جمعه 5 خرداد 1385

فرمانده سپاه: اقدام عناصر تحريك‌‏كننده اختلافات طايفه‌‏اي خيانت ملي تلقي مي‌‏شود، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به نيروهاي فرامنطقه‌‏اي و سازمان‌‏هاي اطلاعاتي آمريكا, انگليس و اسرائيل هشدار داد كه از دخالت در امور داخلي ايران خودداري كنند زيرا هم دستگاه‌‏هاي اطلاعاتي- امنيتي و هم نيروهاي مسلح ايران اشراف كاملي بر تمام تحركات آنها دارند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، سردار سيديحيي رحيم صفوي در سخنراني پيش از خطبه‌‏هاي نماز جمعه تهران، گفت: ما به دشمنان فرامنطقه‌‏اي خود پيغام مي‌‏دهيم ما آمادگي دفاع همه‌‏جانبه و ايجاد امنيت پايدار را به ويژه با حضور 10 ميليون بسيجي داريم و اين امر تضمين‌‏كننده عزت و استقلال ايران است.
وي افزود: رهبران سياسي اين كشورهاي فرامنطقه‌‏اي و نظاميان آنها مي‌‏دانند تمام نيروهاي آنها در منطقه به شدت آسيب‌‏پذيرند، ما به آنها مي‌‏گوييم اگر فتنه جديدي شروع كنيد، با تمام فتنه‌‏هاي شما با اقتدار و صلابت برخورد مي‌‏كنيم، به برخي از عناصر تحريك‌‏كننده اختلافات طايفه‌‏اي هم مي‌‏گويم كه شما عقبه اجتماعي نداريد و هر اختلافي به وجود آوريد، به عنوان يك خيانت ملي تلقي مي‌‏شود و سپاه و بسيج با خائنان ملي به شدت برخورد مي‌‏كند.
سردار صفوي با تاكيد بر صبر و تحمل سپاه و بسيج، گفت: به برخي گروه‌‏هاي تفرقه‌‏انگيز هشدار مي‌‏دهيم مراقب اظهارات خود و رسانه‌‏هاي خود باشند زيرا سپاه و بسيج مراقب استقلال و امنيت پايدار ايران هستند.
وي تصريح كرد: من به آمريكا, انگليس و اسرائيل مي‌‏گوييم شما در اين 27 سال خواستيد بين طوايف و فرق مختلف ايران تفرقه به وجود آوريد. وقتي موفق نشديد جنگ را به ما تحميل كرديد اما ما باز هم توانستيم كشور را اداره كنيم و اكنون باز هم شما مي‌‏خواهيد به سال‌‏هاي 58 و 59 بازگرديد اما ما به دشمنان فرامنطقه‌‏اي خود پيغام مي‌‏دهيم ما آمادگي دفاع همه‌‏جانبه و ايجاد امنيت پايدار را به ويژه با حضور 10 ميليون بسيجي داريم و اين تضمين‌‏كننده عزت و استقلال ايران است.
فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به سال‌‏روز فتح خرمشهر، گفت: كسب پيروزي‌‏هاي بزرگ رزمندگان اسلام در سه عمليات پيش از فتح خرمشهر -يعني شكست حصر آبادان, آزادسازي لبنان و آزادسازي تمامي سرزمين‌‏هاي غرب رود كرخه- باعث آزادسازي عمده قواي ارتش و سپاه براي عمليات بيت‌‏المقدس و فتح خرمشهر و فتح خرمشهر نيز باعث تغيير توازن سياسي- نظامي به سوي ايران و شكست استراتژي جنگ‌‏طلبانه صدام شد.
وي با بيان اينكه تمام اين طرح‌‏ريزي‌‏هاي عملياتي از استراتژي و نبوغ فرماندهان نيروهاي مسلح نشات مي‌‏گرفت، گفت: در شروع عمليات بيت‌‏المقدس دشمن در منطقه عمليات هفت لشكر زرهي مكانيزه و پياده داشت و تصور نمي‌‏كرد كه به سرعت و تنها پس از يك ماه از عمليات پيشين ما بار ديگر عمليات خود را آغاز كنيم.
وي با اشاره به آرايش نيروهاي ايراني در عمليات بيت‌‏المقدس، گفت: عمليات در 30 دقيقه بامداد با رمز «يا علي ابن ابي طالب» آغاز شد و جنگ سختي از دهم ارديبهشت تا سوم خرداد در منطقه آغاز شد.
فرمانده سپاه با بيان اينكه عراق پس از 25 روز جنگ شكست خورد، گفت: تاكتيك‌‏هاي ما و فهم و درك فرماندهان ما بر عراقي‌‏ها برتري داشت.
وي با تاكيد بر اينكه پيروزي انقلاب باعث بر هم خوردن توازن منطقه به ضرر آمريكا و به نفع ايران شد، گفت: آمريكايي‌‏ها مي‌‏خواستند پتانسيل اختلاف ايران را سركوب كنند و منافع و منابع اقتصادي ما را از بين ببرند اما فتح خرمشهر تغيير موازنه سياسي- نظامي در منطقه به وجود آورد و در حقيقت صدام و حاميان صدام نيز شكست استراتژيك خوردند.
رحيم صفوي با اشاره به اظهارات مقامات آمريكايي مانند كسينجر پس از فتح خرمشهر، گفت: آمريكايي‌‏ها به شدت نگران بودند و از شكست عراق و تغيير رژيم در اين كشور ترسيده بودند.
وي افزود: بزرگترين شهري كه عراقي‌‏ها گرفتند خرمشهر بود كه نيروهاي مسلح ما، صبر و مقاومت ملت و فرماندهي امام و شهادت 200 هزار نفر از رزمندگان ايران باعث شد كه اين جنگ از نظر سياسي و نظامي به نفع ايران به اتمام برسد.
فرمانده سپاه با بيان اينكه هم اكنون در عراق يك رژيم مردمي با خواست مردم عراق روي كار آمده است، گفت: قانون اساسي، پارلمان و دولت فعلي عراق مطلوب آمريكا نيست و پس از هزينه‌‏هاي فراوان به رغم پيروزي نظامي نتوانستند به منافع استراتژيك خود دست يابند.
وي ادامه داد: اين هزينه‌‏ها نتوانست طرح خاورميانه بزرگ را پياده كند و بر منابع عراق تسلط يابد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رحيم صفوي با بيان اينكه آمريكا در عراق در باتلاقي فرو رفته كه نه راه پيش دارد و نه راه پس، گفت: حمله نظامي آمريكا به عراق و افغانستان جزو بزرگترين اشتباهات استراتژيك آمريكا در سال‌‏هاي اخير است و باعث واگرايي و نفرت همه مسلمانان و دولت‌‏هاي اسلامي از آمريكا و مشوقان آنها مانند رژيم صهيونيستي و انگليس شده است.
وي ادامه داد: هزينه اين جنگ‌‏طلبي شكست در انتخابات آينده آمريكا براي دولت اين كشور است.
فرمانده سپاه پاسداران با تاكيد بر قدرتمندي نيروهاي نظامي ايران، گفت: دشمنان فرامنطقه‌‏اي بخواهند، تجربه ديگري مانند عراق در مورد ايران تكرار كنند، خوب مي‌‏دانند كه وضعيت ايران با عراق و افغانستان متفاوت است و ملت و دولت ايران كاملا منسجم و قدرتمند هستند و همه ملت ايران از نظام مردمي خود دفاع مي‌‏كنند.
وي با اشاره به وحدت سياسي قواي سه‌‏گانه و رهبري مدبرانه مقام معطم رهبري در 17 سال گذشته، گفت: مواضع حكيمانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب در مورد مسائل منطقه براي قدرت‌‏هاي خارجي به خوبي اثبات شده است.
رحيم صفوي به آباداني علمي، اقتصادي و عمراني كشور اشاره كرد و گفت: وضعيت و پيشرفت استان‌‏هاي غرب نسبت به استان‌‏هاي شمال عراق و جنوب تركيه قابل مقايسه نيست و اگر نواقصي هست، دولت خدمتگزار در پي رفع آن است.

Copyright: gooya.com 2016