یکشنبه 10 اردیبهشت 1385

آمریکا: پرونده ایران در شورای امنیت می ماند، آفتاب

آفتاب: آمریکا با رد پیشنهاد اخیر ایران مبنی بر ادامه همکاری با بازرسان به شرط بازگرداندن پرونده هسته ای ایران به آژانس، اعلام کرد: این پرونده همچنان در چارچوب شورای امنیت باقی خواهد ماند. به گزارش آسوشیتدپرس، سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: بیانیه جدید ایران برای مواضع ما تغییری ایجاد نمی کند، همچنین تاثیری بر تصمیم ما برای رسیدگی به پرونده هسته ای ایران در شورای امنیت سازمان نخواهد داشت.


مقامات ایران، روز شنبه و پس از ارائه گزارش محمد البرادعی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای امنیت در مورد پرونده هسته ای ایران، اعلام کردند آماده همکاری های داوطلبانه با بازرسان آژانس هستند به شرطی که پرونده ایران از شورای امنیت سازمان ملل به آژانس بین المللی انرژی اتمی سپرده شود.

محمد سعیدی، معاون امور بین الملل سازمان انرژی اتمی ایران با اعلام این مطلب تاکید کرده بود که ایران همچنان به غنی سازی اورانیوم ادامه خواهد داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در نامه ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی با تاکید بر همکاری های گسترده و فراتر از تعهدات بین المللی ایران با بازرسان این آژانس، به حق ایران برای استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای، اشاره کرده و آمادگی ایران را برای ادامه همکاری با آژانس تحت پروتکل الحاقی اعلام کرد، شرط لاریجانی این است که پرونده ایران صرفا در چارچوب آژانس باقی بماند.

از دیگر سو سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با منوچهر متکی همتای ایرانی خود اظهار داشت: تهران باید غنی سازی اورانیوم را به حال تعلیق درآورده و با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند.
وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه ای از ایران خواسته است با برداشتن گامهایی فوری و محکم اعتماد بین المللی را در مورد فعالیت های هسته ای خود بازسازی کندو به همکاری با آژانس ادامه دهد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آمریکا: پرونده ایران در شورای امنیت می ماند، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016