پنجشنبه 28 اردیبهشت 1385

مخالفت آمریکا با میهمان ویژه در اجلاس شانگهای، آفتاب

آفتاب: محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران و ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به زودی در کشور چین با یکدیگر دیدار خواهند کرد. به گزارش روزنامه روسی "نیز اویسیمایا گازیه تا" دومین ملاقات رهبران دو کشور در حالی صورت می گیرد که آمریکا تلاش جدیدی را برای منزوی کردن ایران آغاز کرده و حتی به پيشنهاد هسته‌يي جديد اروپا درباره ايران واكنش سردي نشان داده است.

ملاقات رهبران دو کشورکه قرار است در تاریخ اواخر خرداد ماه در شانگهای چین برگزار شود در حالی صورت می گیرد که آمریکا خواستار ارائه توضیحات روسیه در خصوص حضور احمدی نژاد در نشست شانگهای شده است.

شان مك كورمك، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا گفته كه دولت بوش قصد دارد از روسيه درخصوص شركت رئيس جمهور ايران در نشست آتي سران كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي شانگهاي توضيحاتي بخواهد. به گزارش این روزنامه احمدی نژاد میهمان ویژه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاریهای شانگهای، چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان است.

مخالفت آمریکا با حضور ایران در این سازمان که عضو ناظر آن بوده و همچنین خواستار عضویت کامل در آن است در حالی صورت می گیرد که روسیه و چین هنوز از قبول پیشنهاد عضویت کامل ایران در این سازمان مردد هستند ولی ولادیمیر ژیرنوفسکی، نایب رئیس مجلس دوما و رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه پیشنهاد کرده که سازمان همکاری های شانگهای به ایران عضویت کامل دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مخالف آمریکا با حضور محمود احمدی نژاد در اجلاس سازمان همکاریهای شانگهای بعد از آن صورت گرفته که سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی جنجالی گفته بود دعوت نامه احمدي نژاد از هم اكنون براي او ارسال شده است.
سازمان همکاریهای شانگهای چندین عضو ناظر دارد ولی رئيس جمهور ايران تنها رهبر از ميان اعضاي ناظر خواهد بود كه در نشست سران شركت مي‌كند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مخالفت آمریکا با میهمان ویژه در اجلاس شانگهای، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016