چهارشنبه 3 خرداد 1385

مدير مسوول روزنامه‌ ايران: متاسفيم كه يك اشتباه غيرعمدي‌ سبب شد احساسات پاك هموطنان‌مان جريحه‌دار شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: رسانه


مدير مسوول روزنامه‌ي ايران گفت: افرادي با بازي گرفتن احساسات پاك هموطنان ما درصدد متشنج كردن فضا هستند.

غلامحسين اسلامي‌ فرد در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس رسانه‌ي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي رويدادهاي اخير در پي اعتراض به چاپ يك كاريكاتور در روزنامه‌ي ايران جمعه، اظهار داشت: اتفاقي كه افتاد، به هيچ وجه نمي‌تواند براي ما امر قابل قبولي باشد؛ به اين معنا كه بپذيريم در موسسه‌ي ايران و نشريات آن، به طور عمدي خواسته باشيم تا به عزيزان هموطن اهانت كنيم؛ آن چه روشن است، اينكه ما در نشريه‌ي ايران و ساير همكاران‌مان در رسانه‌هاي ديگر در خدمت مردم هستيم؛ عزيزاني كه متعلق به سرزمين مقدس ايراني هستند كه مفتخر به خون شهيدان است.

او افزود: نشريه‌ي ايران با توجه به نامي ‌كه دارد و نام ايران بر روي آن است، افتخارش در طول سال‌هاي گذشته، اين بوده كه بتواند نشريه‌اي در خدمت مردم اين مرز و بوم و نماد همبستگي ملي باشد.

اسلامي ‌فرد يادآور شد: اتفاقي كه افتاد، به يك نشريه‌ از ضمايم ايران (ايران جمعه) مربوط بود كه با تيراژ بسيار پايين‌تري از روزنامه‌ي سراسري ايران منتشر مي‌شود؛ آن كاريكاتور، در صفحه‌ي طنز كودكان نشريه‌ي ايران جمعه كه با تيراژ حدود يك‌دهم روزنامه‌ي اصلي است، مطرح شده بود و ما به محض اين كه متوجه ماجرا شديم، در روزنامه‌هاي سراسري معذرت‌خواهي كرديم؛ اين كار در همه نوبت انجام شد و يك نوبت نيز در اولين شماره، پس از شماره‌ي مورد نظر، در ايران جمعه، مطلبي چاپ شد و به طور كامل از هموطنان عذر خواهي شد.

وي با اشاره به اين كه بيش از 30 نفر از كاركنان تحريريه‌ي ايران، آذري‌زبان هستند، گفت: افتخار مي‌كنم نماينده‌ي ايران در خطه‌ي آذربايجان هستم و متاسفم كه چنين برداشتي از ‌آن مطلب شد.

اسلامي ‌فرد عنوان كرد: تحريريه‌ي ايران در اين 10 تا 12 روز، بسيار نگران و ناراحت بود؛ چراكه اين اشتباه غيرعمدي‌ سبب شد تا احساسات پاك هموطنان‌مان جريحه‌دار شود.

وي افزود: در اين ميان، افرادي در كنار احساسات پاك هموطنان، با تحريك بيگانه، حتي برخي تصاوير و مطالبي را با لوگوي ايران جعل كرده‌اند و در جاهايي گفته شده است كه مسوولان روزنامه‌ي ايران عذرخواهي نخواهند كرد و اجازه نداده‌اند مراتب عذرخواهي مسوولان اين نشريه در اين شهرستان‌ها منتشر شود و حتي با پخش مطالب ساختگي و جعلي، سعي در متشنج كردن فضا دارند.

مدير مسوول روزنامه‌ي ايران، درباره‌ي وضعيت كاريكاتوريست و سردبير نشريه‌ي ايران جمعه‌ نيز گفت: اين دو همكار ما براي ادامه‌ي تحقيقات و بررسي‌ها در بازداشت به‌سر مي‌برند و اميدواريم مسوولان قضايي به اين نكته توجه كنند كه‌ اين اشتباه، سهوي بوده است.

او افزود: با تمام نگراني‌ها در مورد آن‌كه اين وضعيت تا كي ادامه پيدا خواهد كرد، به قانون احترام مي‌گذاريم و اميدواريم روند به گونه‌اي باشد كه مجددا در جمع خانواده‌ي مطبوعات قرار گيريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او درباره‌ي وضعيت روزنامه‌ي ايران، تصريح كرد: از روز گذشته، مذاكراتي را با هيات نظارت و مسوولان مربوط با قوه‌ي قضاييه شروع كرده‌ايم و توضيح داده شده كه اين مطلب متعلق به روزنامه‌ي ايران نيست، بلكه به نشريه‌اي كه به‌طور مستقل منتشر مي‌شد و حتي جزو ضميمه‌هاي روزنامه‌ي ايران نيز به‌شمار نمي‌آمد، مربوط بود.

وي در پايان گفت: اميدواريم هرچه زودتر تكليف اين روزنامه از طريق مجاري قانوني به سرانجام مناسبي برسد.

Copyright: gooya.com 2016