چهارشنبه 27 اردیبهشت 1385

احمدي نژاد خطاب به اروپاييان: فكر مي‌كنيد با بچه روبروييد كه با دادن چند گردو طلايش رابگيريد، ايسنا

- ما را به خير شما اميد نيست شر نرسانيد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس جمهور صبح روز چهارشنبه در جمع مردم شهرستان اراك حاضر شد و با آن‌ها در مورد مسائل اين استان، مسائل جهاني و تاكيد بر حق ايران در داشتن انرژي صلح‌آميز هسته‌يي صحبت كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد در بخشي از سخنانش با اشاره به نامگذاري سال 85 با عنوان سال پيامبر اعظم (ص) اظهار داشت: كساني كه از اوامر الهي سرپيچي كنند سرنوشتي جز سرنوشت فرعونيان و نمروديان نخواهند داشت. قدرت‌هاي زورگو در عالم چيزي نيستند و همه‌شان رفتني‌اند. قدرت‌هاي زورگو چون در برابر حقيقت ايستاده‌اند به زمين خواهند خورد و داوم نمي‌آورند. اين يك سنت الهي و لاتغير است.

وي خاطرنشان كرد: ملت عزيز ايران چون ملتي موحد و خداپرست است، توانست در برابر قدرت‌هاي زورگو بايستد و تجاوز ديكتاتور عراق كه مورد حمايت مستكبران بود و هزاران فتنه ديگر را خنثي كرد. ملت ايران چون ملتي موحد است سنت‌هاي الهي و دست الهي به كمكش مي‌آيند و تا زماني كه ملت ايران در اين مسير حركت مي‌كند، دست خدا همراهش خواهد بود و پيشرفت مي‌كند و دشمنان ما شكست خواهند خورد.

وي با بيان اين كه ايستادگي در برابر ملت ايران چيزي جز شكست، خواري و فلاكت براي دشمنان نخواهد داشت، افزود: آن‌ها نشان دادند كه مخالف پيشرفت و ترقي ايران هستند و دوست ندارند كه ملت ايران به قله‌هاي بلند علم و دانش دسترسي پيدا كند. آن‌ها سعي دارند با تبليغات، فشار و صادر كردن بيانيه مانع پيشرفت ايران شوند.

رييس جمهور با بيان اين‌كه قدرت‌هاي جهاني بايد قدرت ملت ايران را شناخته باشند، گفت: مي‌خواهم در اين جا به زبان شما به كشورهاي اروپايي كه مقابل پيشرفت ملت ايران هستند نكاتي عرض كنم. به آن‌ها مي‌گويم كه در تصميم‌گيري‌هاي خود به منافع و مسائل مردم خودتان به خصوص مردم جنوب اروپا توجه كنيد و با تصميمات ناپخته به مردم خود آسيب نرسانيد. من به شما توصيه مي‌كنم كه منافع مردم خود را فداي منافع ديگران نكنيد و بهترين راه براي شما بازگشت به قانون است. شما مي‌گوييد كه مي‌خواهيد به ايران مشوق بدهيد، آيا فكر مي‌كنيد با يك بچه‌ي چند ساله روبرو هستيد كه مي‌خواهيد با دادن چند گردو او را راضي كنيد و طلا را از او بگيرد.

وي خطاب به كشورهاي اروپايي ادامه داد: شما را نصحيت مي‌كنم كه به راه قانون برگرديد و با زبان استعماري با ملت‌ها صحبت نكنيد. من به شما مي‌گويم كه چشم‌هاي خود را باز كنيد و ببينيد كه با اقيانوس بيكران ملت‌ها روبرو هستيد. من به شما عرض مي‌كنم كه ما هيچ چيزي بيشتر از حقوق قانوني خود نمي‌خواهيم. ما مي‌خواهيم كه شما طبق قانون و NPT رفتار كنيد و فقط حق‌مان را مي‌خواهيم. من به شما مي‌گويم كه ما يك ذره پايين‌تر و بالاتر از حقوق خود را نمي‌پذيريم.

وي با تاكيد بر اين‌كه همه بايد قانون را رعايت كنند و قانون بايد براي همه باشد، گفت: اگر انرژي هسته‌يي چيز خوبي است چرا همه نبايد داشته باشند. آن ها به ما مي‌گويند مي‌خواهيم به شما مشوق بدهيم. ما مي‌گوييم مشوق پيشكش خودتان ما را به خير شما اميدي نيست شر نرسانيد.

احمدي‌نژاد افزود: اين كشورها فكر مي‌كنند كشور ايران براي پيشرفت علمي و صنعتي به آن‌ها نيازمند است، در صورتي كه ما به شما نيازي نداريم. ما كي دست خود را به سوي شما دراز كرديم كه حال فكر مي‌كنيد با دادن مشوق مي‌توانيد جلوي پيشرفت ما را بگيريد. ما به قانون پايبنديم و توصيه مي‌كنيم شما نيز به قانون پايبند باشيد. اگر همه به قانون پايبند باشند مشكلي به وجود نخواهد آمد. ما مشكل نداريم كه شما بخواهيد آن را حل كنيد. شما خودتان مشكل داريد. من به شما مي‌گويم كاري نكنيد كه دولت و ملت‌هاي ديگر از حضور در معاهده‌ي NPT منصرف شوند. كاري نكنيد كه ملت‌ها براي كسب انرژي صلح‌آميز هسته‌يي قيد عضويت در آژانس را بزنند. كاري نكنيد كه آژانس از اعتبار بيافتد و ملت‌ها كوچك‌ترين توجهي به اين سازمان بين‌المللي نداشته باشند.

رييس جمهور گفت: من بارها از زبان ملت كشورم گفته‌ام كه هيچ عاملي نخواهد توانست كه ملت ايران را از حقوق قانوني خود بازدارد و اينجا در جمع مردم سرافراز اراك نيز مي‌گويم ما هيچ تعليق و توقفي را نخواهيم پذيرفت. ما يك بار در حدود سه سال پيش به شما اعتماد كرديم و تعليق را پذيرفتيم. ولي شما تجربه‌ي تلخي را بر تاريخ ملت ايران ثبت كرديد. ما از يك سوراخ دو بار گزيده نخواهيم شد. آن‌ها مي‌خواهند يك چماق بالا سر ما قرار دهند و بگويند با رضايت خاطر اين موافقت‌نامه‌ها را امضاء كنيد. در صورتي كه آن‌ها بايد بدانند عصر چماق‌كشي و چماق‌داري به اتمام رسيده است و قبل از اين‌كه شما به ملت ايران آسيب وارد كنيد به ملت خودتان وارد خواهد شد. من به كشورهاي اروپايي توصيه مي‌كنم كه اجازه ندهيد برخي از قدرت‌ها شما را به راهي بكشانند كه خود مي‌خواهند. برخي از سياستمداران اروپايي مسايل را خوب تشخيص نمي‌دهند و نمي‌توانند منافع اروپا را حفظ كنند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: هر تصميمي كه در آن حق ملت ايران به رسميت شناخته نشده باشد از نگاه ملت ايران رسميت ندارد. اين كشورها بايد از تاريخ درس بگيرند. ناديده گرفتن حق ملت‌ها سرنوشت خوبي ندارد. شما امروز در برابر قانون ايستادگي مي‌كنيد و اين ايستادگي باعث مي‌شود كه سنت‌هاي بدي در جهان رواج پيدا كند كه اين سنت‌هاي بد دودش در ابتدا به چشم خودتان مي‌رود. آن‌ها به ما مي‌گويند كه بايد چرخه‌ي سوخت خود را متوقف كنيم تا ما از عدم انحراف شما مطمئن شويم؛ ما به آن‌ها مي‌گوييم بسيار خوب؛ تمام كشورهايي كه چرخه‌ي سوخت دارند بايد چرخه‌ي سوخت خود را متوقف كنند تا گروه‌هاي بي‌طرف بررسي كنند كه آيا ما از مسير صلح‌آميز منحرف شده‌ايم يا شما.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس جمهور در بخش ديگري از سخنانش به نامه‌ي خود به جورج بوش اشاره كرد و گفت: فرزند شما نامه‌اي را به رييس‌جمهور آمريكا ارسال كرد و در آن حرف دل شما و حرف مردم پنج قاره را بيان كرد. هدف اين نامه دعوت به مسير انبياء بود چراكه در حال حاضر مشكلات ما ناشي از دور شدن از فرهنگ توحيد و احكام الهي است. من به آن‌ها يك راه روشن و يك فرصت تاريخي براي بازگشت به فرهنگ انبياء را نشان دادم و اين فقط حرف احمدي‌نژاد نبود بلكه حرف تمام مردم ايران و موحدين عالم است.

احمدي‌نژاد گفت: البته آن‌ها در مقابل اين دعوت آزاد هستند و انتخاب به عهده‌ي خودشان است، مي‌توانند اين دعوت را بپذيرند و به مسير انبياء بپيوندند و مي‌توانند نپذيرند، ولي تاريخ پر از سرنوشت كساني است كه دعوت حق را نپذيرفته‌اند و آن‌ها در نهايت به خاك ذلت افتاده‌اند.

Copyright: gooya.com 2016