پنجشنبه 21 اردیبهشت 1385

احمدي‌نژاد در دانشگاه اندونزي: اسراييل از بين خواهد رفت، فارس

خبرگزاري فارس:رئيس جمهور كشورمان در جمع دانشجويان و اساتيد دانشگاه اندونزي تاكيد كرد: چون اسراييل فلسفه وجودي خود را از دست داده است،از بين خواهد رفت.


به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به اندونزي، محمود احمدي‌نژاد كه ظهر امروز پنج شنبه به وقت محلي در جمع دانشجويان نمونه و اساتيد دانشگاه اندونزي سخن مي‌گفت تاسيس كشور اسراييل را يكي از عجايب روزگار دانست و يادآور شد:‌ عجيب است كه كشوري در سرزمين ديگران با مردم جديد تاسيس شده است،ما در گذشته شاهد اشغال كشورها بوديم، اما عجيب‌تر از آن تاسيس يك كشور با مردم جديد است.
وي با اشاره به ادعاهايي مبني بر كشته شدن 6 ميليون يهودي در خلال جنگ جهاني دوم تصريح كرد:ما براي جان و كرامت انسانها ارزش قائل هستيم و هر نوع كشتار را محكوم مي‌كنيم،اما به آنهايي كه چنين ادعايي را دارند و براي جبران اين قضيه كشور اسراييل را تاسيس كرده‌اند،مي‌گوييم كه اگر اين ادعا درست باشد چرا عليرغم كشته شدن يهوديان در اروپا،كشور اسراييل بايد در شرق و در فلسطين تاسيس شود،مگر نه اين است كه جنايتكاران بايد پاسخگويي عملكرد خود باشند؟
رئيس شوراي عالي امنيت ملي كشورمان با بيان اين كه موسسان كشور اسراييل از تاسيس اين كشور چند هدف داشته‌اند خاطرنشان كردند: دور كردن يهوديان و اخراج آنها از اروپا يكي از اين اهداف بود،چرا كه آنها با يهودي‌ستيزي عده‌ زيادي از يهوديان را به مهاجرت مجبور كردند كه در همين راستا جمع زيادي از يهوديان از انگليس مهاجرت كردند.
احمدي‌نژاد ايجاد يك تهديد دائمي در خاورميانه را از ديگر اهداف تاسيس اسراييل برشمرد و اظهار داشت:اين كشورها قصد داشتند تا با تاسيس اسراييل توان، استعداد و درآمدهاي كشورهاي خاورميانه با تهاجمات اسراييل و تهديدهاي آن به هدر رود و جلوي پيشرفت ملتها گرفته شود و رژيم صهيونيستي بطور دائم به عنوان يك چماق و تهديد در خاورميانه حضور داشته باشد.
وي با تاكيد بر اين كه اسراييل بدون حمايت غرب نمي‌تواند حيات داشته باشد، خاطرنشان كرد:ما مي گوييم كه اين كشور براي تهديد و تحميل تاسيس شده است، وقتي نتواند به وظيفه خود عمل كند به خودي خود از بين خواهد رفت اما موسسان اسراييل براي پوشاندن اين حقيقت جنگ رواني به راه انداختند و ما را به خشونت طلبي متهم مي‌كنند.
رئيس جمهور كشورمان تاكيد كرد: ما مي‌گوييم براي حل مشكلات بايد به ريشه‌ آنها توجه كرد،ما مي‌گوييم صلح تحميلي پايدار نيست چرا كه امروز كاملاً مشخص است كه در آن قسمت از سرزمين‌هاي اسلامي كه اسراييل حكومت دارد،يك زندان و يك پادگان نظامي است.
احمدي‌نژاد اسراييل را يك رژيم افسارگسيخته توصيف كرد و اظهار داشت:اين رژيم تابع هيچ قانوني نيست و ليبراليسم در مقابل اين رژيم خاضع و تسليم است و در مقابل آن منطق خود را از دست مي‌دهد.
وي با اشاره به جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي در فلسطين اشغالي همچون تخريب منازل، ربودن انسانها، كشتار مردم، تخريب مزارع، آواره‌ كردن ميليون‌ها انسان و ترور افراد با اعلام قبلي گفت:چون اين جنايت‌ها از سوي رژيم صهيونيستي انجام مي‌شود از ديد غربي‌ها اشكالي ندارد. ليبراليسم غربي در اينجا نه تنها ساكت است بلكه از اين جنايات نيز حمايت مي‌كند، ولي وقتي دولت فلسطين با راي مردم انتخاب مي‌شود ليبراليسم غربي آن را تاييد نمي‌كند و به منتخب مردم دستور مي‌دهد كه رژيم اشغالگر را به رسميت بشناسد.
رئيس جمهور با بيان اين كه ما قبلاً نظر خود را نسبت به رژيم اسراييل اعلام كرده‌ايم خاطرنشان كرد: چون اين رژيم بر پايه تهديد درست شده نمي‌تواند صلح و آرامش را ايجاد كند،اگر غربي‌ها از آن حمايت نكنند اين رژيم ساقط مي‌شود.
احمدي‌نژاد با اشاره به اين كه برخي دولتهاي غربي از اظهارنظرهاي ما ناراحت مي‌شوند تصريح كرد:‌ ساقط شدن اسراييل يك حقيقت است و اگر شك دارند،از حمايت اين رژيم دست بردارند و آن وقت معلوم مي‌شود كه چه اتفاقي خواهد افتاد.
وي گفت:‌ما يك پيشنهاد روشن داديم و گفتيم كه شما كه به دموكراسي پايبند هستيد،سرنوشت مردم فلسطين را به مردم آنجا بسپاريد تا همه مردم فلسطين اعم از يهودي، مسيحي و مسلمان با شركت در يك همه پرسي ملت و دولت خود را انتخاب كنند،اما مدعيان دموكراسي اين پيشنهاد را نمي‌پذيرند.
رئيس جمهور افزود:قبول اين پيشنهاد به نفع شماست چرا كه آن هزينه‌هايي كه شما از جيب ملت خود براي اسراييل مي‌كنيد را كم مي‌كند و همچنين نفرت مردم منطقه را از شما خواهد كاست و راه همكاري و دوستي را باز مي‌كند.
احمدي‌نژاد تاكيد كرد:‌ پذيرش اين پيشنهاد تا حدودي آبروي از دست رفته شما را جبران مي‌كند و اين خواسته و آرمان همه بشريت است كه تهديد از جامعه بشري رخت بربندد و صلح و عدالت به جاي ظلم و تهديد بنشيند.
اين بخش از سخنان رئيس جمهور با استقبال گسترده دانشجويان و اساتيد دانشگاه اندونزي مواجه شد و هنگامي كه رئيس جمهور در خصوص كشتار يهوديان در جنگ جهاني دوم سخن مي‌گفت،‌بسياري از دانشجويان با تمسخر به اين قضيه مي‌خنديدند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به دانشجويان و اساتيد دانشگاه اندونزي با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان سال پيامبر اعظم (ص) از سوي جمهوري اسلامي ايران گفت: پيامبر اسلام (ص) جلوه‌اي از صفات و اسماء الهي است،او كانون همه خوبي‌ها و همه لطف‌هاست پيامبر الگوي انسانهاست و ما بايد تلاش كنيم تا به اين الگو نزديك شويم.
رئيس جمهور، رحمت، مهرباني، گذشت، بخشش، خدمت به مردم، مجاهدت براي پيشرفت، صبر و استقامت، نزديكي به خدا، دلسوزي براي مردم، توكل به خدا، اخلاق نيكو، تربيت نفوس مردم، تعليم به كتاب و حكمت به انسانها و كوشش براي حفظ كرامت انسانها را از ويژگي‌هاي پيامبر اسلام برشمرد و خاطرنشان كرد:به همين دليل خداوند به ما دستور داده تا از پيامبر پيروي كنيم و از زندگي او درس بگيريم.
احمدي‌نژاد به ظلم و تبعيض، فاصله طبقاتي، انحصارطلبي، جنگ، تجاوز، قتل و غارت در سطح جهان اشاره كرد و افزود:‌اگر اين موارد در جامعه بشري مشاهده مي‌شود،به خاطر اين است كه برخي قدرت‌ها از تعاليم انبياء فاصله گرفتند.
وي اضافه كرد: هر كجا گرايشي به پيامبران است در آنجا عدالت، صلح و آرامش برقرار است،چرا كه پيامبران آمده‌اند تا صلح، آرامش و عدالت را برپايه توحيد برپا كنند.
احمدي نژاد از همه جوانان و نخبگان اندونزي خواست تا يكبار ديگر براي شناخت پيامبر (ص) تلاش كنند.
رئيس جمهور كشورمان گفت:‌ متاسفانه بعضي بي‌توجهي و غفلت‌هاي ناشي از دنياگرايي از يك طرف و نقشه‌ها و حملات دشمنان بشريت از سوي ديگر مانع پيشرفت‌هاي علمي و فني بسياري از كشورها و باعث عقب‌ماندگي آنها شده است اما آنچه از عقب‌ماندگي علمي ملت‌ها خطرناكتر است،القا اين مفهوم است كه مردم ما نمي‌توانند پرچم‌دار علوم و فنون باشند.
احمدي‌نژاد تاكيد كرد:اين ذهنيت و تصور، خلاقيت، نوآوري و پيشرفت را مي‌خشكاند چرا كه اصلي‌ترين مانع پيشرفت، باور اين تصور غلط است كه ما نمي‌توانيم.
وي در ادامه سخنان خود با بيان اين كه مشكل ديگر جامعه امروز ما اين است كه پايه‌هاي فلسفي علوم انساني را از غرب گرفتيم،گفت: ما در چارچوب همان مباني كه از غرب گرفته‌ايم پژوهش و كار مي‌كنيم در حالي كه ما بايد با قواعد خودمان كار كنيم.
احمدي‌نژاد با بيان اين كه پايه علوم در غرب براساس مادي‌گرايي است،خاطرنشان كرد: اين ديدگاه بسيار تنگ و محدود است و ما از اساس اين مباني را ناكافي و ناقص مي‌دانيم،شناخت ما از جهان، تاريخ و انسان با شناخت آنها متفاوت است.
وي در ادامه سخنان خود با تشريح اعمال زشت و صالح تصريح كرد: اعمال زشت مانع نزول رحمت الهي است،اما اعمال صالح گشاينده همه خوبي‌ها و رحمت‌ها است.عمل صالح ماندني و جاودانه است و اگر جهت‌گيري انسانها خدايي باشد،همه عالم به كمك انسانها مي‌آيند در غير اين صورت موانعي بر سر راه بشر ايجاد مي‌شود.
رئيس جمهور كشورمان تاكيد كرد: ما بايد به هويت خودمان برگرديم و توانمندي خودمان را در صحنه علوم وارد كنيم و بايد خود را از قالب‌هاي مصنوعي و تحميلي برهانيم.
احمدي‌نژاد گفت:متاسفانه سالهاست كه عده‌اي باور كرده‌اند كه نمي‌توانند،اما اديان الهي به ما مي‌گويند انسان،برگزيده خدا و سرشار از استعدادهاست و در هر منطقه داراي هر زبان و رنگي كه باشد فرقي ندارد. انبيا الهي مي گويند خدا به انسانها كرامت داده و همه مي‌توانند پيشرفت كنند و راه‌هاي كمال را طي كنند.
رئيس جمهور كشورمان با تاكيد بر اين كه علم و كمال در انحصار هيچ ملت و كشوري نيست تصريح كرد:‌ ما متاسف هستيم كه مناسبات امروز جهان بر پايه تحقير انسانها استوار شده است و برخي قدرت‌ها خود را برتر مي‌دادند و به خود اجازه مي‌دهند كه هر رفتاري را با مردم و كشورها داشته باشند. كشورها را اشغال مي‌كنند و براي خون و علائق ملتها احترامي قايل نيستند.
احمدي‌نژاد افزود: آنها فرهنگ خود را برتر معرفي مي‌كنند و ساير فرهنگ‌ها را منهدم مي‌كنند،اقتصاد خود را برتر و اقتصاد ديگر ملت‌ها را در اقتصاد خود هضم مي‌كنند،انديشه‌هاي خود را برتر مي‌دانند و از نشر انديشه‌هاي ديگران جلوگيري مي‌كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي تاكيد كرد:‌عليرغم اين كه در هر نقطه دنيا ظلمي است آنها دخالت دارند، اما مدعي عدالت هم هستند ما به همين دليل مي‌گوييم كساني كه مجرم و ظالم هستند نمي‌توانند پرچم‌دار عدالت باشند. كساني كه ناقض حقوق انسانها هستند نمي‌توانند مدعي حقوق بشر باشند.
رئيس جمهور كشورمان با بيان اين كه ليبراليسم و دموكراسي در آستانه فروريختن است اظهار داشت: در مقابل، نداي آسماني توحيد مجدداً جايگاه خود را باز مي‌يابد.
احمدي‌نژاد با بيان اين كه فطرت بشري بيدار شده است خاطرنشان كرد: همه در انتظار عدالت موعود هستند كه در آن صالحان و تربيت‌شدگان مكتب انبيا جهان را تدبير كنند.
وي همچنين در ابتداي سخنان خود با بيان اين كه خدا را سپاسگزارم كه توفيق داد تا سفري به كشور اندونزي داشته باشم و در خدمت شما دانشجويان و اساتيد باشم گفت: خدا را شكر مي‌كنم كه در بين مردم پرتلاش و فداكار هستم،مردمي موحد و با خدا و در سرزميني پر از استعدادهاي مادي و معنوي.
رئيس جمهور كشورمان با اشاره به نقش انسانها در تعيين معادلات تصريح كرد:‌جوانان سرمايه اصلي هر ملت و هر جامعه بشري هستند،جوانان حال و آينده هر كشوري را رقم مي‌زنند،خدا را شكر مي‌كنم كه مردم اندونزي در جهان و جهان اسلام نقش آفريني مثبتي دارند.
احمدي‌نژاد گفت:‌خدا را شكر مي‌كنم كه جوانان اندونزي عزيز، پاك،با استعداد و مصمم هستند،ما خواهان سربلندي و پيشرفت اندونزي هستيم و از همه نوع همكاري با اين كشور استقبال مي‌كنيم.
وي با بيان اين كه در روابط با اندونزي هيچ محدوديتي نداريم،به سخنان رئيس دانشگاه اندونزي كه پيش از رئيس جمهور صحبت كرد اشاره كرد و گفت: با كمال افتخار آماده توسعه روابط با اين دانشگاه هستيم.
احمدي‌نژاد پس از پايان اظهارات خود به پرسش‌هاي تعدادي از دانشجويان پاسخ داد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي‌نژاد در دانشگاه اندونزي: اسراييل از بين خواهد رفت، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016