پنجشنبه 7 اردیبهشت 1385

پیام آمریکا در باکو به احمدی نژاد می رسد، آفتاب

آفتاب: رئیس جمهور آذربایجان پس از بازگشت از کاخ سفید و دیدار با همتای آمریکایی خود،در باکو ، میزبان محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران خواهد بود. این خبر را یکی از مقامات جمهوری آذربایجان تأیید کرد و گفته قرار است محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران پس از بازگشت الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان از سفر سه روزه به آمریکا، به باکو پایتخت آذربایجان سفر کند.


این مقام آذری البته گفته این سفر هیچ مفهوم سیاسی ندارد ولی تحلیلگران می گویند که این موضوع به بن بست سیاسی موجود میان آمریکا و ایران مرتبط است.

به گزارش آذرنیوز، نوروز «محمداف» رییس دفتر روابط بین الملل ریاست جمهوری آذربایجان یادآور شد که احمدی نژاد یکی از مهمانان بلندپایه اجلاس سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) است که در تاریخ سوم و چهارم ماه می در باکو برگزار خواهد شد. این اجلاس به انواع مختلف همکاری میان کشورهای عضو این سازمان خواهد پرداخت. سران و نخست وزیران بسیاری از کشورهای عضو اکو در این اجلاس حضور خواهند یافت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با این حال با توجه به حضور علی اف در واشنگتن و گفتگوی قطعی جمهوری آذربایجان و آمریکا بر سر موضوع ایران، احتمال اینکه علی اف حامل پیامی برای ایران باشد زیاد است.

از سوی دیگر ترکیه به عنوان یکی دیگر از اعضای اکو احتمال دارد که در جمهوری آذربایجان با ایران در مورد بن بست هسته ای این کشور گفت‌وگو کند چنانکه رایس هم در زمان حضور خود ترکیه اعلام کرده بود که آمریکا مطمئن است که ترکیه نگرانی های مشابهی با جامعه بین المللی در مورد ایران دارد و از تصمیمات سازمان ملل حمایت می کند. وی در پاسخ به اینکه آیا واشنگتن از دیدار احتمالی میان نخست وزیر ترکیه با رئیس جمهوری ایران در نشست هفته آینده اجلاس اکو نگرانی دارد، گفت که او مطمئن است ترکیه حامل پیام های درستی از آمریکا خواهد بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پیام آمریکا در باکو به احمدی نژاد می رسد، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016