پنجشنبه 7 اردیبهشت 1385

ورود بازرسان آژانس به اصفهان درآخرین دقایق، آفتاب

آفتاب : گروه جدیدی از بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در ساعات پایانی مهلت شورای امنیت برای تعلیق مجدد برنامه های اتمی ایران برای بازرسی های تازه از سایت های اصفهان و نطنز وارد ایران شدنده اند و بلافاصله بازدید های خود را از کارخانه فراوری اصفهان و مجتمع غنی سازی نطنز آغاز کرده اند .


آقای البرادعی 24 فروردین ماه امسال به تهران سفر کرده بود و در خواست کرد که تهران فعالیت های اتمی را به حالت تعلیق درآورد.ایران این درخواست را رد کرده است اما توافق شد همکاریهای فشرده ای میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تا پایان مهلت شورای امنیت برای رفع کلیه ابهام های باقیمانده صورت گیرد .

پس از آنکه شورای حکام آژانس پرونده ایران را به شورای امنیت سازمان ملل گزارش کرد ایران بازدیدهای سرزده را که مطابق پروتکل الحاقی انجام می شد به حال تعلیق درآورد.به ایت ترتیب بازرسانی که هم اکنون در ایران به سر می برند در چارچوب پادمان و معاهده منع کسترش سلاح های هسته ایی عمل خواهند کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بازرسی ها از سایت های ایران در اصفهان و نطنز در حالی انجام می شود که رضا آقازاده رییس سازمان انرژی اتمی ایران درپایان مهلت 30 روزه به ایران برای ادامه گفتگو ها ورفع ابهامات باقیمانده میان ایران و آژانس به اتریش سفر کرده است .

محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه هشتم اردیبهشت گزارشی از نتیجه بازرسی ها به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارایه خواهد کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ورود بازرسان آژانس به اصفهان درآخرین دقایق، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016