دوشنبه 11 اردیبهشت 1385

تجمع اعتراض‌آميز جمعي از دانشجويان مقابل خانه فرهنگ دانشگاه علامه طباطبايي در اعتراض به برخورد‌ با تشكل‌هاي دانشجويي، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


جمعي از اعضاي شوراي عمومي انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان دانشكده‌هاي دانشگاه علامه طباطبايي در اعتراض به آنچه كه برخورد‌ با تشكل‌هاي دانشجويي مي‌خواندند، ظهر امروز مقابل خانه‌ فرهنگ دانشگاه علامه طباطبايي تجمع كردند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين تجمع دكتر كارگر، معاون دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي درباره اعتراض دانشجويان به عدم صدور مجوز براي برگزاري اردو‌ها گفت: اول بايد اردو‌هاي انجمن‌هاي علمي با اساتيد مربوطه برگزار شوند و بعدا براي برگزاري اردوهاي انجمن‌هاي اسلامي هم تصميم‌گيري مي‌شود. ما براي تشكل‌ها نقش ديگري تعريف كرده‌ايم. در سطح دانشكده‌ها و خوابگاه‌ها و بحث نحو‌ه پوشش، رفتار و جو دانشجويي، بجاي اينكه حراست، كميته‌ انضباطي و دانشگاه وارد شوند، نقش اصلي را برعهده تشكل‌هاي دانشجويي گذاشتيم تا در راستاي جذب و هدايت دانشجو فعاليت كنند و در اين راستا آيين‌نامه‌اي با كمك همه تشكل‌ها تنظيم شود تا آنها مشاور ما باشند.


وي افزود: دانشجو نبايد مسوولان دانشگاه را مظهر كل نظام و خود را مقابل آنها ببينند. ما نماينده شما در هيات رييسه‌ دانشگاه و وزارتخانه هستيم. اگر باعث ننگ شما هستيم كنار مي‌رويم. اما اگر تاكنون جو آرامي در دانشگاه داشتيم، كار هيات رييسه نيست بلكه نتيجه فهم و شعور دانشجو است.


در اين ميان يكي از دانشجويان گفت: ما نمي‌خواهيم در دانشگاه كسي فقط سخن بگويد و عمل نكند، يا خواسته‌هاي ما را مي‌پذيريد يا اينكه ما مشكلاتمان را به گونه ديگري حل مي‌كنيم. اگر ما هم اينجا جمع شده‌ايم نماينده جمعي از دانشجويان هستيبم. كارگر به او پاسخ داد: اكثر مسوولان وزارتخانه‌ كار دانشجويي نكرده‌اند و ما بايد مشاور آنها باشيم. ممكن است مسوولان عوض شوند اما دانشجو بايد خود را تثبيت كند.


يكي از دانشجويان نيز گفت: دانشگاه در مقامي نيست كه بتواند براي تشكل‌هاي دانشجويي نقش تعريف كند.


يكي از اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان هم گفت: آقاي شريعتي درباره اردو‌ها گفته‌ است زماني كه مساله انرژي هسته‌اي را در جامعه داريم مي‌خواهيد اردو برويد؟ نگوييد كه مصلحت شما نيست. اينجا دانشگاه است و مجمع تشخيص مصحلت نيست. ما مصلحت خود را مي‌فهميم. آقاي شريعتي در صحبتي گفته‌اند ما نسبت به انجمن‌هاي اسلامي كه معلوم نيست واقعا اسلامي باشند سوء ظن داريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

معاون دانشجويي دانشگاه علامه در ادامه درباره‌ مفقود شدن يكي از دانشجويان خوابگاه سلامت گفت: اين دانشجو 18 مهر از يكي از خوابگاه‌هاي دانشگاه به خوابگاه سلامت منتقل شده اما براي ثبت نام نيامده و آدرس و تلفن او نيز غلط است. طبق اعلام دانشگاه نيز بر سر كلاس حاضر نمي‌شود. خانواده‌ او هم از وي ابراز بي‌اطلاعي كرده‌اند تا پيش از عيد كه در تماس با خانواده از سلامت خود خبر داده است. اما با پيگيري حراست متاسفانه به خانه‌هاي تيمي رسيده‌ايم. حتي هم‌اتاقي وي به عنوان شاهد، 16 خانه را در سعادت‌آباد به ما معرفي كرده است.


اصلاحچي، دبير انجمن اسلامي دانشگاه علامه طباطبايي هم مدعي شد: حراست دانشگاه بعد از اينكه در مواردي نتوانست اتهاماتي را به من نسبت دهد، مرا تهديد به پرونده‌سازي اخلاقي كرد.


كارگر نيز اظهار داشت: به عنوان دبير كميته انضباطي از شما مي‌پرسم تا به حال عليه كدام يك از شما در كميته انضباطي راي صادر شده است؟ ما هميشه پشتيبان شما هستيم.


يكي از دانشجويان معرض نيز گفت: بايد مسائل فرهنگي دانشگاه رفع و نگاه امنيتي به دانشجويان برطرف شود، چراكه نبايد به دانشجو به ديد مجرم نگريست. هيچ كس نمي‌خواهد دانشگاه به آشوب كشيده شود اما اگر فكر مي‌كنيد نمي‌توانيد خواسته‌هاي ما اعم از لغو سانسور نشريات، برگزاري اردو، برگزاري هيات نظارت و رسيدگي به مسائل فرهنگي را انجام دهيد با توجه به مناسب بودن شرايط دانشگاه طور ديگري خواست‌هايمان را پيگيري مي‌كنيم.


دانشجويان معترض با سر دادن شعار "ننگ ما ننگ ما ، خانه فرهنگ ما" و "رييس انتصابي نمي‌خواهيم"، به تجمع خود پايان دادند.

Copyright: gooya.com 2016