جمعه 15 اردیبهشت 1385

موسوی خوئینی: دانشگاهیان نسبت به سوء تدبیر حکومت در کشاندن ایران به تحریم و حمله نظامی سکوت نخواهند کرد، ادوارنيوز

ادوارنیوز: شامگاه چهارشنبه با میزبانی و دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده اقتصاد و علوم اداری دانشگاه سیستان و بلوچستان مهندس علی اکبر موسوی (خوئینی) نماینده تهران در مجلس ششم و دبیر کل سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) در سالن آمفی تئاتر این دانشکده به ایراد سخنرانی پرداخت و به سوالات دانشجویان پاسخ گفت.

در این برنامه که مهندس باقر کرد نماینده دوره ششم زاهدان در مجلس نیز حضور داشت ، محمودی از اعضای سابق انجمن اسلامی و سجادی از دانشجویان عضو یکی از انجمنهای علمی این دانشگاه به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

سپس موسوی (خوئینی) در مورد موج برخوردها با اساتید و دانشجویان ، دفن شهدا در دانشگاه و نقدعملکرد دولت در پرونده هسته ای به ایراد سخن پرداخت .

وی با اشاره به دستگیری دکتر رامین جهانبگلو از اساتید و پژوهشگران فلسفه ، اخراج اساتید و دانشجویان و صدور احکام سنگین قضایی و انضباطی در مورد آنان گفت : محافظه کاران هیچگاه شناخت و در ک درستی از مقوله دانشگاه پیدا نکرده اند . وی افزود : اقتدارگرایان سابقا دانشگاه را با پادگان نظامی اشتباه می گرفتند و امروز با قبرستان .

موسوی ادامه داد: تکریم و احترام شهدای گرانقدر بر همه ما لازم است اما این امر در جای خود صورت گرفته و می گیرد و دفن استخوانهای شهدای گمنام در دانشگاه در جهت بهره برداری و سوءاستفاده از آنان قابل ارزیابی بوده و حرمت آنها شکسته می شود .

نقد عملکرد حکومت در پرونده هسته ای :

موسوی (خوئینی) در ادامه سخنان خود به نقد عملکرد حکومت در پرونده هسته ای از ابعاد فنی ،اقتصادی و اجتماعی ، امنیتی پرداخت .
وی با اشاره به بازدید خود و تنی چند از نمایندگان کمیسیونهای تخصصی مجلس از سایت های نطنز ،اراک و اصفهان گفت : تاسف آوراست که بدانید نمایندگان مجلس و حتی برخی از معاونان وقت سازمان انرژی اتمی و دولت قبل ،مدتها بعد از دیدار بازرسان بیگانه و البرادعی و نصب دوربین های آژانس توانستند از سایت نطنز بازدید کنند و در آن زمان موانع فنی غنی سازی در حد 5/3 درصد برداشته شده بود و مشکل عمده در گرم شدن سانتریفیوژها و اختلال در سرعت های بیش از 60هزار دور در دقیقه بود و معلوم نیست که از آن وقت تا این اواخر که در حال تعلیق بودیم چگونه ظرف دو ماه تبدیل به اصطلاح خبر خوش هسته ای شد ، چرا که در همین اواخر نیز رسانه ها خبر از ترکیدن سانتریفوژ در آستانه سفر احمدی نژاد دادند.

دبیر کل سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی افزود: آنچه که مسلم است تا کنون و ظرف 15سال اخیر، هیچگونه سند جدی در توجیه اقتصادی سرمایه گذاری های میلیارد دلاری هسته ای از سوی مجامع مسئول ارائه نگردیده است و موضوع توجیه اقتصادی انرژی هسته ای البته با بالا رفتن قیمت نفت از نظر کار شناسی نیاز به بررسی و تامل دارد .

موسوی در ادامه به تشریح ابعاد اجتماعی _ امنیتی و سیاسی پرونده هسته ای پرداخت و ضمن حمایت از کلیت بیانیه دفتر تحکیم وحدت در این مورد گفت : عملکرد و دیپلماسی حاکمان ، در بخش سیاسی و امنیتی نگران کننده و حیرت آور است ، به گونه ای که ظرف مدت کوتاهی از شکل گیری دولت نهم ، در اثر جاه طلبی و بی تدبیری ، بی سابقه ترین اجماع علیه کشور را در دنیا سازمان داد .

وی گفت : دست یابی ما به انرژی صلح آمیز هسته ای جزو حقوق بلاتردید ماست( و حتی بالا تر از آن «صلح مسلح» نیز در صورت رعایت قواعد بین المللی و وجود حکومت مسئول و دموکراتیک موضوعی قابل بحث است)، مشروط برآنکه بهره برداری ازدانش هسته ای، ما را از حقوق مهمتر همانند امنیت و رفاه اقتصادی و دست یابی به دیگر حوزه های دانش در اثر خطر تحریم و حمله نظامی محروم نسازد و بدین لحاظ تعلیق غنی سازی تا ایجاد فضای اعتماد بین المللی ،امری ضروری خواهد بود.

موسوی با انتقاد از سانسور خبری و ایجاد فضای اختناق و فشار بر رسانه ها ، کارشناسان و صاحبان فن در زمینه پرونده هسته ای گفت: کسانی که تا دیروز با برگزاری مراسم برای دکتر مصدق برخوردمی کردند امروز کاسبکارانه و برای توجیه برخی دروغ ها و پنهان کاریها از وی هزینه کرده وعنو ان جعلی «ملی»روی این پرونده نهاده اند .

وی ضمن هشدار نسبت به احتمال جدی تحریم و حمله نظامی گفت : برغم وجود فضای بسته و اعمال سانسور ؛ فیلترینگ و پارازیت های گوناگون ،باید با آگاه سازی مردم ، آنان را نسبت به عواقب و تبعات آن هشیار نمود.

وی خاطر نشان کرد : دانشگاهیان در برابر سوء تدبیر حکومت و کشاندن ایران به ورطه تحریم و حمله نظامی سکوت نخواهند کرد و ادامه داد : شکستن سکوت نیروهای مرجع اجتماعی ، سیاسی ، دینی و فرهنگی نسبت به عواقب خطرناک عملکرد دولتمردان ، ضمن افزایش اثر گذاری در عقب راندن اقتدارگرایان ، هزینه این اقدامات را کاهش خواهد داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سپس موسوی (خوئینی) به سوالات کتبی و شفاهی حاضرین پاسخ داد
ایجاد اختلال و قطع برق توسط شبه نظامیان در دقایق پایانی مراسم :

گفتنی است پس از اتمام پرسش و پاسخ در دقایق پایانی ، یکی از نیروهای شبه نظامی که خود را عضو بسیج دانشجویی معرفی می نمود پس از قرارگیری در جایگاه با بی لیاقت خواندن وهتاکی نسبت به سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق و دادن نسبت خلاف اخلاق به دانشجویان تشویق کننده و حاضر در جلسه ، دقایقی جلسه را دچار اخلال کرد.

همچنین منتسبین به یک گروه شبه نظامی در دقایق پایانی برنامه، برق سالن را قطع کردند که در این هنگام موسوی (خوئینی) در میان حلقه حفاظتی دانشجویان از محل سخنرانی خارج شد

همچنین گروهی نزدیک به 70 نفر از همین افراد به محل اقامت سخنران در مهمانسرای اساتید هجوم آورده و نسبت به حضور و سخنرانی دبیر کل سازمان ادوار تحکیم در دانشگاه زاهدان اعتراض کردند که نهایتا در حوالی ساعت 5/12 شب پس از مواجه شدن با برخی از دانشجویان انجمن اسلامی که به جای سخنران در مهمانسرا اقامت گزیده بودند محل را ترک نمودند .

Copyright: gooya.com 2016