چهارشنبه 3 خرداد 1385

تونی بلر با پرونده ایران به کاخ سفید می رود، آفتاب

آفتاب – محمد صادق امینی: تونی بلر، نخست وزیر انگلیس روز پنج شنبه به منظور دیدار با جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا و گفت و گو در خصوص فعالیت های هسته ای ایران و دولت جدید عراق به واشنگتن می رود. به گزارش شبکه تلویزیونی بی.بی.سی و به نقل از سخنگوی تونی بلر، در جریان این بازدید یک روزه نخست وزیر انگلیس درباره سیاست خارجی این کشور نیز سخنرانی می کند.

تونی اسنو، سخنگوی کاخ سفید خبر بازدید بلر از آمریکا را تایید کرده و گفته بلر قصد دارد در خصوص فعالیت های هسته ای ایران، حمایت از دولت جدید عراق، صلح در خاورمیانه و پایان دادن به خشونت های دارفور و گسترش روابط تجاری آزاد با همتای آمریکایی خود گفت و گو کند.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه اظهارات خود گفته، انگلیس یک متحد کلیدی و شریک ثابت قدم آمریکا در مقابله با چالش های مهم جهانی است. بلر روز جمعه واشنگتن را ترک خواهد کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سفر آتی بلر به آمریکا در حالی صورت می گیرد که او در اظهارات اخیر خود با تکذیب اخباری در خصوص مشارکت آمریکا و انگلیس در تعرض نظامی به ایران تاکید کرده بود که باید به خاطر از سرگیری غنی سازی اورانیوم پیامی قوی به ایران فرستاده شود.

او در اظهارات خود گفته بود ايران عراق نيست و هيچ کسی از تعرض به ايران صحبت نکرده است،گرچه هستند کسانی که می خواهند پيامی قوی به ايران فرستاده شود زيرا برخی از اظهارنظرهای رئيس جمهوری ايران کاملا غيرقابل توجيه است.

او در ادامه اظهارات خود گفته بود به ايران به خاطر برنامه هسته ای اش وهمچنین آنچه که وی "حمايت از تروريسم" نامیده بود بايد پيام مناسب ارسال کرد و ارسال علامتهای ضعف را خطا دانسته بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تونی بلر با پرونده ایران به کاخ سفید می رود، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016