پنجشنبه 14 اردیبهشت 1385

حملات نیروهای حکومت اسلامی به مواضع حزب کارگران کردستان در داخل خاک عراق، مصاحبه صدای امریکا با خسرو کردپور

آقای کردپور گزارشهایی داشتیم از مقامات کرد عراق، دایربر حمله هایی از طرف نیروهای حکومت اسلامی ایران به داخل خاک عراق و به پایگاههای حزب کارگران کردستان, pkk ممکنه از زاویه های گوناگون این گزارش ها را مورد بررسی قرار بدهید:

بله، باید خدمت شنوندگان گرامی عرض کنم ،امروز وزارت دفاع عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد : که نیروهای ایرانی مواضع حزب کارگران کردستان در عراق را، گلوله باران کرده ، پنج کیلومتر در داخل خاک عراق پیشروی و لولان را با بیش از 180 توپخانه ی سنگین بمباران کرده اند.
در همین زمینه خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یکی از رهبران pkk اعلام کرد : که نیروهای ایرانی ، دیروز مواضع کردها در عراق را برای دومین روز بمباران کردند.
این خبرگزاری به نقل از رستم جودی یکی از رهبران pkk مدعی شد ، بسیاری از خانواده ها مجبور شدند خانه هاشان را ترک کنند.
همچنین دکتر محمود عثمان از نمایندگان کرد پارلمان عراق ، در گفتگویی اعلام کرد : که اینگونه حملات تنها مختص به ایران نیست و نیروهای ترکیه نیز عملیات مشابهی را در کردستان عراق انجام داده اند.
در این میان منابع خبری وابسته به اتحادیه ی میهنی کردستان ، به رهبری جلال طالبانی رئیس جمهور عراق به نقل از شاهدان محلی اعلام کردند : احتمالا" این توپها از روستاهای که وپه ر،قه بری حوسین ، الواتان و بادیناوی از توابع شهرهای سردشت و پیرانشهر در استان آذربایجان غربی ایران پرتاب می شوند. همین منابع افزودند :

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

که ساکنین این مناطق خوشبختانه هیچ تلفات جانی نداشته اند و فقط تعداد زیادی دام روستانشینان از بین رفته و خساراتی به منازل مسکونی وارد آمده است.
منابع اتحادیه میهنی ، هدف از حملات نیروهای نظامی ایران به این مناطق در مرز مشترک ایران و عراق را،آسیب رساندن به مواضع و پایگاههای حزب کارگران کردستان و شاخه ایرانی آن پژاک عنوان کرده اند و دلیل اصلی و توجیه نیروهای ایرانی برای اقدام به این حملات توپخانه ای را ایجاد درگیری و تشدید اختلافات میان نیروهای ایرانی و حزب کارگران کردستان ذکر کرده اند.

Copyright: gooya.com 2016