جمعه 22 اردیبهشت 1385

حسنی مبارک: حمله به ايران فاجعه‌اي براي خاورميانه و تمام جهان است، ايسنا

- بروز جنگ عليه ايران ابراز همدردي منطقه‌يي بزرگي را شكل مي‌دهد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي


حسني مبارك با هشدار در خصوص توسل به هر گونه اقدام مواجهه‌جويانه عليه برنامه‌ي هسته‌يي ايران و بيان اين كه استفاده از اين شيوه عواقب وخيمي به دنبال خواهد داشت، گفت: حمله به ايران فاجعه‌اي براي خاورميانه و تمام جهان است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري كويت، حسني مبارك، رييس جمهور مصر در سخناني در جمع تعدادي از روساي تحريريه‌ي روزنامه‌هاي مصري كه وي را در سفرهاي خارجي فعلي‌اش همراه مي‌كنند، بيان داشت: ما خطرات اين بحران را بر تمام منطقه احساس مي‌كنيم. خاورميانه بسيار حساس است.

وي افزود: در صورت بروز جنگ عليه ايران ابراز همدردي منطقه‌يي بزرگي با اين كشور شكل خواهد گرفت. به همين دليل تمامي طرف‌هاي اروپايي و آمريكايي بايد بدانند كه جنگ‌هاي سنتي بسيار آسان‌تر و مهربان‌تر از جنگ‌هاي تروريستي گسترده هستند.

مبارك ادامه داد كه موضوع هسته‌يي ايران و چگونگي حل آن، پرونده فلسطين و حقوق ملت فلسطين جزو اولويت‌هاي مذاكراتش با مسوولان كشورهاي اروپايي از جمله ايتاليا و آلمان است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ادامه به خطرناك بودن مساله ناديده گرفتن فلسطيني‌ها و رها كردن آنها در آينده اشاره كرد و گفت: اين امر مولد تندروي‌ها در منطقه است، بنابراين ارايه كمك‌هاي مالي به فلسطيني‌ها حايز اهميت است.

رييس جمهور مصر با اشاره به تصميم خود مبني بر اعزام قريب‌الوقوع نماينده‌اي ويژه به واشنگتن و هم چنين به سوي ايهود المرت، نخست وزير رژيم صهيونيستي بيان داشت:‌ مصر توانايي تاثيرگذاري به اوضاع فلسطين را در صورت همكاري بين‌المللي با آن در خصوص مسايل پيشنهادي دارد.

وي هم چنين با تاكيد بر اهميت نزديك كردن ديدگاه‌هاي طرفين سوري و لبناني به ملاقات‌هايش با مسوولان اين دو كشور اشاره كرد و افزود: اين ديدارها در راستاي حل مشكلات موجود بوده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسنی مبارک: حمله به ايران فاجعه‌اي براي خاورميانه و تمام جهان است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016