جمعه 22 اردیبهشت 1385

مهدي کروبي: كانديداي خبرگان نمي‌شوم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دبير كل حزب اعتماد ملي در پاسخ به سوالي مبني بر احتمال كانديداتوري‌اش در انتخابات خبرگان گفت: ما با شركت در اين انتخابات حضور فعال خواهيم داشت اما بنده براي كانديداتوري ثبت نام نمي‌كنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين مهدي كروبي با حضور در سيزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها ضمن بازديد از غرفه‌هاي مختلف اين نمايشگاه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه گفته مي‌شود اعضاي تحريريه روزنامه اعتماد ملي با تفكرات وي همخواني لازم را ندارند، اظهار داشت: مگر بنده ميزان‌العلمم كه همه بايد به بنده اعتقاد داشته باشند. اعضاي روزنامه اعتماد ملي بايد در چارچوب قوانين كشور و قانون اساسي فعاليت كنند و البته مسلما اين قضيه را مراعات مي‌كنند. بنده هيچ وقت تفتيش عقيده نمي‌كنم فقط تمايل دارم كه قانون و مقررات اجرا شود و همه چارچوب‌ها را رعايت كنند.

دبيركل حزب اعتماد ملي استقبال از اين دوره‌ي نمايشگاه مطبوعات را پرشور دانست و اضافه كرد: استقبال و شور و نشاط مردم بسيار خوب است و اين نشان دهنده‌ي نشاط مردمي است البته در مطبوعات مختلف كاستي‌هايي وجود دارد، كه به ما برمي‌گردد نه به مردم. اميدوارم شرايط مطبوعات روزبه‌روز بهتر شود.

به گزارش ايسنا كروبي در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر اقدامات اعتماد ملي براي جذب بيشتر مردم، اظهار داشت: مهم‌ترين مساله اعتماد است و اعتماد هم در عمل ايجاد مي‌شود. اعتماد، دستوري، بخشنامه‌اي و مداوايي نيست كه با آمپول تزريق شود.

رييس سابق مجلس شوراي اسلامي با اعتقاد بر اين كه يكي از عوامل موفقيت امام خميني (ره) از آغاز حركت تا ارتحال، جلب اعتماد مردم بود، اضافه كرد:‌ در عمل بايد اعتماد مردم را جلب كرد.

كروبي در ادامه با بيان اين كه "بنده هميشه ضمن اين كه حامي انقلاب و نظام بوده‌ام، اهل نقد هم هستم" گفت:‌ البته نقد سازنده قطعا كارساز است. اين كه من در طول اين سال‌ها چگونه عمل كرده‌ام، بايد حداقل در 27 سال گذشته مورد ارزيابي قرار گيرد. تفكر من هميشه روشن بوده. بنده همواره از رقابت، انتخابات پررونق طرفداري كرده‌ام و البته حامي فعاليت تشكل‌ها و احزاب بوده‌ام.

دبيركل سابق مجمع روحانيون مبارز با بيان اين كه " پيش‌قدم انشعاب اين تشكل با جامعه روحانيت شخص بنده بوده‌ام" ابراز داشت: ضمن احترام به دوستان بنده در آن زمان خواستار انشعاب اين دو تشكل روحاني شده‌ام لذا بنده همواره اهل رقابت انتخابات و فعاليت سياسي در چارچوب بوده‌ام.

وي كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بود، ادامه داد: بنده قصد داشتم اگر رييس جمهور شوم فضايي را براي احزاب به وجود آورم كه همواره پايدار بماند. بنده معتقدم حضور حزب‌هاي فعال و رقيب در عرصه سياسي كشور ضروري است و حزب‌هاي نيرومند همواره بايد در عرصه باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبيركل حزب اعتماد ملي با اشاره به نامه‌اي كه چندي پيش به آيت الله مشكيني رييس مجلس خبرگان نوشته بود، اظهار داشت: در آن نامه بنده راجع به حضور خانم‌ها در مجلس خبرگان و البته حضور همه نخبگان و انديشمندان چه روحاني و چه غير روحاني در اين مجلس صحبت كرده بودم.

كروبي در پاسخ به سوالي مبني بر عدم اتحاد وي، معين و هاشمي رفسنجاني علي‌رغم برخي نگراني‌هاي مشتركشان كه در زمان انتخابات مطرح مي‌شد، گفت: بنده بارها جلساتي با همه آقايان گذاشته و تلاش كردم كه كار اصلاحات به اين جا كشيده نشود. بنده همه راه‌ها را رفتم و امروز هم همواره به آن قضايا اميدوارم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مهدي کروبي: كانديداي خبرگان نمي‌شوم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016