دوشنبه 8 خرداد 1385

جلسه‌ رسيدگي به اتهامات رجبعلي مزروعي برگزار شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

جلسه‌ي رسيدگي به اتهامات رجبعلي مزروعي نماينده‌ي سابق مجلس شوراي اسلامي صبح امروز در شعبه‌ي 76 دادگاه كيفري استان تهران و به رياست قاضي صارمي برگزار شد.

رجبعلي مزروعي در گفت و گو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين‌كه شاكي پرونده سردار ذوالقدر بوده است، اظهار داشت: اين شكايت نسبت به مصاحبه‌اي كه در مهرماه سال 1382 در زمينه‌ي سخنراني وي در قم داشتم، صورت گرفته؛ وي مدعي است كه توهين و اهانت شده و اين مصاحبه نشر اكاذيب بوده است.

وي ادامه داد: در ابتداي جلسه به صلاحيت دادگاه ايراد وارد كردم؛ زيرا طبق شكايت مطروحه در اين پرونده اگر جرمي واقع شده باشد، سياسي است و بايد طبق قانون اساسي با حضور هيات منصفه دادگاه برگزار شود.

اين نماينده‌ي سابق مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: بعد از ارايه‌ي اين ايراد، رييس دادگاه با اعلام تنفس وارد شور شد و در نهايت عنوان كردند با توجه به اين‌كه قوه‌ي مقننه، قانون عادي مربوط به اين اصل قانون اساسي را ارايه نكرده است، ما به پرونده رسيدگي خواهيم كرد كه بنده هم اعلام كردم اقناع نشدم زيرا ما در مجلس ششم درباره‌ي جرم سياسي تصميم‌گيري كرديم و اين مساله هم ناقض مسووليت قوه‌ي قضاييه نيست.

مزروعي خاطرنشان كرد: در دفاعياتم اعلام كردم با استناد به دو اصل 84 و 86 قانون اساسي كه تصريح دارد هر نماينده در مقابل تمام ملت مسوول است و حق دارد در تمام مسايل داخلي و خارجي كشور اظهارنظر كند و در مقام ايفاي وظايف نمايندگي در اظهارنظر و راي خود آزاد است و نمي‌توان آن را به سبب نظراتشان در مجلس تعقيب و توقيف كرد. بنده به عنوان نماينده حق اظهارنظر داشتم.

عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت يادآور شد كه مصاحبه‌اي كه انجام دادم متضمن توهين، اهانت و نشر اكاذيب نبود و سخنراني ذوالقدر هم متعاقب برگزاري كنگره‌ي پنجم مشاركت بوده است و اظهار نظر حق من بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مزروعي تصريح كرد: مصاحبه‌اي كه داشتم فاقد سه عنصر مادي، معنوي و حقوقي جرم است پس جرمي واقع نشده است.

وي ادامه داد: در پايان دادگاه، قاضي 10 روز فرصت داد لايحه‌ي دفاعيه‌ام را ارايه كنم تا اعلام راي كند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جلسه‌ رسيدگي به اتهامات رجبعلي مزروعي برگزار شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016