جمعه 22 اردیبهشت 1385

آيت‌الله جنتي: نامه احمدي‌نژاد الهام است، نامه رييس‌جمهور در كتاب‌هاي درسي قرار داده شود، ايسنا

* احمدي‌نژاد آبروي مملكت و اسلام است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

آيت‌الله جنتي در خطبه‌ي دوم نماز جمعه تهران با اشاره به نامه‌ي رييس‌جمهور به جورج بوش اين نامه را فوق‌العاده دانست و گفت: به نظر من اين الهام است. خداوند به مردم و اين مملكت عنايت دارد و ما بايد قدر اين عنايت را بدانيم. خداوند به شهدا، حزب‌اللهي‌ها، بچه بسيجي‌ها، روحانيت و متدينان اين جامعه عنايت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دبير شوراي نگهبان با بيان اينكه اين حركت در تاريخ سابقه نداشته به نامه‌ي حضرت امام به گورباچف اشاره كرد و گفت: اين نامه ادامه‌ي راه امام در اين راستاست.

جنتي گفت: رييس‌جمهور به همتاي خود نامه نوشته و اين نامه واقعا نامه‌ي عجيب و غريبي است. به نظر من بايد اين نامه را بچه‌ها همه بخوانند، در مدارس و دانشگاهها خوانده شود، صدا و سيما مكرر بخواند و در آينده نيز در كتاب‌هاي درسي قرار داده شود. اين نامه چيز ساده‌اي نيست، داراي پيام است و در دنيا كسي جرأت ندارد اين‌گونه مسائل و دغدغه‌ها را بيان كند.

جنتي در ادامه به پيام‌هاي اين نامه اشاره كرد و گفت: در اين نامه آمده كه مشكل كنوني آمريكا اقتصاد و سياست نيست، بلكه دوري از توحيد و تعاليم انبياست. جامعه‌ي غربي در حال فروپاشي است و به بن‌بست رسيده و خواهد رسيد.

وي با بيان اين‌كه آمريكايي‌ها دروغ مي‌گويند كه پيرو تعاليم مسيح هستند، گفت: اين تناقض‌گويي در عمل و رفتار آنها مشخص است. شما مي‌گوييد كه طرفدار مسيح هستيد، از حقوق بشر و دموكراسي دم مي‌زنيد، ولي در عمل چيز ديگري را نشان مي‌دهيد.

جنتي با بيان اينكه «ما نه زور مي‌گوييم و نه اهل پذيرش زور هستيم و حرف نابحساب نمي‌زنيم»، گفت: ما اهل منطق و استدلاليم. آنها نمي‌توانند در برابر حرفهاي رييس‌جمهور حرفي بزنند. اين نامه بيانگر اين است كه ما داراي عزت و اقتدار هستيم و از موقع اقتدار حرف مي‌زنيم و كوچك و ذليل نيستيم. ما نسبت به مسائل دنيا تحليل روشن و شفافي داريم و تحليلي كه شما غربي‌ها ارائه مي‌دهيد تحليل غلطي است. شما كه ادعاي پيروي از مسيح و دموكراسي داريد اين شعارها با عمل شما سازگاري ندارد. شما دروغگو هستيد و اين دروغگويي براي مردم جهان نمايان شده است.

وي گفت: آمريكا محور شرارت است و تمام مشكلات ما ناشي از شرارت آمريكاست، همه‌ي دنيا به اين مسأله اذعان دارند و به صراحت آن را محكوم مي‌كنند. مشكل اصلي آمريكا در حال حاضر بي‌تدبيري رييس‌جمهور كنوني آن است و وقتي رييس‌جمهور تدبير نداشته باشد به جاي اينكه درد را دوا كند، آن را مضاعف مي‌كند.

به گزارش ايسنا جنتي با بيان اينكه عليرغم ادعاهاي غربي‌ها قدرت آمريكا روز به روز در حال افول است، اظهار داشت: ما اگر با شما دشمن هستيم اين دشمني متقابل است و شما آغازگر اين دشمني بوديد. شما دشمني را آغاز كرديد و ما نيز با شما دشمن شديم و در دوران بوش اين دشمني به اوج خود رسيده است.

خطيب امروز نماز جمعه‌ي تهران با بيان اين‌كه ملت ايران براي دفاع از حقوق خود آماده است، گفت: نكته‌ي درخشاني كه در اين نامه وجود داشت، اين بود كه در اين نامه به قرآن و آيات قرآن توجه شده بود. شما در كدام محاوره و مبادله‌ي سياسي در مجامع كوچك و بزرگ بين‌المللي مشاهده مي‌كنيد كه مسوولي از قرآن دم بزند. اين نامه از قرآن دم مي‌زند و آيات قرآن را ذكر مي‌كند. شما مي‌توانيد يك نمونه‌ي اين‌طوري پيدا كنيد.

وي گفت: اين مرد (احمدي‌نژاد) واقعا مردي شجاع،‌ متدين و مقتدر است كه به حرف خود ايمان دارد. اين مرد آبروي مملكت و اسلام است. نامه‌ي احمدي‌نژاد در دنيا جاي خود را پيدا كرده و اگر آنها جواب دهند يا ندهند به ضررشان خواهد بود. اگر جواب بدهند چه چيزي مي‌خواهند بگويند و اگر جواب ندهند اين نشان‌دهنده‌ي ضعف و انفعال آنها خواهد بود.

وي گفت: آنها ادعا مي‌كنند كه در نامه از مسائل جاري صحبتي نشده است، در صورتي كه ما مي‌گوييم مسائل جاري آن چيزي است كه در نامه آمده و آن‌چه شما خيال مي‌كنيد و بر اساس آن مي‌خواهيد مردم دنيا را گول بزنيد، مسائل جاري نيست. شما به مسائل فرعي چسبيده‌ايد.

جنتي در بخش ديگري از سخنان خود به بخش ديگر از محتواي نامه‌ي احمدي‌نژاد به رييس جمهور آمريكا اشاره كرد و گفت: در اين نامه آمده است كه جهان به سمت خداپرستي حركت مي‌كند و سوال شده چرا شما به كاروان توحيد و خداپرستي نمي‌پيونديد؟

دبير شوراي نگهبان ادامه داد: همانطور كه گفتم اين نامه الهام است و خداوند لطف دارد و مي‌خواهد قدرت اين مملكت را زياد كند و به اين نحو الهام مي‌كند. در داخل و خارج كجا چنين نامه‌اي نوشته شده است كه اينگونه همه را مبهوت كرده باشد. به نظر من بايد از اين مرد تقدير كرد.

جنتي با بيان اينكه آينده‌ي خوبي براي ايران در تمام ابعاد مي‌بيند، گفت: ما پيشرفتهاي خوبي در صنعت، فرهنگ و مسائل اقتصادي داشته‌ايم و واقعا اين وزرا كارهاي عجيب و خوبي انجام داده‌اند. يكي از وزرا وقتي داشت فعاليتهاي خود را براي من تعريف مي‌كرد، من بهت‌زده شدم.

خطيب امروز نماز جمعه‌ي تهران در بخش ديگري از سخنانش به برگزاري نمايشگاه كتاب اشاره و ابراز اميدواري كرد كه فرهنگ كتابخواني و مطالعه در بين جوانان ما گسترش پيدا كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اينكه نمايشگاه بايد سال به سال غني‌تر شود، گفت: نمايشگاه هميشه مشكلاتي داشته ولي به نظر من مشكلات امسال نمايشگاه علي‌القاعده بايد كمتر از سالهاي گذشته باشد. در جلسه‌اي به وزير ارشاد گفتم كه شما مسوول هستيد اجازه ندهيد كتابهاي فاسد و بدآموز در نمايشگاه امسال كتاب پيدا شود و بايد دقتهاي زيادي در اين زمينه داشت. البته نمي‌شود به صورت صد در صد اين تضمين را داد.

خطيب نماز جمعه‌ي تهران هم‌چنين در بخش ديگري از سخنانش به حكم مربوط به ميرزاي شيرازي در تحريم تنباكو اشاره كرد و گفت: در آنجا قدرت روحانيت نمايان شد.

جنتي در خطبه‌ي اول به بيان احكام شرعي پرداخت.

بر اساس اين گزارش در نماز جمعه‌ي امروز تهران همچنين دكتر خاتمي رييس سازمان هلال احمر به ارائه‌ي گزارشي از فعاليتهاي اين سازمان پرداخت.

Copyright: gooya.com 2016