مي‌طلبد، چراكه مردم شجاع، مقاوم و مومن خوستان سزاوار آسايش، امنيت و توسعه و پيشرفت هستند.


صفوي، نيروي زميني را ستون فقرات جهادي سپاه دانست و خاطرنشان كرد: قبلا ماموريت دفاع سرزميني مناطق وسيعي از استان خوزستان و ساير استان‌ها به عهده نيروي زميني سپاه گذاشته شده بود و اكنون با تشكيل قرارگاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) ماموريت تامين امنيت پايدار به نيروي زميني سپاه واگذار شده است.


وي خوزستان در را دژ نفوذ ناپذير جمهوري اسلامي در مقابل دشمان فرا منطقه‌اي دانست و اعلام كرد: به دشمنان و ضدانقلاب وابسته به بيگانگان هشدار مي‌دهيم كه دست از فتنه‌گري عليه جمهوري اسلامي ايران بردارند و بدانند زنان و مردان مومن و شجاع اين منطقه در مقابل هر نوع توطئه‌اي ايستادگي خواهند كرد.


وي آمادگي توان رزم يگان‌هاي مستقر در خوزستان را خوب ارزيابي كرد و اظهار داشت: قدرت ايمان در كنار گردان‌هاي حرفه‌اي مجهز به پيشرفته‌ترين سلاح‌ها و تجهيزات، عامل پيروزي رزمندگان اسلام و بازدارندگي تهديدات دشمنان خواهد شد.


فرمانده كل سپاه در بخش ديگري از سخنان خود، اشغالگران عراق را منشاء ناامني در منطقه دانست و گفت: دشمنان فرا منطقه‌اي به بهانه‌هاي واهي عراق را اشغال نظامي كردند و پس از گذشت چهار سال از اشغال اين كشور در دستيابي به اهداف و استراتژي خود با شكست مواجه شده و نتوانستند هزينه‌ها و تلفات خود را تبديل به منفعت سياسي كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اين مطلب كه اگر آمريكايي‌ها و انگليسي‌ها واقعا به دموكراسي معتقدند بايد به حكومت منتخب مردمي عراق تن دهند، افزود:‌در صورتي كه اشغالگران خاك عراق را ترك نكنند، شكستي به مراتب بزرگتر از شكست در جنگ ويتنام در انتظار آن‌ها خواهد بود.


وي در پايان گفت: ملت ايران خواهان صلح و امنيت منطقه است و نيرو‌هاي نظامي ايران، استراتژي تهاجمي ‌ندارند، وليكن اگر دشمنان فرامنطه‌اي عليه ايران قدرتمند اقدام نظامي نمايند، كليه نيرو‌هاي نظامي و منافعشان در منطقه و خارج از منطقه مورد تهاجم قرار خواهد گرفت.

Copyright: gooya.com 2016