پنجشنبه 28 اردیبهشت 1385

احمدی نژاد دومین نامه خود را برای پاپ ارسال می كند، آفتاب

آفتاب: در حالی که هنوز امواج نامه اول رییس جمهور به همتای آمریکایی خودفروکش نکرده است،خبر ها حکایت از ارسال نامه دوم رييس جمهور به پاپ رهبر کاتولیک های جهان دارد. قرار است اين نامه اوايل هفته آينده منتشر شود. در عين حال محمود احمدي نژاد نامه هاي ديگري هم براي رهبران سياسي جهان نگاشته كه قرار است آنها را نيز منتشر كند. هفته گذشته اولين نامه او كه با ادبيات مذهبي نگاشته شده بود خطاب به جورج بوش منتشر شد. احمدي نژاد تاكيد كرد كه اين نامه فراتر از مسايل امروزي است . بسياري از اين نامه انتقاد و بسياري استقبال كردند. اما واكنش آمريكا به اين نامه بسيار سرد بود و مقامات ايالات متحده اين نامه را مهم تلقي نكردند. با اين حال خبرها حاكي از انتشار نامه دوم احمدي نژاد است كه قرار است خطاب به پاپ منتشر شود. در خصوص اين نوع نامه ها «حمیدرضا آصفی» معاون پارلمانی وزارت امور خارجه گفت:‌ نامه نگاری های رئیس جمهوری به سران برخی کشورهای دیگر ادامه می یابد و اگر کشور هامنطقی و با سیاست حل و فصل به این نامه ها نگاه کنند مشکلات حل می شود.




به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد ادامه نامه نگاری احمدی نژاد به سران کشورها و تأثیر آن بر روابط ایران با کشورهای دیگر تصریح کرد: «اولین نامه ارسال شده و نامه های دیگری نیز ارسال خواهد شد.

آصفی با بیان اینکه به این قبیل نامه نگاری ها باید از دو منظر نگاه شود افزود:‌ «یکی تشریح دیدگاه ها و مدافع جمهوری اسلامی ایران است و دوم تأثیر آن در افکار عمومی دنیا».
وی اظهار داشت:‌ «گاهی اوقات رسانه های غربی مجال انتشار دیدگاه ها و مواضع ایران را نمی دهند اما نامه به بوش در حد گسترده در نشریات آمریکا و اروپا منعکس شد.»

معاون پارلمانی وزارت خارجه ادامه داد: اگر کشورهای دیگر منطقی و با سیاست حل و فصل مشکلات دنیا به این نامه ها نگاه کند برای بسیاری از مشکلات می توان راه برون رفت پیدا کرد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا در مورد متن نامه به سران مملکت هماهنگ می شود و اینکه متن نامه های دیگر نیز مانند متن نامه به بوش است تصریح کرد: رئیس جمهوری ابتکاری دارد و برای اینکه قدمی بردارد مشاورانی دارد که طبیعی است از آنها استفاده می کند.

آصفی در خصوص متن نامه های بعدی گفت: باید منتظر انتشار آنها باشم. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پیشنهادات اروپائیان در مورد مسأله هسته ای رسما به ایران ارائه شده است اظهار داشت:‌ هنوز به صورت رسمی پیشنهادی دریافت نکرده ایم. رسانه ها مسایلی مطرح کردند شورای وزیران اتحادیه اروپایی نیز با بیانیه ای داده است که پاسخ آن را دادیم ولی هنوز رسما پیشنهادی دریافت نکردیم.
معاون پارلمانی وزارت خارجه در پاسخ به اینکه گفته شده «مشوق هایی به ایران داده می شود آیا مشخص شده مطالباتشان و مشوق ها چیست» تصریح کرد:‌ چیزی مشخص نشده است و تا چیزی دریافت نکنیم نمی توانیم به صورت دقیق در مورد آن اظهار نظر کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه مشوق ها جای حقوق را نمی گیرند افزود:‌ ما حقی داریم که باید به رسمیت شناخته شود و به آن احترام گذاشته شود.
آصفی ادامه داد: مثلا می گویند مشوق اقتصادی ما حاضریم به اروپائیان مشوق اقتصادی دهیم چون بازار و امکانات خوبی داریم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی اظهار داشت: الان نمی توان در مورد آن قضاوت کرد باید صبر کرد و دید به صورت رسمی چه پیشنهادی می دهند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید قرار بود بخشی از حادثه تروریستی جاده بم کرمان جیرفت را وزارت خارجه پیگیری کند آیا وزارت خارجه با پاکستان و جلوگیری از ورود آنها صحبت کرده است گفت: حدس های مختلفی زده می شود مرزهای شرقی ما طولانی است و شرایط خاص خود را دارد ما چند بار با پاکستان صحبت کرده ایم و سفیر را خواسته ایم.

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در حال صحبت و گفت‌وگو با پاکستانی ها هستیم تا بتوان فکری برای جلوگیری از این جنایات کرد افزود: اگر در مرزها ناامنی باشد تمام کشورها را تهدید می کند و فقط ایران نیست لذا لازم است کشورهایی که در همسایگی ما هستند با هم مشورت و رایزنی و همکاری کنند تا مشکلات حل شود.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص حضور هیأت آمریکایی در ایران گفت:‌ شرکت توریستی، میزبان این هیأت بوده است این هیأت یک انجمن غیردولتی مذهبی و غیروابسته به نهادهای حکومتی آمریکا بود که با سیاست های بوش مخالفت داشته است.
وی اظهار داشت: این گروه با ابتکار خود و با ویزای توریستی به کشور آمده اند و با برخی صحبت کرده اند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدی نژاد دومین نامه خود را برای پاپ ارسال می كند، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016